fbpx

המדד הגאה – מעל ל-50% מחברי הכנסת קיבלו ציון שלילי

החזית הגאה פרסמה הערב את "המדד הגאה" - אילו ח"כים מובילים את המדד, באיזה מקום נמצאים הח"כים הגאים ואילו קריטריונים נמדדו?
המדדהגאה

רגע לפני הפריימריז במפלגות וחודשיים לפני הבחירות הארציות, השיקה הערב “החזית הגאה” את “המדד הגאה” – מדד ראשון מסוגו המדרג את חברי הכנסת לפי פועלם בתחומים הנוגעים לסוגיות להט”ביות בכנסת ה-20 – בחקיקה, בהצבעה ובפנים שונים של פעילות פרלמנטרית.

המטרה של המדד היא לייצר שקיפות עבור הקהילה הגאה והציבור הישראלי בכלל – מי היו חברי הכנסת והמפלגות שפעלו למען הקהילה? המדד בחן עשרות הצעות חוק, הצבעות, הצעות לסדר יום, שאילתות ומעורבות בועדות ובשדולה למען הקהילה הגאה, במטרה להעניק לנו, הקהילה הגאה ותומכיה, תמונה שקופה ומדויקת של פעילות חברי הכנסת ה-20 והמפלגות עבור הקהילה הגאה בישראל.

כיצד נקבעו התוצאות?

המדד בחן עשרות הצעות חוק, הצבעות, הצעות לסדר יום, שאילתות ומעורבות בועדות ובשדולה למען הקהילה הגאה, כאשר לכל פעילות ניתן ניקוד, חיובי או שלילי:

הצעות חוק: במדד נבחנו כל הצעות החוק השונות שנוגעות לקהילה הלהט”בית: ביטחון, חינוך, בריאות, שוויון הזכויות ועוד. במידה והצעת חוק הוצעה מספר פעמים בנוסח זהה, המדד ניקד את הצעות החוק שהגיעו לשלב החקיקה המתקדם ביותר.

לחברי הכנסת מכסת חוקים שהם יכולים להעלות להצבעה, אך אין מכסה על הנחת חוקים. לכן הצעת חוק שעלתה להצבעה קיבלה ניקוד גבוה יותר מהצעת חוק שהונחה על שולחן הכנסת ולא עלתה להצבעה.

הגשת שאילתות: הגשת שאילתה לשר או משרד ממשלתי בנוגע לסוגיה שקשורה לקהילה הגאה נוקדה במדד.

סדר יום: העלאת נושא על סדר היום בנוגע לסוגיה שקשורה לקהילה הגאה נוקדה במדד.

השתתפות בדיוני ועדות: המדד בחן את השתתפותם של כלל חברי הכנסת בדיוני ועדות מיוחדים שנוגעים בסוגיות הקשורות לקהילה הגאה, והעניק ניקוד ליברי הכנסת שהשתתפו בדיונים, ושאינם חברי אותה ועדה. חברות ויושבות ראש השדולה הגאה נוקדו במדד.

הצבעות: הצבעה בעד חוקים הנוגעים לקהילה הגאה נוקדה. הצבעה נגד חוקים הנוגעים לקהילה הגאה נוקדה.

מה לא נמדד? המדד הוא מדד אובייקטיבי הבוחן קריטריונים מוחלטים, ולכן במדד לא נבחנו התבטאויות עבור הקהילה ונוכחות במצעדים והפגנות. כמו כן, לא נבחנו העברות תקציב. המדד הוא מדד חקיקה המתייחס לפעילות פלרמנטרית, חקיקה והצבעה.

המדד מתייחס לפעילות בכנסת ה-20 בלבד, ולא לפעילות פרלמנטרית, חקיקה או הצבעות שהתקיימו בכנסות קודמות

מדד החכ”ים:

כל 120 חברי הכנסת של הכנסת היוצאת נוקדו במדד. 56 מתוכם זכו לציון חיובי, ואילו השאר, 64 חברי כנסת, קיבלו ציון שלילי על פעילותם למען הקהילה הגאה. הח”כים הגאים – איציק שמולי, ממפלגת “העבודה” במקום השמיני במדד. אמיר אוחנה, ממפלגת “הליכוד” במקום ה-22.

בראש המדד נמצאת מיכל רוזין (מרצ), שצברה את הניקוד הגבוה ביותר במדד – 72 נקודות. רוזין, מיושבי ראש השדולה לקהילה הגאה, הצביעה בעד 90% מהחוקים למען הקהילה הגאה, הניחה הצעות חוק עבור הקהילה הגאה, ביניהן: תיקון לחוק האימוץ, הכשרות לאנשי מקצוע בתחום הבריאות בנושא מגדר ונטייה מינית, הכשרות לאנשי מקצוע בתחום החינוך בנושא מגדר ונטייה מינית, התרת נישואין אזרחיים, חובת הכללת אזהרה בפרסום טיפולי המרה ועוד. מדד ההצטרפות של רוזין להצעות חוק של ח”כים אחרים גבוהה מאוד וכך גם רמת הפעילות הפרלמנטרית שלה עבור הקהילה הגאה.

במקום ה-2 נמצאת יעל גרמן (יש עתיד) שצברה 60 נקודות. גרמן, מיושבי ראש השדולה לקהילה הגאה, הצביעה בעד 90% מהחוקים למען הקהילה הגאה, הניחה הצעות חוק עבור הקהילה הגאה, ביניהן: תיקון לחוק הפונדקאות, תיקון לחוק האימוץ, חוק איסור טיפולי המרה בקטין, חוק איסור אלימות להט”בופובית במגרשי ספורט ועוד. מדד ההצטרפות של גרמן להצעות חוק של ח”כים אחרים גבוהה מאוד וכך גם רמת הפעילות הפרלמנטרית שלה עבור הקהילה הגאה.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

במקום ה-3 נמצאת מירב מיכאלי (המחנה הציוני) – 55 נקודות.מיכאלי, מיושבי ראש השדולה לקהילה הגאה, הצביעה בעד 77% מהחוקים למען הקהילה הגאה, הניחה הצעות חוק עבור הקהילה הגאה, ביניהן: חוק החזר הוצאות כספיות למקיימים נישואין אזרחיים בחו”ל, תיקון לחוק מרשם האוכלוסין לרישום הורה נוסף, תיקון לחוק האימוץ, חוק איסור אפליה בשל מין, נטייה מינית או זהות מגדרית ועוד. מדד ההצטרפות של גרמן להצעות חוק של ח”כים אחרים גבוהה מאוד וכך גם רמת הפעילות הפרלמנטרית שלה עבור הקהילה הגאה.

עוד בעשיריה הפותחת דב חנין (45), נחמן שי (43) , יואל חסון (42) , רויטל סויד (39) , איציק שמולי (37), מיכל בירן (37) וסתיו שפיר (35).

עשרת הח”כים המובילים

 


רק ארבעה מתוך חברי הכנסת בקואליציה זכו לציון חיובי במדד הגאה, ואילו השאר קיבלו ציון שלילי על פעילותם למען הקהילה הגאה.

חבר הכנסת אמיר אוחנה מהליכוד, נמצא במקום ה-23 עם 23 נקודות, המקום הגבוה ביותר מתוך חברי הכנסת של הקואליציה.

אוחנה, מחברי השדולה לקהילה הגאה, הצביע בעד 45% מהחוקים למען הקהילה הגאה והניח הצעות חוק עבור הקהילה הגאה, ביניהן: תיקון לחוק זכויות הסטודנט (הוספת נטייה מינית וזהות מגדרית כאיסור הפליה), תיקון לחוק העונשין (הוספת זהות מגדרית כנסיבה מחמירה בעבירות שנאה). אוחנה זכה למדד גבוה ברמת בפעילות בפרלמנטרית עבור הקהילה הגאה ובציון בינוני עבור הצטרפות להצעות חוק של ח”כ אחרים.

במקום השני בקרב חברי הקואליציה נמצאת מירב בן ארי, שצברה 19 נקודות זכות ומוקמה במקום ה-36 ברשימה. בן ארי, אף היא מיושבי ראש השדולה לקהילה הגאה, הצביעה בעד 22% מהחוקים למען הקהילה הגאה ונגד 4% מהחוקים למען הקהילה הגאה. בן ארי הניחה הצעות חוק עבור הקהילה הגאה, ביניהן: תיקון לחוק אימוץ ילדים (אימוץ על ידי בני הזוג), תיקון לחוק הירושה (“בני זוג” במקום “איש ואישה”).

את רשימת הח”כים שזכו לציון חיובי במדד סוגרת ח”כ שרן השכל, שהצביעה נגד 40% מהחוקים למען הקהילה הגאה, ובעד 5% מהחוקים למען הקהילה הגאה.

בעשירייה האחרונה ניתן למצוא את ח”כ מיקי זהר ובני בגין מהליכוד, שולי מועלם, ניסן סלומיאנסקי ובצלאל סמוטריץ’ מהבית היהודי, אורי מקלב, ישראל אייכלר ומנחם אליעזר מוזס מיהדות התורה, יעקב מרגי מש”ס  וכן את יפעת שאשא ביטון מכולנו.

את הדירוג המלא של כל הח”כים ניתן לראות באתר החזית הגאה.

דירוג הח”כים שקיבלו ציון חיובי במדד (לפי מפלגות)

לחצו על החיצים למעבר בין המפלגות

 

מדד המפלגות

הניקוד הסופי של כל מפלגה מורכב מהממוצע של כלל חברי הכנסת של המפלגה. בחלוקת המפלגות לקואליציה מול אופוזיציה, ניתן לראות בבירור שכל מפלגות האופוזיציה זכו למדד חיובי, בעוד כל מפלגות הקואליציה זכו למדד שלילי. הסיבה העיקרית לכך היא המשמעת הקואליציונית שהוטלה פעמים רבות על הצבעות הנוגעות לזכויות הקהילה הגאה.

 

החזית הגאה היא תנועה לשינוי תודעה ומעורבות פוליטית גאה. החזית היא ארגון מתנדבים, המורכב מפעילים מכלל המפלגות ופועל ל”פוליטיזציה” של הקהילה דרך מפעלי הסברה, הכשרת מנהיגות ופעילות שטח.

“התוצאות מפתיעות לעתים”, מסבירים בחזית הגאה, “אך העובדה שהתוצאות מפתיעות בחלקן לא אומר שהן לא משקפות מציאות. המטרה היא ללמוד מה המציאות בשטח – בכל חוק, בכל הצבעה ובכל פעולה, ומי חברי הכנסת שפעלו עבור הקהילה הגאה”.

את הדירוג המלא של כל הח”כים ניתן לראות באתר החזית הגאה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגב

    איפה מירב בן ארי שעשתה המון בפועל לקהילה הגאה?? היה מקום לציין אותה ואת חברי הכנסת מהקואליציה

    • מערכת WDG הגב

      מירב בן ארי נמצאת במקום השני בקרב חברי הקואליציה ובמקום ה-36 ברשימה. זה מצוין בכתבה.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן