fbpx

הכל אודות ארמיסטד מופין

"הסבא והסבתא של הטלוויזיה הגאה שאנחנו מכירות היום". חווית צפייה ב"הכל אודות ארמיסטד מופין", השבוע בפסטיבל הקולנוע הגאה
armistead_maupin2

יש משהו שמרגש אותי תמיד בסרטים תיעודיים שחושפים לי עוד קצת מההיסטוריה הקהילתית. אני תמיד מוצא את עצמי מתרגש נורא כשעוד כמה פיסות פאזל מתחברות לי. כאילו אני כותב מחדש את עבודת השורשים שלי. ויש ז׳אנר שלם של סרטים כאלה שמנסים לספר את הסיפור שלנו כלהט״בים. שוב ושוב חוזרים לכל האירועי הדגל: סטונוול, מילק, אקט אפ. אז נכון, כמעט תמיד מי שכותב את ההיסטוריה שלנו הם האמריקאים אבל יש גם כמה סרטים ישראלים מרתקים על הקהילה שלנו ויש אפילו קבוצה בחיפה שבונה ארכיון ותיעוד של הקהילה הלהט״בית בחיפה ומי יודע מה יקרה עם זה.

הכל אודות ארמיסטד מופין הוא ללא ספק חלק מהז׳אנר של הקולנוע הדוקומנטרי הזה. אבל דבר מדהים שהוא עושה, שריגש אותי באופן אישי, הוא שבמקום מסויים הסרט מספר סיפור של ייצוג להט״בי בארצות הברית.

הסרט מתאר את סיפורו של ארמיסטד מאפין, סופר הומו שבשנות ה70 היה כותב של הטור ״Tales of a city״ בעיתון היומי של סן פרנסיסקו (כמו גל אוחובסקי בעיתון העיר אבל משופם). בטור שלו הוא היה כותב סיפורים קצרים על העיר ועל דמויות בדיוניות. עם הזמן הסיפורים שלו נגעו יותר ויותר בקהילה הלהט״בית בעיר וסיפרו את סיפורם של האנשים שחיו שם והחוויות שהם עברו.

דרך דמותו של ארמיסטד אנחנו כמובן עוברים את רגלי הדגל שמתקשרים לסיפורו האישי ולסיפור של הטור שאם הזמן התפרסם יותר ויותר, נהפך לספר, התפרסם בכל ארצות הברית ואירופה ונתן לארמיסטד המון יוקרה והכרה. בשנות ה90 אפילו עשו מיני סדרה על פי הסיפורים. הסדרה השנויה במחלוקת הציגה בערוץ הציבורי האמריקאי מיניות להט״בית, תשוקה להט״בית ואנושיות עמוקה. לפני הכי גאים שיש, לפני ישנן בנות. הסדרה אפילו הציגה דמות של אשה טרנסג׳נדרית בת 50, דמות מורכבת, עמוקה ונהדרת. הסדרה ירדה אחרי עונה אחת בגלל התנגדות עצומה של כוחות שמרניים בסנאט האמריקאי. אבל היא כנראה עדיין הסבא והסבתא של הטלוויזיה הגאה שאנחנו מכירות היום.

הכל אודות ארמיסטד מופין הוא סרט מקסים, נעים, מרגש, מוסיקלי ומצחיק ביותר. מאפין הוא דמות כריזמטית שנונה שמצליח להפוך כל רגע בחייו לסיפור מצחיק או מרגש. הוא חשוף לחלוטין ונותן לנו לראות אותו לגמרי. אבל מה שמיוחד בעיקר זה שבעידן שלנו כשכל כוכב ריאלטי חושף את ערוותו בפורנוגרפיה רגשית יש משהו עדין וקסום בדרך שארמיסטד פותח את ליבו בפנינו, בדרך שרק סופר אמיתי מסוגל.

עוד בנושא:  די כבר עם השקרים שלך – סרט יפה על אהבת נעורים סודית

הכל אודות ארמיסטד מופין | שלישי, 6 ביוני 2017 | 18:00 | סינמטק 2 | כרטיסים באתר הפסטיבל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן