fbpx

הכירו את אמרי קלמן

להגדיל את רשימת השותפים ואת עוצמת הבריתות
אמריקלמן

יזם ושותף במספר עסקים בחיי הלילה, התנדב כמדריך ורכז בארגון הנוער הגאה ועיצב את קמפיין מצעד הגאווה של עיריית תל אביב בשנים 2013-2014.

בשנתיים האחרונות מכהן כיו״ר משותף של אגודת הלהט״ב.


אני רואה במשימה של יצירת שותפויות חדשות כעליונה עבור חברי הועד המנהל של האגודה; עלינו להגדיל את רשימת השותפים ואת עוצמת הבריתות, כך שנעמוד זה לצד זו במאבק למען חברה פתוחה, המקבלת ומעודדת שונויות ומכירה בזכותם של להט״בים ומיעוטים אחרים לשוויון, בכל תחומי החיים

לקריאת המשך החזון של אמרי לחצו כאן >>


רוצות.ים לדעת עוד על אמרי ועל התכניות שלו לאגודה? דברו עם אמרי:

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

11 תגובות

  1. ועדת הבחירות הגב

    מהי לדעתך הנושא העיקרי שהקהילה מתמודדת עמו עכשיו?
    האם הקהילה צריכה להיות עם הפנים החוצה או להתמקד בעיקר בבניית הקהילה פנימה?
    מהו האופי שהאגודה צריכה ללבוש בשנים הקרובות, האם זה נכון להיות ארגון גג?
    מה תפקידו של הועד? מה מידת המעורבות הרצויה של חברות וחברי האגודה?
    מהן נקודות החוזקה שלך בועד העתיד להבחר?

    • אימרי קלמן הגב

      מהו לדעתך הנושא העיקרי שהקהילה מתמודדת עמו עכשיו?
      לא נכון להגדיר נושא עיקרי אחד, הקהילה מורכבת מפרטים רבים ושונים, קבוצות וקהילות בעלות צרכים שונים ונושאים עיקריים שונים.
      בכדי להביא לתוצאות טובות יותר בכל הנושאים השונים, על הקהילה להמשיך ולשפר את התיאום בין הגורמים הפועלים תוך יצירת חזון ואסטרטגיה משותפים.
      יחד נביא להישגים משמעותיים יותר. לא ניתן לעשות הכל בבת אחת, עלינו ליצור תכנית עבודה רב שנתית שתכיל בתוכה את הנושאים שמעסיקים את הקבוצות השונות, בלוח זמנים סביר, שיאפשר לכלל הארגונים להתמודד יחד עם האתגרים. תהליך זה התחיל בשנת 2016 ועליו להמשיך ולהתהדק במהלך שנת 2017.

      האם הקהילה צריכה להיות עם הפנים החוצה או להתמקד בעיקר בבניית הקהילה פנימה?
      יש קשר אינהרנטי בין המגמות ולא נכון יהיה לקבל החלטה שמפרידה ביניהן.
      ככל שנבנה את התשתיות של הקהילה טוב יותר, ככל שנתמקד בחוליות הדורשות מענה ויחס בתוך הקהילה, ככה תהיה הפניה שלנו החוצה מדויקת יותר וחיובית יותר.
      הקהילה מורכבת מארגונים ופעילים רבים. נכון יהיה שבתוך התהליך של שיפור התיאום נוכל להגדיר יחד מי מקדיש את המאמצים לבניית הקהילה ומי מקדיש את האנרגיה במאבק לשוויון וכן הלאה.

      מהו האופי שהאגודה צריכה ללבוש בשנים הקרובות, האם זה נכון להיות ארגון גג?
      האגודה צריכה לממש את תפקידה ההיסטורי ולאגד את חברי הקהילה וארגוניה. המילה גג איננה מוצאת חן בעיני ובעיני רבים, תפקיד האגודה הוא לא להיות הגג, אלא להיות הפלטפורמה.
      על האגודה להיות מקום המפגש של ראשי הארגונים שידונו באסטרטגיה המשותפת לשנים הבאות. עליה להיות אגודה אנושית של אלפים רבים של להט”בים בישראל, כך שעצמת ההשפעה שלהם יחד תהיה כוח מניע ומשפיע, כך שלא יהיה ניתן להתעלם מדרישותינו כקהילה.

      מה תפקידו של הועד? מה מידת המעורבות הרצויה של חברות וחברי האגודה?
      תפקידיהם של חברי הועד המנהל הם יצירת אסטרטגיה, הכוונת הדרך, גיוס משאבים, מכל הסוגים, חיזוק וקידום מנכ”ל הארגון והמטה לביצוע משימתם באופן המיטבי ביותר.
      בתוך כך, חברי הועד יהיו דמויות ייצוגיות, אשר יפעלו לקידום האינטרסים של חברי הקהילה שבחרו בהם, רבים ככל הניתן. על חברי הועד להשמיע את קולם, להיות אוזן קשבת לרחשי הציבור וצינור להשפיע על תפקוד הארגון בהווה ובעתיד. אל לחברי הועד להיות מעורבים באופן שמפריע ופוגם בתפקידו הניהולי של המנכ”ל ואל לחברי הועד להיעדר מפגישות הועד ומנקודות המפגש המחייבות בשגרת העבודה של הארגון.

      מהן נקודות החוזקה שלך בועד העתיד להבחר?
      הניסיון בתפקיד בשנתיים האחרונות והידע שצברתי בכל הנוגע לתפקוד האגודה יעזרו לי להכשיר ולהדריך את חברי הועד החדשים להוביל את הארגון לעוד 3 שנים של הישגים.
      מוטיבציה גבוהה, חשיבה יצירתית, ניסיון ניהולי והבנה בתחומים הרלוונטיים לארגון יסייעו לי לחזק את הועד המנהל ולסייע במימוש תפקידו.
      ראייה מרחבית, סבלנות ויחסי אנוש יעזרו לי להמשיך לרקום קשרים וליצור תשתיות שמסייעות לאגודה להתפתח.

  2. עידן הגב

    האגודה מבקשת להיות ארגון הגג של כל הארגונים הגאים, ומאמצת לחיקה התארגנויות שונות. מצד שני האגודה נפרדה מהבתים הגאים בב”ש ובצפון. האם יש מגמה של האגודה לרכז את פעילותה רק במרכז הארץ?

    • אימרי קלמן הגב

      היי. האגודה מציעה לארגונים הגאים להיות ארגון תשתית. אנחנו שואפים לממש את תפקידינו כנקודת המפגש של הארגונים, במטרה לאגם משאבים, לשתף פעולה ולייצר אסטרטגיה משותפת. המינוח ארגון גג הוא מושג שאנחנו מנסים שלא לאמץ, למרות השכיחות של המונח.
      מחלקת ההתאגדויות של האגודה הוקמה השנה במטרה לסייע להתארגנויות חדשות המעוניינות לפעול במסגרת הקהילה הגאה, אך לא מעוניינות, או טרם החליטו, אם להקים ולממן את התשתיות הארגוניות הנדרשות להקמת עמותה רשומה. האגודה מסייעת לאותן התארגוניות בתהליך גיבוש הזהות והאסטרטגיה ומעניקה להם מגוון שירותים עבור קיומן כגון גיוס משאבים, פרסום, קשרי ממשל ועוד.
      ההחלטה להפרד מהבתים הגאים נעשתה לפני כניסתי לועד. בשנתיים האחרונות אנחנו פועלים בכדי להרחיב את הרלוונטיות של האגודה ברחבי הארץ. קיימנו עשרות מפגשים עם השותפים שלנו בעמותות המקומיות מחוץ לתל אביב, סייענו בהקמת הבית הגאה בחיפה ואנחנו מעניקים סיוע לבית הגאה בבאר שבע בכל הנדרש מהם, תוך שמירה על תקשורת רציפה. יזמנו את פרויקט ׳הואן הגאה׳ שטייל ברחבי הארץ למשך שבוע וימשיך לעשות זאת מדי שנה. מימנו אוטובוסים רבים שיצאו מתל אביב למצעדים ברחבי הארץ ומימנו היסעים ללהט״בים שהגיעו ליום הזכויות שארגנו בכנסת ולדיונים בעתירות שהגשנו בבג״צ. הקמנו רשתות תקשורת לראשי הארגונים מרחבי הארץ וקיימנו מפגשים של יו״רים, מנכ״לים ושל מנהלת הגאווה שהקמנו, בתל אביב, בירושלים בחיפה ובבאר שבע. פגשנו בשנתיים האחרונות את ראשי הערים של באר שבע, ערד, אשדוד, רעננה, חיפה, גבעתיים, רמת גן וראשון לציון (ביבנה פגשנו את ממלא המקום של ראש העירייה). עבור השנים הקרובות יצרנו תכניות להרחבת השירותים של האגודה ברחבי הארץ, חיזוק הקשר בין הבתים הגאים והארגונים הארציים והגברת התיאום בכל הנוגע למצעדי הגאווה והאירועים השונים. אנחנו נפעל להרחבת השירותיים הניתנים ללהט״בים מהרשויות והמועצות המקומיות ואנחנו נפעל להקמת מבני קבע שישרתו את הקהילה הגאה בערים מרוחקות מהמרכז. אנחנו אף בוחנים את הרעיון של העתקת בית האגודה לעיר אחרת, שאינה תל אביב.
      עלינו לפעול כדי לייצר מציאות שבה להט״בים אינם נאלצים לעבור לגור בתל אביב כשהם יוצאים מהארון. המציאות הזאת בתל אביב היא לא רק יקרה מאד עבור הלהט״בים, היא גם מסוכנת. ביישובים וערים שיוותרו ללא נוכחות של להט״בים גאים, יווצר מצע פורה יותר להתפתחות של להט״בופוביה וגזענות. עלינו לעודד להט״בים להשאר בערים בהן גדלו ולפעול, יחד איתם, בכדי ליצור מציאות שבה הם לא עומדים בפני שום סכנה או אפליה ואינם חשים פחד כלל.

  3. חמוד הגב

    מדוע לא התפטרת כשהפצת פרטים של פליט פלסטיני ושמת אותו בסכנת חיים ובניגוד לכל החובות של האגודה לשמור על פרטיות חבריה ופרטיות האנשים שהיא טוענת שהיא מסייעת להם?

    • אימרי קלמן הגב

      היי. בדיוק כדי לסייע מפני הסכנות שהוא ואחרים עומדים בפניהן פעלנו ועדיין פועלים באגודה. התכנית לסיוע למבקשי מקלט להט״בים באגודה הוקמה בסיוע של הועד המנהל באופן כללי ובמעורבות שלי באופן אישי. לצערי, הסכנות האלה הן תוצר של להט״בופוביה שהוא נחשף אליה, לאחר שהמידע על הזהות המינית שלו היתה גלויה, מפני משפחתו ומכריו. כך לפחות סיפר לי, לעובדת הסוציאלית שסייעה לו במסגרת התכנית ולעורכי הדין שגייסנו בכדי לייצג אותו.
      ההחלטה לפרסם את זהותו נבעה מפחד ממשי שהוא יגנוב רכוש מאנשים נוספים, כפי שהתברר שאכן עשה לאחר שהמקרה פורסם. ההחלטה להגיש תלונה במשטרה נעשתה מתוך ההבנה שהוא נמצא בסכנה גדולה אף יותר כשהוא מסתובב עם סכומי כסף גדולים במזומן. לאחר שנוצר הקשר איתו ונודע כי הוא שלם ובטוח התלונה בוטלה ופרטיו הוסרו מהפרסומים שנעשו בפייסבוק. לא הוגשו אישומים ואפילו לא נפתחה חקירה. ממה שידוע לי, מאז המקרה נעשו ניסיונות נוספים של האגודה לסייע לו, כולם העלו חרס בשל חוסר שיתוף פעולה מצדו.
      באופן אישי יותר, בעיקר בשל העובדה שהמקרה הזה נגע לי ופגע בי בעיקר באופן אישי, אשתף שדיברנו כמה פעמים מאז. הוא התנצל על מה שעשה ואני התנצלתי על מה שאני עשיתי ואפילו קיבלנו את הסליחה זה של זה. אני מאמין שהמפגש הזה בינינו היה מפגש מכונן לשנינו, ויום אחד אולי נבין במה הוא עזר לנו.

  4. מאוכזבת הגב

    נכחתי ביום רביעי במפגש לבחירת נושא הגאווה. חייבת לומר שהתאכזבתי מאד מההתנהלות של היורים של האגודה. התחושה הייתה שעומדים מול פוליטיקאים ולא מול אנשים שפועלים למען הקהילה. גם בהצעת הפשרה על הנושא, שלמרות שהייתי בעד, היא עלתה בצורה מאד פופוליסטית ולא מכבדת, גם בהשענות על עובדות לא נכונות העיקר שזה יצלצל טוב (חגיגות 20 שנות מצעד בת”א) וגם ההתייחסות הבוטה וחסרת המעצורים של היורית חן כלפי פעיל בקבוצה המבוגרת. לא לזה ציפיתי מאלו שמבקשים לייצג ולפעול עבורנו

  5. דניאל הגב

    היי, אשמח לדעת – אם תבחר, על מי תמליץ להיות יושב/ת ראש הועד? האם תמשיך לתמוך ביושבות ראש משותפת של גבר ואישה?

  6. דוד הגב

    הי, אתה ידוע כאיש מרצ. האם תפעל באופן מפלגתי וכיתתי או שלדעתך הוועד צריך להיןת מגוון ופלורליסטי.

  7. שלומי הגב

    היי אמרי, רציתי לשאול, האם לדעתך יש מקום באגודה ללהט”בים מכל קצות הקשת הפוליטית?
    שאלה נוספת, האם בתפקידך בועד המנהל אתה מתכוון להרחיב את הפעילות לכל ארץ ישראל? דימונה? קרית שמונה? בית אל ואריאל? או שאתה מתכוון להתרכז באיזור המרכז?

  8. בכיריםות בקהילה הגב

    האם אין התנגשות בין העסקים שלך לתקידך באגודה?
    בייחוד כאשר העסקים שלך מזוהים עם בעיות אתיות כאלה ואחרות (לדוגמא- פגיעה בזכויות עובדים בשפגאט, מסיבות שנויות במחלוקות בדרעק שהיה בניהולך עד לא מזמן ועוד.)

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן