fbpx

האישה שהוציאה 7000 אנשים לרחוב להפגין עבורה – סיימה את חייה

נשים טרנסג'נדריות נמצאות כרגע במצב חירום, הגיע הזמן שהקהילה הגאה ומדינת ישראל יסתכלו על מערום הגופות הגדול שבחדר ויעשו משהו כי אנחנו לא יכולות לחכות לפעם הבאה שמישהי תתאבד"
נלחמותעלהחיים2
צילום: שירלי קובלסקי

אתמול (19.1) הקהילה הטרנסג’נדרית בישראל התבשרה על מותה של עוד חברת קהילה, הפעם הייתה זו מאיה חדד ז”ל (26) שזכורה לרבות כאישה שנדקרה לפני כשנה בלב שכונת פלורנטין, אותה אישה שבעקבותיה יצאה צעדת הזעם הגדולה ביותר בהיסטוריה של הקהילה הטרנסית בישראל ואחת מהצעדות הכי גדולות שאינן מצעד גאווה בהיסטוריה של הקהילה הגאה בישראל.

הקהילה הטרנסג’נדרית סובלת מאחוזי אובדנות עצומים, אבסורדיים ממש, שהיו מעוררים מצב חירום לאומי בכל אוכלוסיה אחרת, על פי מחקרים עדכניים מהשנים האחרונות (לדוגמא מחקר שנערך בקליפורניה) שניים מתוך שלושה אנשים טרנסג’נדרים ניסו להתאבד, מחקרים אחרים מצביעים על 80% אובדנות בקהילה הטרנסית.

במסגרת האקטיביזם שלי אני שומעת על בסיס כמעט יומיומי על נערות טרנסיות שנזרקו מהבית, נשים שלא מוצאות איפה לגור בגלל אפליה בדיור, טרנסיות שלא מצליחות למצוא עבודה בגלל טרנספוביה, תלונות על דיספוריה שנגרמת בגלל תת התפקוד של הועדה לשינוי מין, הבירוקרטיה האינסופית הנדרשת מכל מי שרוצה להתחיל טיפול הורמונאלי והקשיים שמערימות קופות החולים על אנשים טרנסג’נדרים ועל נשים טרנסיות בפרט. אני שומעת על בסיס יומיומי על חוויות של ייאוש, של נשים שמגיעות לרעב בלתי נסבל, על התמכרויות לסמי רחוב ואלימות מינית וטרנספובית באיזורי הזנות בכל הארץ.

הקהילה הטרנסית בישראל ובמיוחד נשים טרנסג’נדריות, נמצאת כרגע במצב חירום, הגיע הזמן שהקהילה הגאה ומדינת ישראל יסתכלו על מערום הגופות הגדול שבחדר ועל לפחות שתי טרנסיות בשנה שמתאבדות ויעשו משהו כי אנחנו לא יכולות לחכות לפעם הבאה שמישהי תתאבד.

שרי הממשלה ובמיוחד הלהט”בים שביניהם, במקום להתווכח על מי יישב בכנסת הבאה, צריכים ללכת לסיור בשדרות הר ציון שבתל אביב ולראות מה אוזלת היד שלהם גורמת לקהילה הטרנסג’נדרית. בהר ציון פגשתי כמה מהנשים המבריקות והחדות ביותר שנתקלתי בהן בחיי שמתבזבזות על סמים וזנות במקום לעשות דוקטורטים וכל זה רק בגלל שהן טרנסיות, עובדת חיים שאין להן שום דרך לשלוט בה.

עובדת היותה של מאיה סמל קהילתי שהוציאה לרחוב שבעת אלפים אנשים רק משמשת כתעודת עניות לארגונים בקהילה הגאה, שבמקום להקציב את מירב המשאבים שלהם עבור המאבק הטרנסי, שהוא כיום המאבק הדחוף ביותר בקהילה וגובה כמויות לא סבירות של חיי אדם בכל שנה, בוחרת להקצות משאבים עבור “מותרות” כמו פונדקאות, אימוץ, מצעדי גאווה ראוותניים ומלחמות פנים קהילתיות ולהתחיל להתייחס לקהילה שאפילו ברמה הגלובלית היא פחות או יותר הקבוצה הכי מדוכאת על כדור הארץ.

עוד בנושא:  הקהילה הטרנסג'נדרית בישראל - תמונת מצב

תגובת אלישע אלכסנדר, מנכ”ל מעברים: “הזדעזענו לשמוע על פטירתה של מאיה חדד, שתקיפתה הציתה מאבק נגד אלימות ודחיקה של נשים טרנסיות לשולי החברה. אנו נמשיך להיאבק כדי שלא יקרו מקרים כאלו, וכדי לעודד פתיחת מענים נוספים לקשת הטרנסית. חשוב לומר לקהילה – שאם אתםן מרגישים.ות מצוקה, פנו לסיוע למענים הבאים:

ער”ן – עזרה ראשונה נפשית: 24/7
אתר: https://www.eran.org.il/
טלפון: 1201
צ’אט: http://eran.org.il/?page_id=5789

סה”ר – סיוע והקשבה ברשת: ימים א’-ה’ ושבת, בשעות 21:00-24:00 בכתובת: https://sahar.org.il/

הקו הדיגיטלי “דיגי”: במספרים 0549119726 ו-0549119718

״יש עם מי לדבר״: בטלפון: 036205591 | באפליקציית וואטסאפ (WhatsApp) במספר: 056205591


הטור פורסם לראשונה באתר onlife

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן