fbpx

השרים ניסנקורן ושמולי הודיעו על הקמת צוות בין משרדי למתן מענה לקהילה הטרנסית

צוות בין משרדי ראשון מסוגו יבחן את הקשיים ואת נקודות המפגש של אוכלוסיית הטרנסג'נדרים בישראל עם משרדי הממשלה ויגיש את המלצותיו לשרים | "יאפשר לנו להביא פתרונות הנוגעים לכל תחומים החיים של הקהילה הטרנסית בישראל"
גרמן ואוחנה עם המפגינים | צילום: איתי שיקמן
הקהילה הטרנסית מפגינה בכנסת | צילום: איתי שיקמן

שר המשפטים אבי ניסנקורן ושר העבודה והרווחה איציק שמולי הודיעו היום (ב’) על מינוי צוות בין משרדי ראשון מסוגו שיבחן את הקשיים ואת נקודות המפגש של אוכלוסיית הטרנסג’נדרים בישראל עם משרדי הממשלה. הצוות יציע פתרונות ומענה למכלול בעיות היום-יום שחווה קהילת זו בכל סוגיות החיים.

בראשות הצוות יעמדו המשנה ליועמ”ש דינה זילבר והמשנה למנכ”ל משרד העבודה והרווחה אבי מוטולה. הצוות יכלול גורמי מקצוע בכירים ממשרדי המשפטים, הבריאות, הרווחה, החינוך ומשרדי ממשלה נוספים. מסקנות הצוות יוגשו לשרים בתוך ארבעה חודשים.

“הקהילה הטרנסית חווה אפליה ואלימות באופן יום יומי, רק מפני שבחרו להיות מי שהם ומי שהן”, אמר שר המשפטים אבי ניסנקורן, “לצערי, גם במפגש עם רשויות המדינה נתקלת הקהילה הטרנסית בקשיים מיותרים. שירותים שניתנים לרוב הציבור באופן פשוט ומהיר, הופכים עבורם למסע בירוקרטי מתיש ומתסכל.

עלינו חלה החובה לאפשר לכל אדם לחיות את חייו על פי בחירתו באופן פשוט, נגיש ושוויוני. הצוות שאנו מקימים היום יכנס לעובי הקורה, ישמע את מכלול הבעיות, יציג לראשונה תמונה הוליסטית ויאפשר לנו להביא פתרונות הנוגעים לכל תחומים החיים של הקהילה הטרנסית בישראל”.

“מדינת ישראל מתקדמת היום עוד צעד משמעותי למקום בו כל אזרחי ישראל ירגישו שווים אל מול הרשויות”, הוסיף שר העבודה והרווחה איציק שמולי, “אני גאה להוביל את מהלך חשוב זה יחד עם שר המשפטים, אבי ניסנקורן, כחלק משורה של צעדים שאנו מקדמים למען שוויון זכויות מלא לקהילת הלהט”ב”.

אלה אמסט, המנכ”לית השותפה שלנו במעברים מסרה: “רבים מהקשיים העומדים בפני הקשת הטרנסית הם רחבים – מעבר לתחום האחריות של משרד ממשלתי בודד. מעברים וארגוני הקהילה הטרנסית פועלים בשנים האחרונות כדי לדאוג לכך שלבעיות הרוחביות של אנשים טרנסים יהיה פתרון רוחבי, וצוות בין-משרדי שנועד לגבש המלצות מחייבות הוא צעד אדיר בכיוון הזה. אנחנו מוקירים תודה על פועלם של אבי מוטולה ועו”ד דינה זילבר, וכמובן השרים איציק שמולי ואבי ניסנקורן, שאפשרו וביצעו את הצעד המשמעותי הזה”.

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן