fbpx

האורחים, הסרטים והבכורות – פסטיבל הקולנוע הגאה ה-13 יוצא לדרך

במשך עשרה ימים יוצגו עשרות סרטים עלילתיים, קצרים ותיעודיים מפסטיבלי הקולנוע הנחשבים בעולם | עוד בתכנית: תחרות הדראג של ה-TLVFest והקרנת סדרת הרשת החדשה של גל אוחובסקי ואיתן פוקס
TLVFEST13
צילומים: מתוך יוטיוב

פסטיבל הקולנוע הגאה, TLVFest ה-13 יפתח ב-31.5 בסינמטק תל אביב וימשך עשרה ימים.

הפסטיבל יארח רשימת מכובדים שתגיע במיוחד לישראל, בניהם מפיקת העל כריסטין ואשון האחראית בין היתר על הסרטים זוכי הפרסים “קרול”, “בנים אינם בוכים”, “הרחק מגן עדן”, “הדוויג והשארית העצבנית” ועוד, שתציג בבכורה בישראל את סרטה “מרסי”  (My days of mercy) שביימה הבימאית הישראלית טלי שלום עזר ובו משחקות קייט מארה ואלן פייג’. ואשון תקבל אות הוקרה בערב פתיחת הפסטיבל.

עוד יגיע לפסטיבל ארנו ולואה, כוכב הסרט “120 פעימות בדקה” זוכה הגרנד פרי בפסטיבל קאן ופרס הסזאר לסרט הטוב ביותר 2018.

משתתפות העונה ה-9 של תכנית הריאלטי המצליחה “המרוץ לדראג של רו-פול” – מיס פפרמינט ואלכסיס מישל, יגיעו אף הן לפסטיבל כדי לשפוט בתחרות ה- TLVFest Drag Star Search שתיערך זו השנה השנייה ברציפות.

בפסטיבל יוקרנו סרטי קולנוע עלילתיים ותיעודיים ביניהם: “מרסי”, “שבת בכנסייה”, “היורשות”, “מר גיי סוריה”, “משפחה בטרנס”, “מונטנה”, “האופה מברלין”, “מות המשוררת”, “שמנה”, “איך מסמנים אהבה”, “שתי אהובותיי הפולניות”, סדרת הרשת “הלסביון העליון” ועוד רבים. (תכנייה מצורפת).

עוד בפסטיבל השנה יוקרנו מספר שיא של 35 סרטים ישראלים להט”בים קצרים: 7 מתוכם סרטי תיכונים המשתתפים בתחרות סרטי הנוער, 18 בכורות ישראליות המשתתפות בתחרות הסרט הישראלי הקצר ועוד 10 שהוקרנו במסגרות אחרות.

בערב הפתיחה יוענק אות הוקרה לאיש הקולנוע והתרבות גל אוחובסקי, שחוגג יום הולדת 60, על פעילותו הקולנועית הענפה בנושאי להט”ב בישראל. במהלך הפסטיבל תוצג בבכורה “הבר מצווה”, סדרת הרשת שיצר אוחובסקי עם אילן פלד ובוימה על ידי איתן פוקס.

בין סרטי הפסטיבל סרטים זוכים מפסטיבלי קולנוע ברחבי העולם בהם פסטיבל ברלין, פסטיבל סאנדנס, פסטיבל רוטרדם ופסטיבל טרייבקה.

“היורשות” של מרסלו מרטינסי שזכה בשלושה פרסים בפסטיבל ברלין 2018 (Teddy): פרס דוב הכסף למבט חדש על אומנות הקולנוע, פרס השחקנית הטובה ביותר, ופרס מטעם איגוד מבקרי הקולנוע הבינלאומיים.

“טינטה ברוטה” שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל ברלין ומתאר את עולמו של צעיר העובד באתר מצלמות סקס יוקרן בנוכחות צמד הבמאים מרצ’יו רולון, פיליפה מצמבאכר והשחקן הראשי שיקו מנגת.

“טראני ביטץ'” שזכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בתחרות ה Teddy יוקרן בנוכחות הגיבורה שלו, פעילה חברתית ומוסיקאית פורצת הדרך לין דה קברדה, טרנסג’נדרית מהשכונות העניות של סאו פאולו שהיא גם זמרת פופ שמעניקה את קולה לטרנסיות בעלות עור כהה מהפאבלות.

“אובסקורה בארוקו” זוכה פרס Teddy מטעם חבר השופטים מביא למסך הגדול את סיפורה של ריו דה ז’נרו בעזרת קולה המהפנט של לואנה מוניז,טרנסג’נדרית ואייקון מקומי.

“מרילין” הדרמה הריאליסטית החזקה בבימויו של אורח הפסטיבל מרטין רודריגז רדונדו, המבוססת על מקרה אמיתי שהתרחש בכפר קטן בארגנטינה.

“קצה הנהר” המותחן היפני של הבמאי איסאו יוקיסאדה שהיה סרט הפתיחה של מסגרת הפנורמה וזכה בפרס FIPRESCI במסגרת יוקרתית זו, השנייה בחשיבותה בפסטיבל ברלין.

“גיבורות שקטות” התיעודי המביא אל המסך הגדול את סיפורן של ד”ר קריסטין ריס ובת זוגה מגי סניידר, שתיהן היו הראשונות מבין קהילת הרופאים ביוטה שהיו מוכנות לטפל במספר הולך וגדל של נשאי HIV / איידס.

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

“ארנב לבן” בכורה בינלאומית – דרמה קומית רומנטית לא שגרתית של הבמאי דריל וין על אמנית מיצג המתמודדת עם פרידה מבת זוגה. התסריט נכתב יחד עם אמנית המיצג הקוריאנית/אמריקאית ויויאן בנג, שגם מככבת בתפקיד הראשי.

“1985” בבימוי ין טאן, בכורה בינלאומית לסרט המתאר את חזרתו של בחור צעיר לעיירת הולדתו המנומנמת בטקסס. בהשתתפות קורי מייקל סמית’, המוכר יותר כאיש החידות מהסדרה “גות’אם” ומהופעותיו במיני-סדרה “אוליב קייטרידג'” ובסרט “קרול”. את הוריו מגלמים השחקנים הוותיקים וירג’יניה מדסן ומייקל צ’יקליס.

“חיילים. סיפור מפרנטארי” של הבמאית איוואנה מלדנוביץ’ והמפיקה אדה סולומון (Aferim, “טוני ארדמן”). יצירה קולנועית השוברת מוסכמות דרך תיאור אינטימי של סיפור אהבה בקהילה צוענים קשוחה הנמצאים בשולי -השוליים של בוקרשט בירת רומניה. ההקרנה בנוכחות השחקן הראשי.

“כל חוק בחיים” בכורה בינלאומית, הישר מהבכורה העולמית בפסטיבל טרייבקה. סרט תיעודי מרגש של ג’ף קאופמן המציג דיוקן חושפני ונטול מסננים של הזוכה בארבע פרסי טוני, המחזאי טרנס מקנאלי.

“ערב שבת בכנסייה” מיוזיקל על נער בן 14 המתמודד לראשונה עם זהותו המגדרית והמינית, מדובר במיוזיקל מרגש בבימויו של דיימון קרדאסיס והמפיקה עדי עזרוני אורחי הפסטיבל.

“מר. גיי סוריה” של הבמאי אייסי טופראק, העוקב אחרי חוסיין, פליט סורי בן-24 החי באיסטנבול שמעוניין להשתתף בתחרות יופי בינלאומית לגייז.

“מחפשים אחרי מקלט”, סרט תיעודי עצמאי של העיתונאי הסיני בין צ’ן, המתאר את חייהם של פליטים להט”בים מאזרביג’אן, רוסיה וסוריה במרכזי מקלט לפליטים בגרמניה.

“להמציא מחדש את מרווין” הצגת בכורה ארצית לסרטה החדש של אן פונטיין בכיכובה של איזבל הופר שזכה בפרס האריה הקווירי בפסטיבל ונציה 2017

“פרופסור מרסטון ונשות החיל” של הבמאית אנג’לה רובינסון (D.E.B.S.) והמפיקות של “טרנספרנט”, בכיכובם של לוק אוונס, רבקה הול, בלה היטון. הסרט מביא אל קדמת הבמה את הביוגרפיה המיוחדת של הפסיכולוג האמריקאי ויליאם מרסטון, ממציא מכונת האמת והאיש שאחראי על יצירת גיבורת-העל ונדרוומן.

“באהבה, סיימון” הקרנת בכורה ארצית לקומדיה הרומנטית כובשת הלב של הבמאי גרג ברלנטי, שגם היתה לסרט הראשון מסוג זה הנתמך על ידי אולפן הוליוודי גדול. בהשתתפות כוכבי נוער רבים, ביניהם – ניק רובינסון (“עולם היורה”), קתרין לנגפורד (“13 סיבות”), אלכסנדרה שיפ (“אקס-מן אפוקליפסה”), קיינן לונדסדייל (“החץ”), ומיילס הייזר (“13 סיבות”) – וגם שחקנים מוכרים יותר: ג’וש דוהמל (“טרנספורמס”), טוני הייל (Veep), וזוכת גלובוס הזהב ג’ניפר גארנר.

“מיס רוזווד” הבמאית היילי יאנסן תגיע עם כוכבת סרטה, רוז קורי, להציג את הסרט התיעודי על אחת מאומניות המיצג הנועזות והשערורייתיות ביותר שפועלות כיום. אמנית אינטנסיבית, נטולת מסננים, אחת שמוכנה לפוצץ אירוע כדי להתעמת עם חקירת היקום שלה ושל הסובבים אותה. היחידה שהיה לה את האומץ לרוקן קונדום מלא זרע על שיער ראשו של לאונרדו דיקפרו כאשר הגיע כמו סלבריטאים אחרים לצפות באמנית הטוטלית.


פסטיבל הקולנוע הגאה | 31.5-9.2018 | סינמטק תל אביב

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן