fbpx

דת ולהט”ב להמונים – 25 אלף השתתפו במצעד הגאווה בירושלים

25 אלף איש צעדו במצעד הגאווה בירושלים. בהפגנות הנגד של ארגון להב"ה נכחו כמה עשרות מפגינים. אביה של שירה בנקי פנה לצועדים ואמר: "כולנו כאן כדי להישאר. חילונים ודתיים, סטרייטים ולהטבי"ם ועוד רבים טובים וטובות אחרים ואחרות"
ירושלים2 (2)
צילום: הבית הפתוח

אירועי השבועות האחרונים, שהחלו עם סערת האימוץ, מותו הטרגי של אמיר פרישר גוטמן שאמור היה להנחות את המצעד בירושלים ופסק הדין בנושא פונדקאות שניתן הבוקר על ידי בג”צ, הביאו להתעוררות שהוציאה מספר שיא של א.נשים שהגיעו להשתתף במצעד הגאווה בירושלים.

כ-25 אלף איש, מספר דומה למספר הצועדים שהגיעו בשנה שעברה למצעד שנערך לציון שנה לרצח של שירה בנקי, צעדו הערב תחת הכותרת “עת לאהוב”, מגן הפעמון אל גן העצמאות, במסלול הארוך ביותר שצעד אי פעם בבירה.

במצעד השנה, שהוקדש לנושא דת ולהט”ב, הודגשו בכל מקום החיבורים בין הדת לבין הלהט”בים – החל מהתפילות הספונטניות של להט”בים ורבנים אורתודוקסים שהתקיימו בגן הפעמון וכלה בנאומי הסיכום על הבמה המרכזית בגן העצמאות.

המצעד החל בגן הפעמון, בו נערך אירוע לזכרה של שירה בנקי ז”ל, במסגרתו נשאו המארגנים והמשתתפים תפילת דרך מיוחדת שנכתבה לרגל האירוע.

בשעה 18:00 יצא המצעד לכיוון גן העצמאות. הצועדים עברו בנקודה בה נרצחה שירה בנקי ז”ל לפני שנתיים, שם המתינו הוריה של בנקי, והניחו פרחים לבנים במקום.

מניחים פרחים לזכרה של שירה

למצעד הגיעו גם הוריו של אמיר פרישר-גוטמן, שכיבדו את בקשתו והגיעו לצעוד במצעד הגאווה.

“למרות הקושי והעצב העצום שאנו חווים, היה חשוב לנו, המשפחה, למלא אחר בקשתו ולהגיע לאירוע החשוב הזה”, אמרה הדס פרי, גיסתו של אמיר פיי גוטמן ז”ל, “אמיר שהיה אמור להנחות את המצעד עדכן לפני כשבועיים את תמונת הפרופיל שלו ברשתות. תמונה שלו ושל ינאי, שני אבות מאושרים עם רוי, ילד חייכן ומקסים תחת הכותרת love is love. יומיים לאחר מכן אמיר נלקח מאיתנו ולנו נותרה צוואתו זו”.

משפחתו של אמיר פרישר גוטמן | צילום: הבית הפתוח

גם הפוליטיקאים הגיעו בהמוניהם אל המצעד הירושלמי – יאיר לפיד, זהבה גלאון, יצחק הרצוג, אמיר אוחנה ומירב בן ארי צעדו יחד עם חברי התאים הגאים של המפלגות השונות.

“הערב צעדתי עם עשרות אלפי אנשים מכל הארץ במצעד בירושלים- מצעד מיוחד שכולו גאווה וסובלנות”, אמרה חה”כ מירב בן ארי (כולנו) יו”ר משותפת לשדולה הגאה, “שמחתי לראות כי בעיר שחוברה לה יחדיו חברו יחד גם אנשים מכל קצוות החברה הישראלית למען מטרה משותפת של שיוויון זכויות לקהילה הגאה”.
“אני גאה ושמח להיות כאן היום, גם השנה”, אמר יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, “אנחנו פה כדי להגיד לחברה הישראלית – הגיע הזמן להתקדם. בשנת 2017 ישראל צריכה להיות מדינה שמאפשרת לכל אדם לממש את זכותו להקים בית ומשפחה בלי קשר לשאלה את מי הוא בחר לאהוב. אימא ואימא זו משפחה. אבא ואבא זו משפחה”.

ח”כים מירב בן ארי (כולנו) ואמיר אוחנה (ליכוד) עם התאים הגאים

עם סיום המצעד הגיעו ההמונים אל גן העצמאות.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

אורי בנקי, אביה של שירה בנקי, פנה אל הקהל בנאום מרגש בו הבהיר את הצורך בקבלה משני הצדדים. “שירה לא נרצחה בגלל הדת היהודית”, אמר בנקי, “שירה נרצחה בשל קיצוניות והומופוביה. כדי שנוכל לחיות כאן ביחד אנחנו צריכים ללמוד, להכיר, לקבל ככל האפשר. הרבה יותר קל לאחד קהל כנגד קהלים אחרים. הרבה יותר קל היה לחבר נאום, וגם לזכות בתשואות, לו הייתי בוחר לדבר נגד רב כזה או רב אחר שאמר דבר הומופוביה או איוולות אחרת. יכולתי לבוא ולומר לכם כמה אתם קהל מתקדם ונאור וכמה האחרים – ובכן – אחרים. אבל זו לא הדרך שלנו, ואנחנו לא מאמינים בסוג מסר שכזה. יתכן שמצעד הגאווה פוגע ברגשות דתיים ויתכן שתהלוכת הכנסת ספר תורה פוגעת ברגשות אתאיסטים, אלא שהרחוב לא שייך רק לאלה או רק לאלה, ויתכבדו כולם ויהיו קצת פחות רגישים. כולנו כאן כדי להישאר. חילונים ודתיים, סטרייטים ולהטבי”ם ועוד רבים טובים וטובות אחרים ואחרות. אף אחד לא הולך להעלם, וכדי שנוכל לחיות כאן ביחד אנחנו צריכים ללמוד, להכיר, לקבל ככל האפשר – לא לשרטט קווים אדומים על כל עניין ולא לדרוך על קווים אדומים אלא רק כמוצא אחרון בהחלט. כולנו יודעים שקולות קיצוניים וצעקנים מכתיבים את הטון, קשה לשנות את זה אבל מוכרחים לנסות”.

 גם את הקונפליקט בין דת ללהט”ב ניתן היה לראות הערב ברחובות ירושלים עם שתי הפגנות שנערכו נגד המצעד. האחת בכניסה לעיר מתחת לגשר המיתרים והשנייה בקרבת גן הפעמון. בשתיהן נכחו כמה עשרות מפגינים מהציונות הדתית, שהניפו שלטים “אין כניסה לתועבה”, ו”אל תתנו להם ילדים”.

משטרת ירושלים הודיעה כי במסגרת ההערכות המורחבת עוכבו לחקירה 12 חשודים שביקשו לשבש ולפגוע במהלכו התקין של המצעד. בחיפוש שבוצע נתפס על אחד מהם סכין. כלל החשודים עוכבו לחקירה ביחידות המחוז של המשטרה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. מוריס Moozot הגב

    אדיר ומחמם לב ! ! הלווואי שכבר יהיה באשדודדדד

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן