fbpx

דמייני להקת נשים מופיעה בפני קהל של יותר מ-400 נשים – אין לך צמרמורת?

פסטיבל אישה אישה 2 מציע חגיגת סופ"ש של הופעות חיות, מסיבות, כיף, לינה ואפילו הספידייט הגדול בעולם, והכל לנשים בלבד | "אנרגיה נשית יוצרת אווירה מאד טבעית, שוויונית ולא מאיימת"
אישהאישה1_ענבלשני
צילום: ענבל שני

דמיינו עולם בלי נשים.

עכשיו דמיינו את ההיפך – עולם רק של נשים!
 מדבר, רחוק מציוויליזציה וקרוב לעצמך, מוזיקה, קולינריה ואהבת חינם.

פסטיבל אשה אשה אשה יוצא לדרך בפעם השניה אחרי ההצלחה מרגשת בשנה שעברה, בפתחו של קיץ 2018. נשים נחושות לוקחות את המפתחות ומרימות הפקה מורכבת, צבעונית ורגישה אשר מצליחה לפצח קהל יעד נשי, מגוון ומרתק.

הפסטיבל, שייתקים בתאריכים 30.5 עד ה-1.6 במצפה רמון, הוא חגיגת סופ”ש של הופעות חיות, מסיבות, כיף ולינה המורכב מנשים מופיעות ומבצעות ומיועד לנשים בלבד.

על הפקת הפסטיבל אחראיות יפעת נץ – מייסדת ובסיסטית להקת “המכשפות” המיתולוגית, דורי קוטאי – מוזיקאית, אמנית רב תחומית ויזמית, הקימה וניהלה את חברת התקליטים -4TUNE Rec ורונית יניצקי, מנהלת אומנותית, אמנית רב תחומית ופעילת קהילה ותיקה שבין היתר ניהלה את “אנטארטיקה” המופע המיתולוגי של קורין אלאל.

דורי ובת זוגה יפעת, הקימו את ליין ה-“באנה” שמעניק במה לאמניות צעירות לפרוץ ולהופיע.

“הקמנו את הליין במטרה לקדם מוזיקה של יוצרות”, מסבירה דורי, “הרגשנו שיש אפלייה שעומדת בניגוד גמור למציאות שבה יש רמה גבוהה מאד של נשים מוכשרות, יוצרות, מדוייקות שעובדות קשה ומחוברות לרגש. זה כבר עניין של העדפה, אנחנו נהנות להתרועע עם נשים ומסוקרנות מנשים. נשים מושכות אותי. אני מוצאת את עצמי מתחברת יותר למוזיקה של נשים, לטקסטים, נשים מדברות על עצמן, על תהליכי עומק, יותר קל לי להזדהות, יש להן פחות עכבות”.

הצלחתו של הליין הביאה אותן לחשוב על ארגון פסטיבל, שייקח את הרעיון צעד אחד קדימה.

“לפני 3 שנים החלטנו שהגיעה השעה להביא לקדמת הבמה את כל מי שמגדירה את עצמה אשה ולייצר מרחב של תרבות ואמנות אשר קיים עשורים אך טרם זכה למקום ראוי״. מסבירה רונית, “דמייני להקת נשים מופיעה בפני קהל של יותר מ-400 נשים – אין לך צמרמורת? אנרגיה נשית יוצרת אווירה מאד טבעית, שוויונית ולא מאיימת”.


מה שקורה במדבר נשאר במדבר

“בפסטיבל הראשון שנה שעברה, היה מרגש בטירוף”, מספרת רונית, “זה התחיל בשעה 14:00 והגיעו עוד ועוד בחורות עם אוהלים, תיקים וציוד ופשוט התמקמו במדבר. ההרגשה הייתה חוץ גופית, מרוב התרגשות לא הפסקנו לדמוע. ההישג הזה שלקחו בו חלק רק נשים – היה בו משהו מאפשר, שקט וחסר אגו. הלוקיישן מדהים, מצד אחד את בטבע הבלתי נגמר של מדבר אך ההופעות הן באולם סגור, את יוצאת החוצה – למדבר, קסם. תחושת אופוריה שמלווה בתחושת שייכות מרוממת”.

“מבחינתנו, פסטיבל אשה אשה אשה הוא פתיחת אירועי הגאווה”, מוסיפה יפעת, “ומסתבר שכבר מסתובבים סלוגנים לפסטיבל- ״קוראות לילדה בשמה”, “מה שקורה במדבר נשאר במדבר”, ו”זה הסוף שלה”.

עוד בנושא:  מלאכים באמריקה חלק ב' – אירוע תיאטרוני נדיר

לאיזה קהל אתן מצפות?
“אנחנו מצפות למינימום 500 משתתפות- נשים נשים נשים מכל הצבעים – ישנן גם הרבה נשים דתיות, מבת קול מגיעות, אנחנו קוראות לכל מי שמגדירה את עצמה אשה – להצטרף. פתחנו קבוצת וואטסאפ לפסטיבל, מי שרוצה יכולה להצטרף – לשאול שאלות, להכיר, להרגיש את הוייב. אנחנו מייצרות תחושת קהילתיות וביטול היררכיות כמובן תוך שמירה על שיחה מכבדת והולמת”.

השנה מתקיים שיתוף פעולה מרגש במיוחד עם שידייט – הספידייט הגדול בעולם.

“אנחנו מכוונות לשבור שיא גינס עם מספר נרשמות בארץ. כיום ארה”ב מחזיקות שיא עולמי עם 100 נשים רשומות ואנחנו חייבות לפחות 101”. צוחקות השלוש, “כל אחת שקונה כרטיס לפסטיבל יכולה להירשם לספידייט הגדול בעולם במקום הכי רומנטי בעולם, תחת כיפת השמיים. והפתעה- דנה ברגר הולכת לחתן זוג נשים ביום שישי- עדיין מחפשות את הזוגה המאושרת”.

“הפסטיבל הלסביסי הראשון בישראל” צוהלת יפעת, “מקום שבו נוכל לאפשר מרחב שמותר לטעות, להעליב, לפגוע ולהכיר באנושיות שלנו. אנחנו מאפשרות לכל אחת מאיתנו להיות מי שהיא וכך אנחנו מתפתחות יחד. לא פשוט ליצור יחד כי יש כל מיני תחושות ורגשות, אבל בסופו של דבר המטרה שלנו היא להיות טובות יותר, חזקות יותר ולשאוף הכי גבוה”.

מה מחכה לנו בפסטיבל?
הפסטיבל כולל הופעות חיות, דיג’איות מהממות, סדנת מיניות, ציור, סטנדאפ, מסיבות לאור הירח, ריקודים עיסויים ואת כל הטוב שיש לעולם להציע.

כרטיס כניסה כולל לינה במתחם אוהלים מסודרים/אוהל בדואי/אפשרות להקים אוהל ללינה פרטי ועוד מגוון אפשרויות. כל אחת תוכל להתמקם באחד ממתחמי הישיבה והזולא למכור את האומנות שלה, לייצר מעגלי שיח במגוון נושאים כמו נשים ועסקים, ביסקסואליות – יהיו המון תכנים במקביל. הפסטיבל נותן מענה ומקום לצורך קהילתי לגדול, לשתף פעולה ולהכיר. אלכוהול, אוכל ושתיה במחירים חברתיים, אוכל צמחוני בלבד.

“כל אירוע אנחנו בוחרות לתרום חלק מההכנסות לעמותה כלשהי. בשנה שעברה תרמנו למקלטים לנשים מוכות והשנה כמו בסימן הפסטיבל- הנשים הן הכוח המשפיע ולכן השנה נבחר את העמותה שתקבל את התרומה בעזרת הנשים המהממות שיקחו חלק בפסטיבל. נפרסם סקר וכולכן מוזמנות להצביע”.

“בסופו של דבר המטרה שלנו היא להוביל יותר, להנהיג יותר, לתמוך אחת בשנייה ופשוט להתעצם בתור נשים על מנת לקדם מודעות ופעולות שיביאו לשחרור טוטאלי מכבלי החברה החלים עלינו דרך הדת, התרבות הקלוקלת וכל מה שלא מיטיב עמנו הנשים ומשאיר אותנו בעמדות מוחלשות ומדוכאות”, הן מסכמות, “”הפסטיבל הוא מפעל של נשים למען נשים, מרימות אחת לשניה. ללכת יחד זה הכוח שלנו. שפע ומקום לכולן”.


פסטיבל אשה אשה אשה 2 | 30/5-1/6, מצפה רמון

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן