fbpx

גוגל מציגה: מפת המקומות הגאים העולמית

שירות חדש של גוגל מפות מאפשר לאנשים מכל רחבי העולם לסמן מקומות גאים וכך ליצור את מפת הגאווה העולמית
places of pride2

אחד השיקולים הנלקחים בחשבון בתכנון חופשה בחו”ל הוא מידת הסובלנות ללהט”בים ביעד אליו אנחנו מתכננים להגיע.

ישנם מקרים רבים בהם אנו כבר מכירים מראש את היעד, ולעיתים אף בוחרים בו בגלל האוריינטציה הגאה שלו, אך אחרי מספר חופשות בברצלונה וברלין, גם אנחנו רוצים להרחיב את האופקים ולצאת מגבולות המשולש הגאה.

במקרים כאלו, לא תמיד הידע המוקדם מאפשר לנו לדעת באמת לאן אנחנו מגיעים – אם למשל תכננו טיול במזרח, האם העובדה שבבנקוק מתקיים מצעד גאווה אומרת בהכרח שנוכל לטייל יד ביד גם בערים אחרות? ואם תכננו טיול מחוף אל חוף בארה”ב, כיצד נדע כמה ידידותית כל נקודה שאנו מתעדים לעבור בדרך?

חברת גוגל החליטה לבוא לעזרתנו ויצרה את מפת הגאווה שלה: “Places Of Pride”. מטרתה המוצהרת של המפה היא לאפשר ללהט”בים וחבריהם לסמן את המקומות בהם נוצרו הזכרונות שלהם, אך במקביל היא יכולה בקלות לשמש כמעין מקרא בו ניתן לראות מהם המקומות הידידותיים לקהילת הלהט”ב ולאפשר לכל אחד לדעת מראש לאיזו אווירה הוא מגיע ולהתכונן בהתאם.

“בכל מקום ברחבי העולם אנשים מתאהבים, חולקים נשיקה, או יוצאים מהארון, והמקומות בהם הרגעים המשמעותיים הללו מתרחשים הופכים יקרים בזכות הזיכרונות הנקשרים בהם”, אמר פטריק הופמן, מצוות Google Maps, עם השקת המפה, “לכן אנו משיקים את ‘מקומות של גאווה’ – מפה מותאמת אישית המעניקה לחברי קהילת הלהט”ב ותומכיהם מקום לחגוג ולזכור סיפורים, זכרונות ורגעים גאים, על ידי סימון מיקומים משמעותיים על המפה בסיכת גאווה. מקום של גאווה יכול להיות כל מקום שאתה חווה או הרגשת גאווה. בין אם זה המקום בו יצאת מהארון בפני  החברים או המשפחה שלך, מקום בו פגשת את בת זוגתך. אנו מזמינים אתכם לסמן במפה את המקומות המייצגים זכרונות יקרים של אהבה, גאווה, או ניצחון”.

places of pride

העובדה שכל אחד יכול להוסיף מיקום למפה ולספר את סיפורו, הופכת את המפה לחברתית יותר ומגדילה את כמות הסימונים והמידע, אך גם פוגעת באמינות של המפה מכיוון שהיא אינה מציעה שום סינון או בדיקה של הסיפורים.

כאמור, המפה אינה מתיימרת להיות מקור מידע אמין עבור המטיילים הלהט”בים, אלא רק לאפשר ללהט”בים ותומכיהם לשתף סיפורים וזכרונות ממקומות שונים ברחבי הגלובוס. זו הסיבה שניתן למצוא בה גם סיפורים אישיים שבעיקר תורמים להבנת האווירה במקום, וגם מידע נקודתי יותר על אופיו הלהט”בי של המקום.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

כמות המקומות והרגעים הגאים במפה עדיין מעטה יחסית, אך זהו זמן מצוין עבורכם להכנס למפה, לבחור את המקום הגאה שלכם ולשים אותו על המפה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. יניב הגב

    קיימת אפילקציה חינם של כל המקומות הגאים בעולם אם כן אני לא מוצא
    מישהו יודע?

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן