fbpx

בשורה לקהילה הטרנסית: יקוצר זמן ההמתנה לשינוי סעיף המין

עד עתה נדרשה תקופת המתנה מינימלית של שנתיים ממי שפנה לוועדה לצורך קבלת האישור לביצוע שינוי סעיף המין. משרד הבריאות תיקן את הנוהל באופן שיאפשר את השלמת התהליך בלוחות זמנים קצרים יותר | "נמשיך לפעול עד שניתן לשנות את הסימון במרשם האוכלוסין גם ללא ועדה"
id

משרד הבריאות פרסם ביום חמישי חוזר מנכ”ל שמקצר את זמן ההמתנה הנדרש מטרנסג’נדרים המעוניינים לשנות את רישום סעיף המין מבלי לעבור ניתוחים.

עד עתה, נדרשה תקופת המתנה מינימלית של שנתיים ממי שפנה לוועדה לצורך קבלת האישור לביצוע שינוי סעיף המין. בעקבות דרישתו של ארגון “מעברים – שינוי בר קיימא לקהילה הטרנסית”, ובגיבוי ארגוני הקהילה הגאה, תיקן משרד הבריאות את הנוהל באופן שיאפשר את השלמת התהליך בלוחות זמנים קצרים יותר.

“מדובר בצעד אחד מתוך רבים שצריכים להיעשות בכיוון הנכון”, אמרה אלה אמסט, מנכ”לית שותפה של ארגון מעברים, “חשוב לשפר את המנגנון הקיים, אבל אנחנו נמשיך לפעול כדי שהזכות להגדרה עצמית של אנשים על הקשת הטרנסית, שלא באמצעות ועדה, תבוא לידי ביטוי גם באפשרות לשנות את הסימון במרשם האוכלוסין”.

“פרסום החוזר שיפחית חלק מהביורוקרטיה המיותרת שנכפת על אלפי טרנסים וטרסיות הוא צעד הכרחי וחשוב”, הוסיף אוהד חזקי, מנכ”ל האגודה למען הלהט”ב, “מדובר בצעד חלקי אך משמעותי במאבק הצודק לזכויות הקהילה הטרנסית, אותה קהילה שסובלת מהזנחה ואפליה ארוכת שנים מצד המדינה. יש עוד עבודה ארוכה שצריכה להיעשות ברשויות עד למיגור האפליה ואנחנו נמשיך להיאבק בעבור כל אחד ואחת עד שנגיע לשם”.

הוועדה לבחינת מתן אישור על שינוי מין ללא ניתוח הוקמה בשנת 2015, על מנת לאפשר את שינוי פרט המין במרשם האוכלוסין למי ששינה את מינו מבלי שעבר הליך ניתוחי לשינוי אברי המין. החלטת הוועדה מהווה “תעודה ציבורית” הנדרשת על פי חוק מרשם האוכלוסין, תשכ”ה-1965 לצורך שינוי הרישום בפרט המין במרשם האוכלוסין.

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. Ccyclist הגב

    תדרשו מהועדה ספח רשמי שמעיד על התהליך כבר מהמגע הראשון איתם.

    גם אם מקבלים שחצי שנה זו הקלה, קשה להסתובב במדינה מאובטחת ומשוטרת כמו ישראל בלי משהו שיסביר מדוע סעיף המגדר בתעודה רשמית לא תואם את חזות בעליה.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן