fbpx

משטרת ב”ש מסרבת לאשר את מצעד הגאווה בעיר

ב"ש עולה לירושלים - לאחר שמשטרת ב"ש הודיעה לבית הגאה כי תאשר את המצעד רק במתווה חלופי מזה שסוכם מראש, מתכוון הבית הגאה להגיש מחר בג"צ. "התכניות נותרו בעינן עד שבג"צ יאמר את דברו"
פעילים ופעילות להט"ביים בבג"צ

נציגות הבית הגאה באר שבע הגיעו היום למשטרה על מנת להסדיר את עניין רישיון ההפגנה שטרם ניתן. לאחר 2 סיורים במתווה הרצוי יחד עם המשטרה ולאחר אישור טלפוני של התאריך ושל המתווה, נסוגה המשטרה והציעה 2 מתווים חלופיים ברחובות צדדיים ונסתרים בעיר.

“משטרת ישראל הודיעה לנו שלא תיתן לקהילה הגאה את רישיון ההפגנה בתוואי שהובטח”, מסרה עו״ד סמדר בונן, דוברת הבית הגאה בבאר שבע, “בשל החלטת משטרת ישראל החלטנו לפנות לבג”צ, אנו מאמינים שיש שופטים בציון. עזרו לנו להעביר מסר ברור ששיקולים פוליטים והומופוביה מהסוג של הרב דרעי לא יפילו את רוחנו הגאה. אנו נצעד על זכותנו לשוויון תקצוב וסובלנות… התכניות נותרו בעינן עד שבג”צ יאמר את דברו”.

המאבק הבאר שבעי מעורר סערה בקהילה הגאה ופורץ את תחומי העיר. קריאות מרחבי הארץ לתמוך ולהצטרף למצעד הבאר שבעי ולתרום בעמוד ההדסטרארט של הקהילה למען קיום המצעד שלא מקבל תמיכה מהעירייה כלל.

“מה שמובן מאליו לקהילה הגאה בתל אביב הוא עדיין מאבק בבאר שבע”, כתבה ספיר סלוצקר עמרן, פעילה אקטיביסטית בולטת מתל אביב בעמוד הפייסבוק שלה, “ביום חמישי אמור להערך מצעד הגאווה הראשון בבאר שבע. הקהילה הגאה בעיר, קטנה אבל נחושה, פתחה הדסטראט וגייסה לבדה כסף לקיום המצעד. העירייה דחפה אותם לקיים עוד פעם אירוע במקום סגור, ברחובות קטנים ללא אנשים. אבל הן לא פראייריות ולא מסכימות להתחבא. גם אחרי שהרב הראשי של באר שבע, הרב יהודה דרעי(אח של) איים להתפטר אם יתקיים “מצעד התועבה”, גם לאחר לחצים מהעירייה לצעוד ברחובות קטנים, הן ממשיכות להלחם כדי שמצעד הגאווה הראשון בבאר שבע ייערך השבוע. הן לא מקבלות שקל מהעירייה והבית הגאה בעיר מוחזק על ידי דמי חבר. מחר תגיש האגודה לזכויות האזרח בישראל עתירה בדרישה ממשטרת ישראל לתת רישיון לצעדה ברחוב הראשי של באר שבע, שדרות רגר. לא פחות מכך. אסור לנו לשכוח אותם, את אלו הצועדים מחוץ לעין התקשורת, את אלו הנאבקים על קיומם ותומכים בצעירים ובצעירות בבאר שבע ובנגב שפוחדים ממה שההורים והסביבה יגידו. אז במקום להשאיר אותם/ן לבד, בואו נעזור להם/ן להוציא את המצעד הכי מרשים שיכול להיות! נותרו עוד שישה ימים לתמיכה בהדסטארט. ובואו נמלא ביום חמישי את רחובות באר שבע בדגלי גאווה ושלטים כדי להציב עובדה לכל ההומופובים- אנחנו כאן, אנחנו קווירים, תתרגלו לזה”

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

במקביל להתפתחויות, הרב יהודה דרעי, שאיים כי יתפטר מתפקידו במידה והמצעד יתקיים כמתוכנן, החל לפזר סימנים לכך כי במקום התפטרות, הוא יקיים הפגנת מחאה נגד המצעד. “מעולם לא היה איום שלי לפרוש”, אמר דרעי לאתר חרדים 10, “האיום הוא שאם חברי מועצת העיר ימשיכו בתפקיד – לא אוכל להמשיך בתפקידי. אנחנו ממשיכים בהידברות. אם לא נצליח – נעשה יום קודם מחאה, אלפי איש שיתכנסו וימחו”

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן