fbpx

אתר חדש למכירת אומנות גאה

גילה גולדשטיין בסלון ועופר ניסים בחדר שינה - אתר המכירות של מיזם האמנות ARTIQ מציע למכירה הדפסים של מיטב עבודות האמנות של אמני ואמניות הקהילה הגאה | "חצי מההכנסות יועברו לאמנים ולאמניות עצמםן, והחצי השני ייתרם לטובת המשך פעילות המיזם"
אתר ארטיק1

שלוש שנים לאחר הקמתו, מיזם האמנות הישראלית ARTIQ משיק אתר חדש למכירת אומנות גאה.

האתר החדש מציג עבודות של עשרות אמני ואמניות הקהילה הגאה ומשמש במה חדשה ונרחבת להצגת אומנות להט”בית. בחנות האתר ניתן לרכוש הדפסים של מיטב עבודות האמנות של אמני ואמניות הקהילה הגאה. כל ההכנסות מהמכירות באתר יחולקו בין האמניות והאמנים לבין המיזם, יתמכו בחברי הקהילה היצירתיים ויעזרו למיזם להרחיב את פעילותו.

“אחת המטרות שהצבנו לעצמנו ב ARTIQ הייתה להגביר את הנראות והחשיפה של התרבות והאמנות הגאה לקהילה ולציבור הרחב”, מסבירה ד”ר יעל רוזין, יזמית ומנהלת מיזם ARTIQ, “הקמת האתר מאפשרת לנו פלטפורמה עצמאית להצגת עבודות אמנות של יוצרים ויוצרות מהקהילה הגאה”.

המיזם הושק ביוני 2018, במסגרת אירועי הגאווה, במטרה להעניק בית ובמה לאמנות ישראלית גאה בתחומים השונים. מאז שהוקם תומך המיזם באמנים ואמניות להט”ב, ואף מעניק מלגות ליוצרים ויוצרות צעירים. הקמת אתר המכירה תאפשר למיזם לסייע ליוצרים והיוצרות לחשוף את יצירותיהם לקהל  הרחב, להרוויח כסף ממכירתן, ובנוסף תסייע למיזם להמשיך את פעילותו.

“ARTIQ נוסד במטרה לתמוך ביוצרים ויוצרות (מכל המגדרים ובכל מדיה)”, מוסיפה רוזין, “ובזמן הקצר בו אנו פועלים ערכנו תערוכות ברחבי הארץ, חילקנו מלגות לאמנים/יות מהקהילה, ועכשיו אנחנו רוצים לגדול ולהרחיב את הפעילות (בין היתר גם לתחומי אמנות נוספים) ובשביל זה אנחנו צריכים לגייס משאבים נוספים. ולכן- כחלק מן ההתחדשות והגדילה של ARTIQ, הקמנו את אתר המכירה-התרמה: חצי מההכנסות יועברו לאמנים ולאמניות עצמםן, והחצי השני ייתרם לטובת המשך פעילות המיזם”.

בין העבודות אותן ניתן לרכוש באתר החדש ניתן למצוא כמה עבודות שהפכו עם השנים לחלק בלתי נפרד מהנראות הלהט”בי ומעולם האמנות הישראלי בכלל – עבודות גזרי העיתונים של נעמי שלו, הקומיקס של אילנה זפרן, איורי המפות של בן טגר, צילומי הפורטרט הנוסטלגיים של חנה סהר, צילומים של רינת שניידובר ויובל אצילי, איורים של ליאב מזרחי ועוד.

ההדפסים מוצעים למכירה בשני גדלים – חצי גיליון – 50×70 במחיר ₪500 ורבע גיליון – 50×35 במחיר ₪300.

Cock&Cocs | נעמי שלו

“עפרה” 1997 | חנה סהר

ללא כותרת 1 | הילה שפירא

אילנה זפרן

“מיזם ARTIQ, מהווה חלק מהאקטיביזם החזותי של הקהילה הגאה בישראל, ומאפשר לא.נשים להשמיע את קולם/ן האותנטי, קול שהוא נדבך חשוב בשיח הרב-תרבותי הישראלי”, מסבירים מנהלי המיזם, “אנו מאמינות ומאמינים כי הגיע הזמן שיהיה לתרבות ולאמנות הגאה ‘מקום משלה’ בו ניתן יהיה להציגם בצורה אופטימלית, ופועלים לקידום הקצאת מרחב פיזי קונקרטי. מרחב שכזה, יש בו גם כדי להצהיר ולשאת אמירה ברורה על מקומה וחשיבותה של האמנות הגאה ועל הרלוונטיות שלה למציאות הישראלית. הגיע העת לפעול לשמירת נכסי התרבות הגאה והצגתם – עבור הקהילה הגאה בפרט והחברה הישראלית בכלל. מרחב קבוע יהווה מקום בטוח עבור האמנים והאמניות להציג את יצירותיהם/ן, ויספק חלל מקצועי שעומד בסטנדרטים בינלאומיים להצגת יצירות אמנות. מקום משלנו יאפשר פעילות רציפה לאורך כל השנה, את הרחבת מנעד הפעילויות ואת הגשמתן של מטרות נוספות כגון חינוך, שימור ומחקר”.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן