fbpx

אתם אהובים ויפים בדיוק כפי שאתם

מבחור ישיבה צעיר ומפוחד למדריך בני נוער להט"בים. נדב צברי, רכז הקבוצות הדתיות של ארגון הנוער הגאה איגי, מזמין אתכם להוסיף את המילה גאווה לרשימת הזהויות שלכם ולהיות גאים וגאות בכל אחת ואחת מהן
nadavzabari
צילום: טליה מנסבך

דת. הלכה. מצווה. עבירה. שכר. עונש. בית. ילדות. התנגשות.

אני נושא זיכרון של יום כיפור בישיבת ההסדר לפני גיוסי לצבא, אני לבוש בלבן כמיטב המסורת של היום הנורא הזה, בחור ישיבה בגיל 18, הומו, אם כי טרם הבנתי את ההגדרה של עצמי בתוך המציאות הקיימת. אז, זה היה רק אוסף של מחשבות ותהיות ללא אחיזה לגבי מה הדבר שאני. אני זוכר את עצמי בקושי נושא את עוצמות התפילה שאיימו לבקוע מתוכי ואני פוסע החוצה, יושב בפינה חשוכה ודמעות רבות נשפכות מתוך מקום של בלבול ותהיה, מתוך מקום של רצון לנסות להבין מה התפקיד שלי בעולם. כל מה שיכולתי לחשוב עליו באותם הרגעים הוא שאני מצטער, אני מבקש סליחה מהעולם שאני כזה. אני מבקש סליחה שאני חטא מהלך על שניים. וזו הייתה מחשבה קשה מנשוא. אך זה כל מה שידעתי באותה התקופה. בכך הסתכמו גבולות הידע שלי בנוגע לזהותי האישית.

אני קופץ 8 שנים קדימה וכיום, אני עדיין אותו הנדב רק שהפעם אני חמוש בארגז כלים, עקרונות, ניסיונות, מילים והרבה תשוקה ואומץ להפוך את המציאות שלי לנחלת העבר. כיום אני מרכז את הקבוצות הדתיות של איגי בארץ.

למה אני מספר לכם את זה? כי בליבי תפילה שתהליך התבגרות כמו שלי לא יהיה חוויה של אף אחד.

ואני מכיר את הקולות הפנימיים אל מול שאיפה שכזו – זה חסר סיכוי, עולם כמנהגו נוהג, ההרגל חזק מידי, לך תשנה את החברה, את הממשלה. ובכן, אני לא מתיימר לעשות את זה. אני מתיימר להיות השינוי הקטן שאני יכול להיות בשביל פרטים בחברה. אני מתיימר להיות מענה לנער או נערה שיוכלו להיחשף למילים האלה ולדעת שהם יכולים ללכת בנתיב אחר. שונה ממה שאני חוויתי בנערותי.

אני זוכר את עצמי בקושי נושא את עוצמות התפילה שאיימו לבקוע מתוכי ואני פוסע החוצה, יושב בפינה חשוכה ודמעות רבות נשפכות מתוך מקום של בלבול ותהיה, מתוך מקום של רצון לנסות להבין מה התפקיד שלי בעולם. כל מה שיכולתי לחשוב עליו באותם הרגעים הוא שאני מצטער, אני מבקש סליחה מהעולם שאני כזה

על אוסף המילים שכתבתי בהתחלה כנראה יהיו מספר דעות כמספר קוראיו. לחלקכם יהיה הדבר עניין של פוליטיקה והשקפה, לכאן ולכאן. אך לאחוז מסוים מכם יהיה אוסף מילים זה רק חלק קטן מתוך יקום שלם של אתגרים וסודות חיים אותם אתם מכירים טוב טוב מתוך ניסיון מתמשך להבין את מורכבותם ולנסות לשלבם בהרמוניה בחייכם.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

גאה.

מילה נוספת שנשמטה במכוון מאוסף המילים.

מילה שהופכת את הקערה על פיה.

אני גאה באוסף הזהויות שאני. אני גאה לאחוז כל אחת מהן ולומר שהיא מרכיב מאד משמעותי ממי שאני היום. אני גאה לומר שהדת היא חלק בלתי נפרד מהאדם שאני, אני גאה לומר שעצם היותי בחור הומו היא מרכיב מהותי במי שאני היום, אני גאה לומר זאת על כל אחת מהזהויות שמרכיבות אותי.

ואולי זה אחד השיעורים הכי חזקים שלמדתי בחיי, אני אמנם לא מתרגל חיי הלכה ודת בשגרה שלי, אך המרכיב הדתי עליו גדלתי בבית הנו הבסיס העשיר ביותר ממנו אני דולה בכל יום מוסר וערכים, זכרונות של חום ואהבה ועוד המון אנרגיות מדהימות שדוחפות אותי קדימה להשתפר ולהיות טוב ומיטיב יותר.

כל זה תוצאה של בחירה. בחרתי. אמנם הגעתי לרגע הבחירה לאחר שירקתי דם שוב ושוב במשך שנים. אך הבחירה נעשתה. ואני גאה בכל המרכיבים שלי. זיקקתי אותם להיות אני, ועבודה רבה לפניי, אך הדרך בה אני בוחר לצעוד ברורה לי.

בארגון הנוער הגאה בישראל- איגי, אנו מפעילים קבוצות דתיות גאות ברחבי הארץ. אנו נפגשים בקבוצות אלה על מנת ליצור אמירה מאד ברורה וחזקה. אין דבר שאי אפשר לדבר עליו. דת ושונות הולכות יחד יד ביד. אתם אהובים ויפים בדיוק כפי שאתם.

אנו רוצים שתבואו אלינו בין אם אתם מעוניינים להשתתף כחניכים וחניכות ובין אם אתם רוצים להצטרף כמדריכים ומדריכות. בואו. אנחנו מחכים עם ים של אהבה.

ניתן ליצור קשר-
אסתר- מדריכה קבוצה דתית נשים ת”א- 0545448789
אייל- מדריך קבוצה דתית גברים ת”א- 0543452072
יונתן- מדריך קבוצה דתית גברים ת”א- 0586685005
אוריאל- מדריך קבוצה דתית גברים באר שבע- 0524844402
נדב- רכז חינוך ארצי קבוצות דתיות- 0544854011

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן