fbpx

ארגוני הלהט”ב האמריקאים מגנים את ניסיון ההתנקשות בטראמפ: “לאלימות פוליטית אין מקום באמריקה”

הארגונים הלהט"בים המרכזיים בארה"ב, שבימים כתיקונם נלחמים במדיניותו של טראמפ, מיהרו לגנות את ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר והמועמד לנשיאות | "למרות ההבדלים ואי ההסכמות בינינו, כולנו חייבים להשמיע קול אחיד המגנה שימוש באלימות כהצהרה פוליטית"
trump
Pixabay | Cc0

ניסיון ההתנקשות במועמד לנשיאות דונלד טראמפ, הצליח לאחד לרגע בין שני המחנות הפוליטיים ולצנן את השיח המתלהם והמזלזל המאפיין את מערכת הבחירות האמריקאית, וגם הארגונים הלהט”בים המרכזיים בארה”ב, החוששים במיוחד מבחירתו המחודשת של טראמפ לתפקיד, מיהרו וגינו את ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר והמועמד לנשיאות.

“לאלימות פוליטית אין מקום באמריקה”, כתבה נשיאת ארגון Human Rights Campaign, קלי רובינסון, “ההתקפה בעצרת היום היא עלבון לדמוקרטיה שלנו, ומחשבותינו עם הנשיא לשעבר ועם כל הנפגעים. כאומה, עלינו להתאחד כדי לגנות אלימות פוליטית על כל צורותיה”.

כוח המשימה הלהטב”קי הלאומי, המארגן את אירועי הקהילה הלהט”בית בארצות הברית ומקדם אקטיביזם להט”בי, פרסם הצהרה באינסטגרם: “אלימות על רקע פוליטי היא בלתי מתקבלת על הדעת ואין לה מקום בתהליך הדמוקרטי שלנו. למרות ההבדלים או אי ההסכמות בינינו, כולנו חייבים להשמיע קול אחיד המגנה שימוש באלימות כהצהרה פוליטית בזמן שאנו מתכוננים לבחירות הקרובות.

אנחנו מבינים שאתמול – ובכל יום – רבים ורבות בקהילות שלנו חיים בפחד בזמן שהאקלים הפוליטי והתרבותי הופכים עוינים יותר ויותר. כוח המשימה הלהטב”קי הלאומי ימשיך לפעול למען בטיחות הקהילות ולתמוך במדיניות וחקיקה שתגן עלינו. אנו מקווים שזה יניע וימריץ את כל הצדדים להעביר חוקי בטיחות פדרליים בנשק”.


“אנחנו המומים מניסיון ההתנקשות בנשיא טראמפ בפנסילבניה והוקל לנו לשמוע שמצבו טוב”, אמר צ’רלס מורן, נשיא ארגון זכויות האדם לוג קאבין רפובליקנס (Log Cabin Republicans) הפועל בתוך המפלגה הרפובליקנית לקידום זכויות להט”ב בארצות הברית. “התפילות שלנו עם הנשיא טראמפ, משפחתו וארצנו, ואנחנו מתפללים גם עבור משפחתו של עובר האורח החף מפשע שנהרג. התנועה שלנו לא תירתע”.

גם מנהיגי הקונגרס משתי המפלגות פרסמו הצהרות בגנות אלימות פוליטית.

חבר הקונגרס הדמוקרטי ריצ’י טורס, הלהט”ב האפרו-לטינו הראשון שנבחר לבית המחוקקים, הצטרף לקבוצה דו-מפלגתית של מחוקקים אמריקאים הקוראים לחקור את ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ.

“כישלונות האבטחה סביב ניסיון ההתנקשות במועמד לנשיאות דורשים חקירה”, אמר טורס, “הממשלה הפדרלית חייבת ללמוד כל הזמן מכשלים ביטחוניים כדי להימנע מלחזור עליהם, במיוחד כאשר לכשלים הללו יש השלכות על האומה”.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

הנשיא ג’ו ביידן גינה את הירי ואמר: “אין מקום באמריקה לסוג כזה של אלימות. זה חולני. זו אחת הסיבות מדוע עלינו לאחד את המדינה הזו. אנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות. אנחנו לא יכולים להיות כאלה. אנחנו לא יכולים לסבול את זה”.

בשיתוף Washington Blade, שותף המדיה של WDG בארה”ב

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן