fbpx

איש עסקים ישראלי הקים פורום לקידום זכויות הקהילה הגאה בבוסניה והרצגובינה

אמיר כבירי, יו"ר הפועל ת"א לשעבר, הקים פורום לקידום זכויות הקהילה הגאה ושיווין מגדרי בבוסניה והרצגובינה ואף מתכוון לתמוך באירועי הגאווה שיתקיימו בשנה הבאה במדינה | "הפורום ימשיך להתקיים בכל שנה עד אשר יושג שינוי אמיתי"
בוסניה
pexels | Markus Winkler | cc0

איש העסקים הישראלי, אמיר כבירי, הקים פורום לקידום זכויות הקהילה הגאה ושיווין מגדרי במדינת בוסניה והרצגובינה. הפורום עתיד להתקיים בכל שנה באופן קבוע.

כבירי, הידוע כיו”ר הפועל ת”א לשעבר, אספן אמנות ובעליו של מפעל האלומיניום הגדול בבלקן, רתם את קשריו הפוליטיים והעסקיים לטובת כינוס הפורום, אשר התקיים ב- 15.7 בבוסניה והרצגובינה.

הפורום זכה לתמיכת ארגונים בינלאומיים, ביניהם USAID, האיחוד האירופי, שגרירות ישראל בבוסניה וחברות ענק כגון גלנקור ודופרקו. בין הדוברים נמנו אנשי אקדמיה בתחומי המשפט, הפסיכולוגיה והחברה, וכן תעשיינים ונציגי הקהילה הגאה בבלקן.

התכנסות הפורום לא הייתה נטולת קשיים. מדובר במדינה צעירה יחסית במזרח אירופה, אשר במהלך שנות ה-90 התרחשה בה מלחמה בעלת מאפייני מלחמת אזרחים. למדינה רוב מוסלמי מובהק (מעל 50%), כאשר היתרה מורכבת בעיקר מנוצרים שמרנים – לא קרקע פוריה לשגשוג זכויות להט”ב.

שגריר ישראל בבוסניה והרצגובינה, נוח גל, מדבר בכנס הפורום

כמחאה על הקמת הפורום ניזוק דגל ישראל בכניסה למפעל של כבירי, הוא קיבל איומים על חייו ועובדי המפעל הגישו לו מכתב מחאה, אך כל זאת לא שינה את העובדה שהפורום התקיים, ולדברי כבירי גם ימשיך להתקיים בכל שנה עד אשר “יושג שינוי אמיתי”.

קראנו את תגובות הפייסבוק לאירוע ונדהמנו לראות שעוד קיים חושך שכזה במדינה השוכנת ביבשת אירופה.

קבוצת אם טי אברהם בבעלות כבירי סיכמה במהלך הפורום עם נציגי ארגון Belgrade European pride, כי הם יתמכו כלכלית באירועי הגאווה ההיסטוריים שיתקיימו בסרביה ב 2022.

אמיר גרוס כבירי

הכותבות הן עו”ד אלמוג דיין ועו”ד שחף אולמן, מייסדות פורום ‘קשת הצדק’ – פורום משפטנים גאים למען חברה צודקת.

עוד בנושא:  פסטיבל התאטרון הגאה דרמה קווין #2 יוצא לדרך

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן