fbpx

איטליה אישרה נישואים גאים

ראש הממשלה של המדינה הקתולית הכריז על ההצבעה כהצבעת אמון בממשלה וכך הצליח להעביר חוק המאפשר נישואים לזוגות מאותו המין ומשווה את זכויותיהם לאלו של זוגות הטרוסקסואלים
gay-italia
 | GAY ITALIA | MARCO MONETTI | CC BY-ND 2.0

ברוב של 369 בעד לעומת 193 נגד, אישר הפרלמנט באיטליה נישואים אזרחיים בין בני אותו המין.

ההצבעה על הנושא נערכה לאחר שראש ממשלת איטליה, מתאו רנצי, הגדיר אותה כהצבעת אמון בממשלה, צעד שנועד להבטיח את אישור החוק ולמנוע ממתנגדיו מהימין הקתולי לחסום או לעכב את הצעת החוק. בזכות השימוש בהצבעת האמון, יהיה חייב עתה הסנאט לאשר את הצעת החוק.

“היום זה יום של חגיגה שבו איטליה התקדמה צעד קדימה”, אמר רנצי בריאיון לתחנת רדיו במדינה מיד לאחר אישור החקיקה. אישור החוק הוא נצחון גדול עבור רנצי, שהבטיח לקדם חקיקה למען זכויות קהילת הלהט”ב כשנבחר לתפקיד ב-2014. אישור החוק מהווה נצחון גם לבית הדין האירופי לזכויות אדם, לאחר שקבע בשנה שעברה כי איטליה הפרה את מחויבותה להכיר בנישואים חד-מיניים לפי אמנת זכויות האדם האירופית.

החוק הוגש לראשונה לאישור ב-2013 ועבר שינויים רבים בניסוחיו. הנוסח הסופי אושר על ידי הפרלמנט בחודש פברואר השנה, והוא זה שעבר אתמול בהצבעה.

החוק החדש מעניק לזוגות גאים את הזכות לחלוק שם משפחה, למשוך את כספי הפנסיה של בן הזוג בעת פטירתו ולרשת את הנכסים אחד של השני. כמו כן, החוק מאפשר לזוגות המתגוררים יחד וידועים בציבור לקבל זכויות דומות לאלו של בני זוג נשואים, ולקבל ייפוי כוח להחלטות עבור בן זוגם אם חלה, נכנס למאסר או מת. החוק החדש אף משווה את מעמדם של זוגות מאותו המין בנושא תשלום מזונות במקרה של פרידה.

ביקורת על החוק הושמעה משני צידי המפה הפוליטית. המפלגות הקתוליות החברות באופוזיציה התנגדו נחרצות לחוק שלטענתן “הלך רחוק מדי”, בעוד פעילים למען זכויות הלהט”ב במדינה טענו כי הוא אינו מקיף מספיק, מכיוון שהוא אינו מסדיר את זכויות האימוץ.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן