fbpx

אולי משהו כאן לא בסדר?

במסגרת פרויקט הגמר במגמת קולנוע, יצרה תלמידת תיכון בליך סרטון המדגיש את הדברים הקשים של רבנים נגד הקהילה הגאה. "רציתי לייצר קליפ שיגרום לצופה לחשוב מעבר"
kiss_ariel_davidi

“חולי נפש”, “להתגאות על פגם? על מום שקיים בך?” “אם אבא שלך היה כמוך, אתה לא היית בא לעולם הזה, אתה יודע את זה?” “בגלל הדברים האלה באות כל הצרות עלינו, רעידת אדמה, מחלות שלא היו”.

המשפטים הקשים האלו לא לקוחים מטוקבקים של חמומי מוח אנונימיים, אלא מהרצאות של רבנים בפני חסידיהם. לא מדובר בתופעה חדשה, וגם לא בתופעה מפתיעה, ואפילו להפך – מרוב שאנו מורגלים באמירות כאלו, אנו נוטים להגיב אליהן אוטומטית מבלי להבין לעומק את חומרת הדברים הנאמרים.

אריאל דוידי, תלמידת כיתה י’ בתיכון בליך ברמת גן, יצרה במסגרת פרויקט גמר כיתה י’ של מגמת קולנוע, סרטון פרובוקטיבי שנועד להדגיש את הקושי של האמירות הלהט”בפוביות שנשמעות מפי רבנים.

“הנושא הוא אחד מהנושאים החשובים לי ביותר, וכך גם לדניאל העורכת ומיה הצלמת”, הסבירה דוידי ל-WDG את הבחירה בנושא, “לדעתי, הנושא לא מדובר מספיק, לא ברמה המדינית ולא ברמה החינוכית בבית הספר. ההחלטה שלי נבעה מהעובדה המרה, שלמרות כל ההישגים שהושגו בנושא הקהילה הגאה ולמרות הקדמה המטורפת שהמדינה שלנו עברה, עדיין יש חוסר שוויון משווע ולא קיימת קבלה אמיתית אצל חלקים רבים מהאוכלוסיה”.

דוידי בחרה לשלב את הדברים הקשים של הרבנים על הקהילה הגאה, עם תמונות וסרטונים של מפגני אהבה ותשוקה שצילמה במצעד הגאווה האחרון בתל אביב.

“חיפשתי ביוטיוב סרטונים של רבנים המדברים על הנושא. לצערי גיליתי שהנושא הוא אחד מהמדוברים ביותר בחלק מהקהילה החרדית, ובחרתי את האחד שבעיניי הוא הקשה ביותר והחזק ביותר. היה לי חשוב ליצור את הניגודיות – הפריים נורא יפה, צבעוני, גאה, שמח ואוהב – סרטונים ממצעד הגאווה המהמם שעברנו, לעומת דברי הרב הקשים והמגעילים”.

לדבריה, למרות הקושי שבדברי הרב, יש כאלו שגם הנשיקות קשות עבורם לעיכול.

“במקרים רבים, קשה לאנשים לצפות בנשיקות, בטח בנשיקות עם תשוקה שנמשכות יותר מכמה שניות בודדות, ואם אלה נשיקות של קהילת הלהט”ב אז ישנם אנשים רבים, חשוכים ככל שיהיו…שמאבדים את זה. רציתי לייצר מעין תחושת אי נעימות אצל הצופה, רציתי לייצר קליפ שיגרום לצופה לחשוב מעבר, אולי משהו כאן לא בסדר? הרי זאת המטרה הנעלה של אומנות – לגרום לצופה לחשוב מעבר”.

עוד בנושא:  די כבר עם השקרים שלך – סרט יפה על אהבת נעורים סודית

צפו בסרטון המלא עם סאונד:

“חשוב לי שכל מי שיראה את הסרטון, לא משנה אם הוא חלק מהקהילה, תומך בה, או מתנגד לה (אבל בעיקר אם הוא מתנגד…), יחשוב”, מסכמת דוידי, “יחשוב ויפתח את הראש ויבין כמה שדברי הרב חשוכים ומתאימים לתקופה של לפני אלפי שנים, ולא לעידן החדש שבו אנו חיים. חשוב לי שמי שיראה את הסרטון ישנה ואפילו במקצת את הדעה שלו, את מה שהוא עושה בחיי היום יום שלו כדי להילחם באי-השוויון. כשזה יקרה, אז אדע שהצלחתי”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגב

    הסרט לצערי מאד מפספס את המטרה שלו, מציג את דברי הרב כנכונים.. יש עוד הרבה מה להראות על חברי הקהילה מאשר לצלם אותנו מתעלסים בתשוקה עם לשון עמוקה.. חבל.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן