fbpx

אהבה שווה באוסטרליה – בינתיים רק בפרסומות

סרטון הפרסומת של מותג נעלי הטניס Volley מעודד שינוי ומעורר את זעמם של ארגונים אוסטרלים שמרניים. בינתיים, התכנית החדשה של ממשלת אוסטרליה מתעלמת מזכויות הלהט"ב
volley_australia_3

בשנה שעברה העלה מותג ההנעלה האוסטרלי Volley סרטון פרסומת לנעלי הטניס שלו, המציג חבורה של צעירים בערום חלקי, משתעשעים אחד עם השני במגוון צורות ועם מגוון פרטנרים, תחת המסר: מריעים לשינוי – rooting for a change.

“נמאס לנו להיות מהונדסים חברתית ואנו מתרחקים מכל הפוליטיקלי קורקט”, נכתב בטקסט המלווה את הקמפיין, “אנחנו צעירים ואנחנו מריעים לשינוי. אנחנו ילדי השמש ואנחנו מרגישים בנוח בתוך העור שלנו, אז אל תגידו לנו את מי לאהוב או איך להיות”.

עם עלייתו זכה הסרטון לביקורות מצד ארגונים שמרניים במדינה, אותם ארגונים הפועלים נגד האפשרות לשינוי חוקי הנישואים באוסטרליה, שעדיין לא אישרה בתחומה נישואים גאים.

לא רק הערום והאהבה החד מינית עוררו את זעמם של הארגונים השמרניים, אלא גם הסלוגן המלווה את הקמפיין –  rooting for a change, זאת בשל העובדה שלמילה rooting (מריעים) יש משמעות נוספת בסלנג האוסטרלי – להזדיין.

בעקבות המחאה, הפרסומת נפסלה לשידור בטלוויזיה, אך הועלתה על ידי החברה לאתר האינטרנט של החברה.

https://www.youtube.com/watch?v=PB8-n4YrWHQ

בשבועות האחרונים זוכה הסרטון להתעניינות מחודשת לאחר שמנהלת ארגון הלוביסטים הנוצרי צייצה בטוויטר נגד הסרטון והזהירה את ההורים מפני המסרים העוברים בקמפיין.

“הורים צריכים להיות מודעים לכך שהחברה שמוכרת נעליים לילדים בבית הספר, אבל האתר שלהם יש תמונות למבוגרים בלבד רמיזה מינית מכוונת”, הזהירה כריסטין פרנסיס את ההורים בטוויטר, “מועצת הפרסום כבר קבעה כי הקמפיין הפר את קוד הפרסום, אך מסע הפרסום עדיין מופיע באתר המפרסם. מדובר בחוסר אחריות של החברה, המתעלמת מרווחתם של הילדים ושל הקהילה. אם הוחלט שהחומר הפרסומי אינו ראוי, הוא גם לא אמור להיות באינטרנט”.

ציוץ המחאה של כריסטין עורר מחדש את העניין בסרטון ובקמפיין והביא לעלייה של 275% בכניסות לאתר החברה.

אל תצפו לדיון בנושא נישואים גאים עד 2018

אך בעוד נושא הנישואים הגאים נידון בלהט ברשתות החברתיות, בפרלמנט האוסטרלי הוא כבר לא אישיו, זאת לאחר שנציגי הקואליציה הודיעו על תכנית פעולה חדשה, ממנה נעדר כל אזכור לנושאים להט”בים.

התכנית החדשה, שהוצגה על ידי נציגים מהמפלגה הסוציאל דמוקרטית ומפלגת הנוצרים הקונסרבטיבים, מבוססת על תכניתו של כריסטיאן קרן,שלפני בחירתו התייחס בפירוט לזכויות הלהט”ב והודיע על כוונתו להגן על להט”בים בכל תחומי החיים וכן לפעול לנישואים גאים. אך למלרות ההבטחות, התכנית החדשה לא כוללת אף אזכור לקהילה הגאה או לזכויותיה, עובדה המרחיקה את הדיונים בנושא לפחות עד שנת 2018.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן