fbpx

שנה בת”א – תערוכת הצילומים שמתעדת את האנשים שעושים את העיר

במשך שנה שהה הצלם כריס האריס בתל אביב וצילם את האנשים המרכיבים את העיר. בסוף החודש יושקו תערוכה וספר צילומים של הפרויקט, כאשר חלק מההכנסות יוקדשו לועד למלחמה באיידס | "תל אביב עמוסה באנשים יפים. האתגר היחידי שלי היה לנסות ולתפוס חתיכות מהקסם שלהם"
כריסהאריס1

במשך למעלה משנה שהה הצלם הבריטי כריס האריס בתל אביב, ותיעד את האנשים המרכיבים את העיר בסידרה של צילומי פורטרטים אינטימיים, שיוצרים פסיפס אנושי של העיר הרב גונית. אנשים אמיתיים המרכיבים חלק מן החברה הישראלית: שחקנים, אמנים, רקדנים, מעצבים, מתכנתים, גננים, עורכי דין, זמרים, סטודנטים ובני ים.

“תל אביב עמוסה באנשים יפים”, אמר האריס, “היה לי אושר גדול לבלות שנה בתוך הבועה האסקפיסטית, הרחק מההפרעות של המציאות. האתגר היחידי שלי היה לנסות ולתפוס חתיכות מהקסם שלהם”.

את עשרות הפורטרטים קיבץ האריס לספר אחד, הנושא את השם “שנה בתל אביב”, שיוצא עכשיו לאור בעיצובו של אליעז דסה. הספר מכיל 150 עמודים עם צילומים בשחור לבן וצבע של קרוב ל-70 מצולמים ומשלב בתוכו טקסט בשפה העברית, ערבית ואנגלית.

השקת הספר ותערוכת צילומים של כריס האריס מתוך הפרויקט “שנה בתל אביב” תתקיים ביום חמישי, 28.3.19 בגלריה גלוס בת”א. במסגרת התערוכה ניתן יהיה לרכוש את הספר וכן לרכוש צילומים המועמדים למכירה, כאשר חלק מההכנסות יתרמו לעמותת הועד למלחמה באיידס ישראל.

© All right reserved to chrisharris.photos 2019

סוכן השחקנים לשעבר כריס האריס בילה את חמשת השנים האחרונות כצלם. האריס מגיע מעולמם של סיפורי עם, סרטים עלילתיים וסרטים קצרים ולכן לקח על עצמו את האתגר של העברת סיפור בתמונה אחת. האריס התנסה בעיצוב תיאטרון וניהול במה בלונדון לפני המעבר לעולם ייצוג בינלאומי של שחקנים מעולם הקולנוע הטלוויזיה והתיאטרון. בין מיוצגיו ניתן למנות את ניקולאי קוסטר-ולדאו, רופרט גרינט, נעמי האריס וטים פיגוט-סמית. האריס לקח חלק בהפקת הסרט ״ערכים יחסיים״ עם ג’ולי אנדרוז וקולין פירת וכתב וביים את סרט הפולחן הקצר ״ילדה בבועה״ אשר פתח את פסטיבל הסרטים העצמאיים סנטה מוניקה באמריקה.

מעצב הספר ואוצר התערוכה, אליעז דסה, הוא אמן דיגיטלי עם בסיס רחב בתצורות ומדיומים שונים. מתפקד כאמן פעיל בערים לונדון ותל אביב ופועל כמעצב, יוצר וכאוצר. לאחר תערוכה משותפת ומוצלחת בשם XY שנערכה בגלריית LOFT128 בלונדון ביחד עם הצלם כריס האריס, היה זה צעד מתבקש לפרוייקט משותף נוסף.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

שנה בתל-אביב – השקת ספר ותערוכת צילומים | 28-30.3.2019 | גלריה גלוס – לבונטין 14 ת”א

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. גיל נוה הגב

    *גלגול עיניים* שוב תערוכה/ספר/פרויקט שכולו שרירנים בפוזות אירוטיות פסבדו-הומואירוטיות יעני-מאתגרות-מגדרית כאילו זו תל אביב כולה. מקורי, מעמיק, אמנות במיטבה, בכלל לא ניסיון לעשות מייפלת’ורפ בפוטושופ. הכי נחמד שכותרת הכתבה היא על “האנשים שעושים את העיר” ולא על “ספר צילומים חדש של הומואים בתל אביב בפוזות אסתטיות”.

    • אני הגב

      צודק. עד כמה שהתמונות אסתטיות והבחורים יפים. הם יכלו להיות מצולמים בכל עיר בעולם. העיר לא באה לידי ביטוי בספר וגם לא תושביה הרב גוניים.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן