fbpx

קמפיין מחוץ לחוקן

"מחוץ לחוק" - זהו המסר שנבחר להוביל את מצעד הגאווה של העיר תל אביב-יפו לשנת 2019. אמרי קלמן, יו"ר לשעבר של האגודה למען הלהט"ב, רואה בעייתיות במסר, בתהליך הבחירה ובהתנהלות כולה | "לפני שמפלגות הקיצון שמו את הרעיון הזה במצע, קמפיין הגאווה הרשמי של העיר תל אביב מכין את הקרקע"
חומתגאווה
pixabay | cco

“מחוץ לחוק” – זהו המסר שנבחר להוביל את מצעד הגאווה של העיר תל אביב-יפו לשנת 2019.

מסר?
מה המסר של הקמפיין הזה? זה בעצם קמפיין הפחדה? מצעד הגאווה, שמסמל את נצחון הרוח הפנימית על הדיכוי החיצוני, שם במרכזו קמפיין הפחדה? כדי להכניס את הגאים למצב כוננות? שוב השיטה הישנה והנדושה הזו, שכולם מתנגדים אליה כל היום? זריעת פחד? סירייסלי? פלטפורמת השיווק של מצעד הגאווה העירוני שווה מליונים, אולי אפילו מאות כאלה. המסרים המופצים על ידי מנוע השיווק האגרסיבי הזה מחלחלים במשך זמן ארוך לכמעט כל בית בישראל ועוד כמה מיליונים בעולם. ומה יפיץ הקמפיין? שבקרוב נהיה מחוץ לחוק. לפני שאף חבר כנסת בישראל עוד העיז להגיד את זה, לפני שמפלגות הקיצון שמו את הרעיון הזה במצע, קמפיין הגאווה הרשמי של העיר תל אביב מכין את הקרקע. כדי למנוע את הביזיון, מציע לשדרג אותו מיד ל”מחוץ לחוקן”.

עוד בנושא:  המאבק לשוויון נמשך - מצעד הגאווה 2019 בסימן "מחוץ לחוק"

נבחר?
רגע רגע. הועד המנהל הקודם של אגודת הלהט”ב העביר את ההכרעה על הנושא השנתי מקומץ פוליטיקאים ובעלי עניין מסחרי לבחירה רחבה ודמוקרטית שכוללת את הציבור הרחב בשקלול עמדתם של ארגוני הקהילה ועסקי הקהילה. כמו בארוויזיון, שילוב ראוי של שופטים וקהל מביאים לתוצאה המקובלת. השיטה הזו הביאה לנו את קמפיין הטרנס, הקמפיין הביסקסואלי, קמפיין הנשים ואת מחאת התקציבים. בשנה שעברה החליטו במנהלת הגאווה לוותר על הבחירה הציבורית ולהסתפק בעסקנות בין ארגוני הקהילה ואיזה קטע, תראו מה זה, השנה, למשמע הדי הזעקות של מפלגת השמאל על דמוקרטיה מתפוררת, נציג הקהילה בעירייה (מאותה המפלגה) החליט לבטל את ההצבעה כולה. בטח יש הסבר רשמי, נו זה צו השעה, ידוע שמצב חירום מצדיק צעדים קיצוניים.

להוביל?
השנה, מצעד הגאווה שיוביל את ישראל הוא מצעד הגאווה בירושלים. לראשונה, זהו לא המצעד שחותם את העונה אלא זה שפותח אותה. את ההחלטה לקח לועד של הארגון זמן לקבל, התפקיד הגדול מחייב אחריות גדולה. אולי היה ראוי לבית הגאה בתל אביב ולארגוני הקהילה שמרביתם פועלים בתל אביב (וגם מחזיקים תפקידים בעיריית תל אביב?) לשים בראש הקמפיין את העובדה הזו, שהגענו לסוף סוף ל”שנה הבאה בירושלים הבנויה”. מסר ראוי היה בחירתה של הקהילה להתמקד השנה במצעד הירושלמי, מעין הכרה בבירת ישראל לנצח נצחים. למען האמת, המצעד הירושלמי יודע לאחוז מסרים פוליטיים מורכבים והיה יכול לנסח את הקמפיין המחאתי באופן מדויק. כולי תקווה שלפחות מאחורי הקלעים הפקות המצעדים לא מתחרות זו בזו אלא תומכות זו בזו.

מצעד?
וואי וואי איזה קונספט מיושן. בטח בשביל מחלקת המופעים של עיריית תל אביב. הגיע הזמן שבעלי התפקידים המוכשרים ישתמשו בידע והניסיון העשיר שלהם בקריאטיב והפקות אירועים (למישהו עוד יש ספק?) לשדרג את הצעידה הלחה הזו לאירוע רלוונטי יותר. נגיד, במקום דחיסה אנושית קלסטרופובית לרחובות שצרים מלהכיל, פריסה של אירועים ברחבי העיר כולה, מסיבות חוף מיפו ועד רמת אביב, מופעי רחוב של התאטרואות הגאים קבוצות שיחה ושולחנות עגולים ברחבי העיר, שירה בציבור לקהל הותיק והצגות ילדים למשפחות הצעירות. יש עוד כל כך הרבה דרכים להיות גאים ושמחים וחוגגים מעבר למתודולוגיה הזו.

גאווה?
וואלה זו הזדמנות מצויינת לשאול את עצמנו על שום מה. על מה אנחנו גאים השנה? אילו פרויקטים חברתיים לקחה על עצמה הקהילה השנה שקידמה את העולם? על מה מגיע לנו ציון טוב במיוחד? למי עזרנו? אני יכול לחשוב על כל כך הרבה אנשים שהייתי רוצה לספר כמה טוב הם עשו בשנה האחרונה. מציע גם לכם לחשוב, אולי אפילו לדבר על השאלות האלה בקול רם, לשאול את בני המשפחה שלנו והחברים הקרובים, על מה הם חושבים שאנחנו צריכים להיות גאים השנה? אולי שווה גם לשאול אותם אם יש משהו שלא כדאי להתגאות בו?

העיר תל אביב-יפו?
אשמור את זה לטור אחר.


הכותב הוא יו”ר משותף של האגודה למען הלהט”ב בעבר

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

3 תגובות

  1. Ccyclist הגב

    היה עדיף לנסח את הסיסמה לפי מילות השיר “וולס להגנת הצומח”, נעמי שמר:

    “רק עלי אין החוק משגיח 
    רק עלי איש אינו שומר”

  2. דורון הגב

    לא סתם אתה יו”ר של האגודה *לשעבר*.
    במקום לטעון כאילו להט”בים צריכים להסתכל פנימה ולשאול למה “מגיע להם”, ע”י מדדים מגוחכים של “איזה דברים טובים עשינו למען אחרים?”, תהיה מודע לעובדה שלאחרים הטרוסקסואלים מגיעות אותן הזכויות ללא צורך בשום “מעשים טובים” או “פרוייקטים חברתיים”.
    נמאס כבר שאנשי מפתח בוחרים ללקק למערכת במקום לזעוק את האמת הפשוטה. מגיעות לנו זכויות שוות לכל אדם.
    נמאס גם המרמור שיוצא מבין שורותיך על האגודה. הבנו ששרפת את עצמך שם.
    תפרוש.

  3. שקד הגב

    למה לכתוב כל כך הרבה שטויות ולפרסם אותן לפני שאתה מבין על מה מדובר בכלל?
    להבנתי (ולהבנת רבים אחרים עם קצת מוח) מחוץ לחוק מתייחס לכך שנישואים חד מיניים לא חוקיים בארץ למשל ולא שלהיות הומו זה לא חוקי, תקרא קצת מעבר לפני שאתה משחיר

    נ.ב
    על גאווה מקומית שמעת? זה פרוייקט שבו כל יום יש אירוע גאווה קטן לילדים/משפחות/נשים וכו במקום אחר בעיר, אז למה סתם לכתוב שטויות?!?!

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן