fbpx

קורס מקוון לנישוי קול – “כל אחת צריכה למצוא את הקול הייחודי עבורה”

בעקבות ועדת סל התרופות על סבסוד טיפול נישוי קול לא.נשים על הקשת הטרנסית החליטו בקליניקת מ.י.ת.ב על פתיחתו של קורס מקוון לנישוי קול | "כל מי שתרצה, ולא משנה מיקומה הגיאוגרפי - תוכל להשתתף"
סדנת נישוי קול
pexels | cc0

בחודש ינואר השנה הודיעה ועדת סל התרופות על סבסוד טיפול נישוי קול לא.נשים על הקשת הטרנסית.

בעקבות ההודעה החליטו בקליניקת מ.י.ת.ב – מרכז ירושלים להפרעות תקשורת ובליעה, המטפלת באוכלוסייה הבוגרת מזה 18 שנים, על פתיחתו של קורס מקוון לנישוי קול, המיועד לטרנסג’נדריות MTF שנמצאות על כל קשת הטרנס* בכל שלב, אשר מעוניינות לוודא שהדיבור שלהן תואם את הזהות המגדרית והזהות העצמית.

הקורס יועבר על ידי שרון רון ושני זלמן מיוסט.

שרון רון, קלינאית תקשורת בעלת תואר שני ותעודת מקצוע ישראלית ואמריקאית, עובדת עם אוכלוסייה מבוגרת מעל 20 שנים, במגוון רב של מקומות, כולל בתי חולים ומרכזי שיקום. בשנת 2004 יסדה שרון את מ.י.ת.ב ומאז היא מנהלת את הקליניקה. שרון מלמדת שישה קורסים שונים ב3 מוסדות לימוד (מכללות ואוניברסיטאות), הן בארה”ב והן בישראל, ומדריכה סטודנטים וסטודנטיות במסלולי הכשרה קלינית, הן במסלולי תואר ראשון והן במסלולי תואר שני. בשנת 2021 שרון העבירה את קורס נישוי הקול הראשון בבית הפתוח בירושלים, לקבוצה של נשים טרנסג’נדריות במגוון גילאים וממגוון רקעים.

שני זלמן מיוסט הוא קלינאי תקשורת בעל תואר שני ותעודת מקצוע ישראלית. שני נשוי לגיא ואב לארבל. במשך 4 שנים, שני לקח חלק באחווה הסטודנטיאלית הגאה וכן פעל רבות בקידום נושאים להט”בים גם במסדרונות הכנסת. שני עובד בקליניקת מ.י.ת.ב משנת 2018 ועסק במחקר בתחום נישוי הקול עוד משנת 2016. שני עובד עם ילדים, בוגרים צעירים ומבוגרים וכן מדריך קלינית סטודנטים וסטודנטיות בחוג להפרעות בתקשורת.

“לאחר הצהרת משרד הבריאות על כך שיממן טיפולי נישוי קול – ומתוך הידיעה שאין מטפלים רבים אשר עוסקים בכך, על אף שיש אוכלוסייה גדולה שזקוקה לטיפולים אלה (כולל בפריפריה ובמקומות בהם שירותי הרפואה טרם מותאמים במידה מספקת לאוכלוסייה זו), הוחלט על פתיחת קורס מקוון, כך שכל מי שתרצה, ולא משנה מיקומה הגיאוגרפי – תוכל להשתתף”, מסביר שני זלמן מיוסט, “מתוך הרצון לעזור ולמצות את הזכויות המגיעות למשתתפות, פנינו גם לקופות החולים וגם לפרויקט גילה על מנת לעזור ולמצות את הזכויות”.

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

שני זלמן מיוסט ושרון רון

מהם המאפיינים של קול נשי? על מה עובדים בקורס?
“לרוב, כשאנחנו חושבים על קול נשי יותר – אנחנו חושבים על קול גבוה יותר – אך בפועל, העבודה היא לא רק על גובה הקול, אלא על 5 תת מערכות הדיבור (פונציה, נשימה, פרוזודיה, היגוי ותהודה), על מאפיינים שפתיים (סמנטיים) וגם על תקשורת בלתי מילולית. בקורס נלמד לזהות את חמשת תת מערכות הדיבור וכן עבודה על מספר רב של פרמטרים בתוך כל תת מערכת, כך שתתאים בצורה הטובה והמתאימה ביותר לקול שאתן שואפות לדבר בו. בנוסף, נעבוד על סממנים סמנטיים, וכן על תקשורת לא מילולית שנתפסים כנשיים.

הקורס שנפתח עכשיו הינו למעשה קורס רמה א’ – למתחילות – ונועד לתת כלים פרקטיים על מנת שכל אחת תמצא את הקול המתאים לה. על אף השם המקצועי “נישוי קול” – אין מטרה אחידה לכל אחת, ולא כולן ישמעו באופן זהה בסוף התהליך – כל אחת צריכה למצוא את הקול הייחודי עבורה שאיתו תרגיש הכי בנוח”.

למי הקורס מתאים?
“הקורס מתאים לכל מי שמרגישה שהקול הנוכחי שלה לא מייצג את האופן בו היא מזדהה ורוצה לשנות בו מאפיינים שונים, גם למי שלא עשתה זאת מעולם, וגם למי שכבר התנסתה בכך אך לא יישמה את כל אשר למדה. הקורס עצמו אינטראקטיבי וכולל התנסויות רבות והזדמנויות רבות לתרגול כולל קבוצת וואטסאפ פעילה על מנת לשתף האחת את השנייה, כך שהתרגול עצמו נמשך לאורך הקורס כולו ולא רק במפגשים עצמם”.

האם עם סיום הקורס מסתיים התהליך?
“הקורס כולל 8 מפגשים, אחת לשבוע. זהו שלב א’, מי שתרצה ותרגיש שיש פרמטרים נוספים שתרצה לשנות, תוכל להרשם לשלב ב’ שיפתח בעתיד”.

סדנת נישוי קול בזום | החל מ-24.4 | לפרטים והרשמה

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן