fbpx

צפו: ביקור התקשורת במחנה הריכוז ללהט”בים בצ’צ’ניה

כתבת חדשות VICE ביקרה באחד ממחנות הריכוז בצ'צ'ניה ונפגשה עם הסוהר הראשי, שהכחיש את כל הטענות בנוגע לעינוי להט"בים. במקביל, פרסם אתר החדשות הרוסי שחשף את מחנות הריכוז בצ'צ'ניה את שמותיהם של 27 גברים שהוצאו להורג על ידי השלטונות הצ'צ'נים "רק למתים אין סיבה לפחד בצ'צ'ניה"
chechnia_visit
צילום: VICE news

לאחר לחץ בינלאומי רב שהופעל על רוסיה לחקור את הנעשה בצ’צ’ניה, פונו בחודשים האחרונים מחנות הריכוז שנחשפו, ויחד עימם נעלמו העצירים ששהו בהם.

כתבת חדשות VICE, הינד חסן, שביקרה באחד המחנות המפונים בארגון, צ’צ’ניה, זכתה לליווי של איוב קטייב, אחד מבכירי כוחות הבטחון, שערך לה סיור במחנה.

בהצגת תכלית מתוזמנת, קטייב מעמיד את כל הסוהרים מולו ומול המצלמה ושואל אותם האם אי פעם הם התבקשו לעצור, לענות או להכות גבר הומו, וכולם משיבים בשלילה.

קטייב, שהוזכר בעדויות של אלו שהצליחו לברוח מהמחנות כאדם שהיכה ועינה אותם, מכניס את הכתבת אל אחד המבנים, במטרה להראות לה כי אין כל סימנים או ראיות לכך שלהט”בים הוחזקו או עונו במקום.

“את יכולה לראות שיש פה רק אבק. אין שום טביעות רגליים, אין סורגים על החלונות והדלתות. תארי לך שהיו פה הומואים, את מדמיינת שאנחנו היינו בכלל מתקשרים איתם? המפקדים שלי לא רוצים שום מגע עם הומואים, בטח שלא להכות ולענות אותם”.

פעילים להט”בים ברוסיה, הפועלים לחילוצם של להט”בים מצ’צ’ניה, מדווחים כי מאז פינוי המחנות לא התקבלו דיווחים חדשים על מעצר של להט”בים בצ’צ’ניה. לדבריהם, על פניו נראה כי הלחץ הבינלאומי שהופעל על רוסיה גרם לפוטין לעצור את קדירוב ואת המעצרים, אך הם אינם יוכלו לדעת זאת בוודאות עד לאחר שהממשל יחשוף את כל המידע על האנשים שנעצרו ונעלמו.

פורסמו שמותיהם של 27 נרצחים במחנות

אתר החדשות הרוסי נובו גזט, שחשף את קיומן של מחנות ההשמדה ללהט”בים בצ’צ’ניה, פרסם ביום ראשון את שמותיהם של 27 גברים, שעל פי הדיווחים נרצחו על ידי כוחות הבטחון הצ’צ’נים במחנות הריכוז.

על פי פרסומי האתר, עד היום נרצחו 56 גברים תחת משטרו של קדירוב. 27 הגברים ששמותיהם פורסמו נעצרו בתאריכים שונים, אך כולם הוצאו להורג בלילה של ה-25 לינואר 2017, והועברו לבתי קברות שונים, שם נקברו בקברים שנחפרו בחופזה.

האתר בחן את המעצרים הבלתי חוקיים במשך חודשים, ופנה למספר רשויות אכיפת חוק ממשלתיות לקבלת מידע. כאשר התברר כי המידע המגיע מהשלטונות אינו מועיל, החליטו אנשי נובו גזט לפרסם את שמות הקורבנות.

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

“חודשים קיווינו ששיתוף פעולה כבר בתחילת הדרך יהיה יעיל”, נכתב בפרסום, “היום ברור כי ועדת החקירה של רוסיה מאבדת שליטה על המצב הזה … לכן אנו מפרסמים את רשימת האנשים, שעל פי המידע שלנו, היו קורבנות של הוצאות להורג מיותרות בגרוזני. עכשיו החקירה, שיש בה מחסור בעדים, תצטרך להתמודד עם העדים המיוחדים. כי רק למתים אין מה לחשוש בצ’צ’ניה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן