fbpx

צ’צ’ניה: חשש לחייו של הזמר הצעיר שנחטף על ידי השלטונות

לפני כחודשיים נעלם הזמר זלימקן בקייב במהלך ביקור בצ'צ'ניה. כעת טוענים פעילים להט"בים כי הזמר נחטף ונרצח על ידי שלטונות צ'צ'ניה. השלטונות מכחישים ומציגים הודעות ווטסאפ וסרטוני יוטיוב המראים כי בקייב חי בגרמניה, אך חבריו טוענים כי מדובר בזיוף
זלימקן בקייב

חשש כבד לחייו של הזמר הרוסי הצעיר זלימקן בקייב, שנעלם בתחילת חודש אוגוסט בגרוזני, צ’צ’ניה, ומאז נעלמו עקבותיו. על פי מקורות שונים שלא אומתו, הזמר נעצר כחלק מפעולות הדיכוי נגד להט”בים המתרחשות בצ’צ’ניה, נשלח למחנה ריכוז ונרצח שם זמן קצר לאחר הגעתו.

זלימקן בקייב נראה לאחרונה ב -8 באוגוסט בגרוזני, בירת צ’צ’ניה, אליה הגיע ממוסקבה לחגיגות החתונה של אחותו. הוא היה אמור לחזור לביתו יום למחרת, אך לדברי חבריו, הוא עוכב בבירת צ’צ’ניה על ידי אנשים במדים ומאז נעלמו עקבותיו.

משפחתו של בקייב אומרת שהם לא שמעו ממנו מאז ולא הצליחו לקבל תשובות על גורלו.

מיד לאחר השמועות על היעלמותו, פרסם ערוץ הטלוויזיה הרוסי דוז’ד, כי על פי מקורות בקייב התכתב עם אימו וסבתו ושלח להם הודעת ווטסאפ בה כתב כי הוא חי ומתכנן לעזוב לחו”ל. מיד לאחר ההתכתבות התנתק מהמסנג’ר וכיבה את הטלפון. חבריו של בקייב מתקשים להאמין כי הוא זה ששלח את ההודעה, ומסבירים כי הוא לא תכנן לצאת לחו”ל מכיוון שהיה בעיצומו של תהליך בניית קריירת המוזיקה שלו ברוסיה, וגם כי לא יכל לעזוב לחו”ל מכיוון שלא הייתה ברשותו ויזה.

“אם הוא רצה לעזוב את הארץ, למה הוא לא עבר קודם בבית?”, שאלו חבריו, ואימו הוסיפה כי בקייב תמיד נהג לעדכן אותה לפני נסיעותיו, ושאף פעם לא היה מצב בו היא לא יודעת היכן הוא נמצא.

לאחר 10 ימים שלא שמעו ממנו, הודיעה אמו של בקייב לשלטונות על העלמותו. העיסוק בתקשורת המקומית בהעלמותו של בקייב, חילץ בסופו של דבר תגובה מבכיר בצ’צ’ניה שמסר כי בקייב בטוח והוא “יופיע בקרוב”, אך לא הסכים למסור את מקור המידע או לנדב מידע נוסף על מיקומו או מצבו של הזמר.

חי בגרמניה או נרצח ברוסיה?

ב -15 באוגוסט הועלתה באחד מחשבונותיו של הזמר באינסטגרם תמונה בה נראה הזמר שהוא יושב במסעדת סושי, יחד עם התיוגים: #zelimbakaev ו # sushi. חבריו מתעקשים כי מדובר בצילום ישן שנעשה במסעדה בגרוזני לפני שנה, והדגישו את העובדה שבקייב לובש בצילום מעיל עור, מעשה לא סביר בגרמניה באוגוסט.

עוד לדברי חבריו, החשבון האינסטגרם האמיתי של בקייב נסגר מיד לאחר המעצר, והפרופיל ממנו הועלתה התמונה אינו שייך לבקייב, אלא מדובר בפרופיל אחד מיני רבים שנפתח לאחר היעלמותו. בחשבון אינסטגרם נוסף שנפתח על שמו של בקייב מופיעה תמונתו של הזמר עם נשיא צ’צ’ניה רמזן קדירוב, האחראי על רדיפת הלהט”בים בצ’צ’ניה. החשבון האינסטגרם האמיתי של בקייב נסגר מיד לאחר המעצר.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?


במהלך חודש ספטמבר פנתה אמו של בקייב לקאדירוב בבקשה שיעזור למצוא את בנה. אך קיבלה תשובה כי שום תיק פלילי לא ייפתח בגין היעדרות מכיוון שבקייב “עזב על דעת עצמו”.

ב-24 בספטמבר הועלו ליוטיוב שני סרטונים בהם מופיע אדם הדומה לבקייב, שטען שהוא הזמר וכי הוא עזב את רוסיה ושוהה כעת בגרמניה. “אין מה לעשות בגרוזני או במוסקבה. כי יש הרבה אידיוטים”, אמר האיש המצולם בסרטון, “כאן האנשים שונים לחלוטין – אתה יוצא, כולם מחייכים אליך. השקפה אחרת לגמרי”.

אך חבריו של בקייב וכן פעילי זכויות אדם ברוסיה טוענים כי הסרטון הוא זיוף, ולא רק שהאדם בסרטון אינו בקייב, אלא שהסרטון בכלל צולם ברוסיה. כהוכחה לדברים הם מצביעים על משקאות האנרגיה המופיעים על השולחן, מסוג שאינו נמכר בגרמניה, וכן על הריהוט בדירה, גם הוא ריהוט המיוצר על ידי חברה רוסית.

פעילי זכויות אדם מרוסיה שביקשו לבדוק את אמינות הסרטונים, שלחו בקשה לנציבות האירופית בה ביקשו לבדוק האם בקייב נכנס לאירופה. התשובה שקיבלו אישרה כי הזמר זלימקאן בקייב, שנעלם בגרוזני, לא נכנס לאירופה.

קישור פומבי ראשון בין העלמותו של בקייב לבין רדיפת הלהט”בים בצ’צ’ניה נערך בשבוע שעבר במהלך מסיבת העיתונאים בה העיד קרבן העינויים של השלטונות הצ’צ’נים לראשונה בפנים גלויות. מייסד רשת הלהט”ב ברוסיה, איגור קוצ’טקוב, ניצל את מסיבת העיתונאים והעלה לראשונה באופן פומבי את תעלומת היעלמותו של בקייב, תוך שהוא מפנה אצבע מאשימה לעבר שלטונות צ’צ’ניה.

“בסוף אוגוסט קיבלנו אישור של ההנחה הקודמת שלנו כי בקייב נעצר על ידי השלטונות הצ’צ’נים בשל חשד להומוסקסואליות”, אמר קוצ’טקוב. בעקבות מסיבת העיתונאים מיהרו שלטונות צ’צ’ניה להכחיש כל קשר להעלמותו של בקייב ומסרו כי אין כל תיעוד על עצור בשם זה, ורמזו כי ייתכן שהוא פשוט עזב את הארץ.

בהמשך, מקור המקורב לפעילים באזור סיפר כי בקייב עונה למוות. “הוא הגיע לגרוזני ונלקח על ידי המשטרה תוך שלוש שעות”, טען המקור הלא מאומת, “ובתוך עשר שעות הוא נרצח”.

מקור אנונימי אחר באחד מארגוני זכויות אדם הצ’צ’ני שיער כי פקיד בכיר בשלטונו של רמזן קדירוב מעורב בהיעלמותו של הזמר, וכי ההעלמות היא חלק מגל מעצרים נוסף שמבצעים השלטונות בצ’צניה נגד גברים להט”בים, המתמקד כעת באנשים מתעשיית הבידור.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן