fbpx

צועדות שנשאו דגל גאווה עם מגן דוד גורשו מהמצעד בשיקאגו

צועדות במצעד גאווה בשיקאגו התבקשו לעזוב את המצעד לאחר שהניפו דגל גאווה ועליו סמל מגן דוד. "גורם לצועדים אחרים תחושה של חוסר בטחון"
israe_pride_flag

מאות אלפי בני אדם צעדו בסוף השבוע במצעדי הגאווה בניו יורק ושיקאגו, הניפו את דגלי הגאווה וקראו קריאות לחופש ושוויון.

כמו בכל שנה, גם דגלי גאווה ועליהם סמל מגן דוד נראו היטב במצעדים השונים. אך נראה כי הדגלים הנושאים את סמל המגן דוד התקבלו פחות בברכה במצעד האלטרנטיבי בשיקאגו, כאשר שלוש צועדות שנשאו את הדגלים הללו הורחקו מהמצעד שהתקיים ביום שבת בשיקאגו.

התקרית התרחשה בצעדת הלסביות (Dyke March), המהווה חלק בלתי נפרד מארועי הגאווה בעיר. הצעדה קמה על עקרונות ההכלה והצדק החברתי, במטרה להוות אלטרנטיבה למצעד המסורתי והמסחרי, ולאפשר מרחב בטוח ומקבל גם לקבוצות שוליים בקהילה הגאה שלא מצאו את עצמן במצעד הגדול והמוכר.

עוד בנושא:  המשאית הישראלית בלב מצעד הגאווה בניו יורק

לדברי הצועדות, הן התבקשו לעזוב את המצעד מכיוון שהדגלים שהן נשאו “גרמו לצועדות אחרות לחוש חוסר בטחון”.
בתגובה הן ניסו להסביר כי אין דבר מאיים בדגל, שנועד להציג את הזהות היהודית שלהן, אך ללא הצלחה.

“זה דגל שקיבלתי מהקהילה שלי”, סיפרה לורל גראוול, אחת הצועדות שהורחקה מהמצעד, “אני צועדת איתו כבר עשר שנים במצעדים השונים”.

גראוול אף סיפרה כי במהלך המצעד צועדות ניגשו אליה ושאלו אותה האם היא ציונית. “קשה לקבל את הטענה שלהן שהן מקיימות מצעד מכיל ומקבל, כאשר את מרגישה כיצד הן מוציאות אותך מהכלל”, הסבירה, “זה כאילו הן אומרות לי את יכולה להיות להט”בית, אבל רק בדרך הזו. אנחנו לא מרגישות שמקבלים ומכילים אותנו”.

אלינור שושני-אנדרסון, משתתפת נוספת שהתבקשה  לעזוב בגלל הדגל שהחזיקה, הסבירה שהיא לא מבינה מדוע זהותה היהודית לא מתקבלת. “למרות שצעדת הלסביות אמורה להיות ארוע מכיל, הרגשתי שכיהודיה אני לא רצויה כאן”, אמרה, “אני לא יודעת למה זהותי היהודית נשללת מהאירוע”.

ההחלטה למנוע מאנשים להציג את דגלי הגאווה שלהם לא התקבלה יפה על ידי רבים מהצועדים. ביקורת רבה הושמעה נגד מארגני הארוע, שהואשמו באנטישמיות ובכך שאינם מקדמים את עקרון ההכלה.

“זו לא דרך בה הקהילה אמורה לנהוג”, אמרה  רותי שטיינר ל’ניו יורק טיימס’ לאחר שראתה אנשים שנזרקים המצעד בגלל דגלי הגאווה שלהם, “אני ילידת גרמניה, האם אני מבצעת פינקוושינג על ידי כך שאני פה ותומכת בקהילה שלי? האם כל אומה שאין לה עבר נקי ללא רבב בכל הקשור לזכויות אזרח וגם מארחת מצעד גאווה, אשמה בפינקוושינג? עם כל השונאים שיש לקהילה הגאה, זה לא הגיוני שאנחנו מפרקים את עצמנו בגלל שנאה עצמית”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. ערן הגב

    הגיע הזמן להבין שבגלל הכיבוש,אנשים מקשרים את מגן הדוד לישראל ובגלל זה יש אנטישמיות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן