fbpx

פרשת דגלון הגאווה – מדוע בישרה ראש עיריית חיפה לעובדים כי פנתה ליועמ”ש בנושא, אך בפועל לא עשתה זאת?

דגלוני הגאווה הקטנים שהונחו על דלפק הספרנית בחיפה ממשיכים לרדוף את ראש העיר - אחרי שדרשה מעובדי העירייה להמנע מהצגת סממני זהות מכל סוג כל עוד היא מבררת את הנושא מול משרד היועץ המשפטי, התברר כי היא כלל לא פנתה ליועמ"ש | "השתלשלות האירועים בנושא הדגלונים מעלה שאלות רבות בנוגע למניעים לפעולה- מדוע היה דחוף להוציא מייל על הסרת סממני זהות בזמן חופשתה? מדוע אמרה שפנתה ליועמ"ש אם לא עשתה זאת?"
דגלספריהחיפה

הסאגה המתמשכת של הצבת דגל הגאווה והדגל הביסקסואלי על ידי עובדת עיריית חיפה בדלפק הקבלה בו היא עובדת מסרבת להסתיים. לא בשל התעקשותם של גורמים דתיים או שמרנים למנוע את הצגתו, אלא בשל התעקשותה של ראשת העיר עינת קליש, שמסרבת לאפשר לעובדי העירייה להציב סממני זהות על שולחנם, זאת למרות חוות הדעת של היועץ המשפטי של העירייה והמשנה ליועמ”ש לממשלה בנושא.

עוד בנושא:  היועץ המשפטי לעיריית חיפה: אין לאסור על עובד.ת להציב את דגל הגאווה על שולחנו

ב 10.8 התקבלה חוות דעת מהשירות המשפטי של עיריית חיפה וממשרד המשפטים בנוגע להצבת הדגלונים על שולחן העבודה האישי של עובדי ציבור, לפיו אין בכך פסול. כשבוע לאחר קבלת המכתב, בתאריך 19.8, הוציאה ראש העיר מייל לכלל עובדי העירייה האוסר להניח סממני זהות בעמדות קבלת קהל עד בהינתן הוראות ברורות בנושא מהמחלקה המשפטית לממשלה.

קליש ביססה את דרישתה, המנוגדת לעמדת היועץ המשפטי, וטענה כי פנתה פעם נוספת ליועמ”ש לקבלת הבהרות נוספות. אך מבדיקה נמצא כי לא נעשתה שום פניה של עיריית חיפה או מי מטעמה.

ב 26.8, פנה חבר האופוזיציה יוסי שלום, למחלקה למשפט ציבורי-מינהלי בייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, על מנת לברר מדוע מתעכבת תגובת המשרד לפנייתה של ראש העיר, אך שם נמסר לו כי עדיין לא הגיעה פנייה חוזרת מראש העיר בנושא ושהתייחסות שנתנו נשארת בעודה.


בעקבות הגילוי, שלח עו”ד דן יקיר, היועץ המשפטי של “האגודה לזכויות האזרח בישראל”, מכתב לראשת העיר בו הוא מתייחס להשתלשלות האירועים ואי חוקיותו של המייל שנשלח לעובדים ב 19.8.

“לפני ימים ספורים נמסר לחבר המועצה יוסי שלום מלשכתה של המשנה ליועמ”ש, כי פנייה מטעמך להבהיר את העמדה מעולם לא התקבלה בלשכת המשנה ליועמ”ש. בכל מקרה העמדה שהובעה על ידי המשפטניות היתה ברורה בתכלית, ולאורה עולה כי הוראתך פוגעת בחופש הביטוי של עובדי העירייה והיא אינה חוקית”, נכתב במכתב, ” המשנה ליועץ המשפטי לממשלה חזרה על עמדתה זו גם כשפנינו אליה בתלונה על המייל ששלחת לכל עובדי העירייה”.

תגובה של יוסי שלום חבר מועצת העיר: מאז החלה עינת קליש רותם לתפקד כראש עיר, נראה כי אין הנהגה בוגרת ואחראית שמגנה אמירות קשות כלפי קבוצות שונות בעיר. מקרה הדגלון הוא מקרה מייצג, אך לא היחיד. השתלשלות האירועים בנושא הדגלון מעלה שאלות רבות בנוגע למניעים לפעולה- מדוע היה דחוף להוציא מייל על הסרת סממני זהות בזמן חופשתה? מדוע אמרה שפנתה ליועמ”ש אם לא עשתה זאת? ההתנהלות חסרת האחריות של ראש העיר פוגעת במרקם האנושי העדין של חיפה, ובניגוד לכל הצהרותיה בטרם נבחרה לראשות העיר. אני מצפה מראש העיר להתעורר ולהנהיג. ראש עיר לא רק צריכה לנהל ולתכנן תוכניות גדולות עתידיות, ראש העיר גם צריכה להוביל את העיר למקום הערכי שנכון לה וכפועל יוצא, אין מנוס מהשמעת אמירות ערכיות ברורות, מתן דוגמה אישית, אוזן קשבת ודיאלוג אמיתי עם התושבים. אני שומע את השיח הציבורי בעיר וחושב שעוד לא מאוחר להדליק את האור. אין דבר שיותר ישמח מלשמוע את ראש העיר נותנת את הטון שלה ומזכירה – שלכל אחד ואחת זכאי לחיות את חייו באופן שמתאים לו ושכולנו יש מקום בעיר הזאת, כפי שתמיד היה”.

פנייתנו לקבלת תגובתה של ראש העיר עינת קליש לא נענתה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן