fbpx

עתירה של הבית הפתוח נגד עיריית ירושלים – מפלה תקציבית את הקהילה הגאה בעיר

הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות עתר לבית המשפט המחוזי נגד עיריית ירושלים המפלה תקציבית את הקהילה הגאה בעיר ופועלת בניגוד לחוק‎ | "טיפול לקוי בכל הליך התמיכות והפליה בוטה כלפי הקהילה הגאה"
ירושלים20182
צילום: שירלי קובלסקי

לאורך שנים, מפלה עיריית ירושלים את עמותת  הבית הפתוח, המפעילה את המרכז הקהילתי הבריאותי והחינוכי הלהט”בי היחיד בעיר.

בעתירה מציינים העותרים כי במשך השנים פעלה העירייה שלא כדין ואף לא דנה בבקשת התמיכה של הבית הפתוח, ובכך הפרה את חובתה החוקית לנהוג בשוויון, בהוגנות ובשקיפות. הפרות אלו הובילו לפגיעה בכ-100 אלף תושבים להט”בים בעיר ובשירותים החיוניים להם הם זכאים כמו כל תושב ותושבת, זאת בעוד תקציב העירייה הוא הגבוה ביותר אי-פעם בכל הפרמטרים.

העתירה מציגה את ניסיונותיה של העירייה להמנע ממתן תמיכה לעמותת הבית הפתוח, החל משנת 2002, הן לקיום ארועי הגאווה בעיר והן לקיום הפעילות השופת של העמותה.

העתירה הוגשה לאחר אינספור ניסיונות כושלים להידברות לתיקון האפלייה התקציבית, ומטרתה היא לתקן את האפלייה הבוטה בתמיכות תקציביות שגורמות לעוול כלפי אוכלוסיה גדולה ומשמעותית בעיר ירושלים על ידי העיריה.

העתירה הוגשה ע”י עו”ד גלעד ברנע, בא כח הבית הפתוח: “היום נאלץ להגיש (שוב) הבית הפתוח עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים, כנגד עיריית ירושלים, נוכח הפרת דיני התמיכות וההפליה שהיא עדין נוהגת בקהילה הגאה. העתירה חושפת טיפול לקוי בכל הליך התמיכות וכן הפליה בוטה כלפי הקהילה הגאה. אנו סמוכים ובטוחים כי בית המשפט יתן סעד הולם”. 

“לצערי כל נסיונות ההידברות נכשלו ולא נותרה ברירה לפנות לביהמ”ש”, מסר יו”ר משותף הבית הפתוח, ערן גלובוס, “כמעט שנתיים חלפו מאז נבחר משה ליאון לראשות העיר אחרי שהבטיח להיות ראש העיר של כולם. שוב ושוב הושטנו לו יד אבל כלום לא השתנה. אפס מעשים ואפס תוצאות. עתה העירייה בראשותו מפלה באופן חמור ומכוער במיוחד את הקהילה הגאה ופוגעת אנושות במענים החיוניים שהבית הפתוח מספק לירושלמים וירושלמיות מכל הזרמים, העדות והשכונות”.

עוד בנושא:  "החתונה הזו היא גם התרסה וגם גאווה"

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן