fbpx

עיריית ת”א יפו חושפת – כך יראה המרכז הגאה החדש

5 קומות, 8 חדרי סטודיו ופעילות, מתחם רפואי מורחב, מועדון גמלאים, אודיטוריום, בית קפה, מרפסת פתוחה וחלל תצוגה הם רק חלק מההפתעות שיכיל בנין המרכז הגאה החדש, שהקמתו תחיל באפריל 2020 | "הקהילה התפתחה ועכשיו גם המרכז הגאה מתפתח"
המרכזהגאה2020

במהלך עשר שנות פעילותו, הפך המרכז הגאה ת”א לחלק בלתי נפרד מחיי הקהילה הגאה בעיר ובית לארגוני הקהילה, לתרבות הגאה ולפעילים והפעילות הפועלים לקידום שוויון ומניעת אפליה.

עשר שנים לאחר שנפתח המרכז הגאה במתחם גן מאיר, הציגו הערב (רביעי) עיריית תל-אביב-יפו, מחזיק תיק הגאווה במועצת העיר איתי פנקס-ארד ומנהל המרכז הגאה אביהו מיזן את המרכז הגאה המחודש שיקום במתחם גן מאיר בשנה הבאה, אחד המרכזים הלהט”בים הגדולים בעולם ובין הבודדים שנתמכים באופן מלא על ידי רשות מקומית.

המרכז החדש נועד לענות על שורה ארוכה של צרכים קהילתיים שהתפתחו בעשור האחרון, כמו גם לקהלים מגוונים מאוד מבחינה גילאית ומבחינת הזהות הלהט”בית.

בנין המרכז החדש, שבהקמתו בהקמתו הושקעו כ-30 מיליון שקלים, יתפרש על פני 2170 מטר, יכלול 5 קומות, 8 חדרי סטודיו ופעילות, מתחם רפואי מורחב, מועדון גמלאים, אודיטוריום ובו 200 מקומות ישיבה, בית קפה, מרפסת פתוחה, חלל תצוגה ועוד.

תהליך עיצוב התוכן והגדרת הצרכים במרכז הגאה החדש נעשו תוך שיתוף ציבור גם בקרב חברות וחברי הקהילה הלהט”בית וגם בקרב תושבי השכונה שהפכו את המרכז הגאה לאחד המקומות השוקקים והפעילים לאורך כל שעות היום. אדריכלי הפרויקט בהובלת אדר אופנהיים ביקשו לשלב את הטבע העירוני של גן מאיר בבניין החדש ולהקרין את הפעילות שנעשית בתוכו – גם אל היושבים במתחם הגן.

בדצמבר הקרוב צפויה הפסקת פעילותו הנוכחית של המרכז במשכנו הנוכחי ומעבר לפעילות בבית העיר הלבנה בכיכר ביאליק ובמוקדים נוספים בעיר. במהלך אפריל 2020 יחל תהליך הבינוי של המרכז החדש, שיארך כשנה וחצי.

“בתוך אקלים חברתי שהולך ומקצין ועל רקע מקרי האלימות כלפי הקהילה הגאה לאחרונה, הרחבתו של המרכז הגאה הכרחית”, אמר רון חולדאי ראש עיריית תל-אביב-יפו, “לא רק בגלל הביקוש שגדל בעשר שנות קיומו, אלא גם בשל האמירה הברורה שהעיר שלנו היתה ותשאר בית איתן לקהילה ומגדלור לסובלנות וקבלת השונה”.

“אנחנו גאים להוביל את הפרויקט הלהט”בי הגדול במדינה”, אמר איתי פנקס ארד, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הלהט”ב בעירייה, “לפני 15 שנה יזמנו סקירה מקיפה של צרכי הקהילה הלהט”בית בעיר והגענו למסקנה שיש מקום, נחיצות ותפקיד חברתי למרכז עירוני להט”בי ראשון בישראל. המרכז הגאה הפך לסמל וללב הפועם של הקהילה, הוא מושך אליו נוער וצעירים, משפחות טריות וגמלאים. הצרכים התפתחו, הקהילה התפתחה ועכשיו גם המרכז הגאה מתפתח, מרחיב את המענה והשירותים ומאפשר לנו לפגוש את הקהילה הלהט”בית כמעט בכל תחומי החיים”.

עוד בנושא:  סופ"ש הגאווה של ת"א - כ-200 אלף במצעד ובמסיבת הגאווה המרכזית

“הקמת המרכז הגאה של עיריית תל-אביב-יפו חוללה שינוי דרמטי בקהילה הגאה”, הוסיף אביהו מיזן, מנהל המרכז הגאה, “המרכז הוא לא רק מקום פיזי אלא קודם כל רעיון. הוא עוסק בתהליכים ארוכי טווח של בניית קהילות ושל שינוי במעמד הקהילה לצד פיתוח שירותים ופרויקטים, קידום יוזמה, שותפות ומעורבות חברתית, אירועי תרבות ושירותי סיוע וייעוץ. חברות וחברי הקהילה לקחו חלק בעיצוב התוכן למרכז החדש ומוזמנים ולהשפיע גם במהלך הבניה על התכנים והפעילויות העתידיות של אחד המרכזים המרשימים בעולם”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

3 תגובות

  1. יוליש הגב

    מתי יאמצו גם רשויות מקומיות אחרות פרויקט דומה נאמר ראשון לציון ? כדוגמת פרויקט מבורך זה

  2. מאור הגב

    נקווה שהעירייה תשכיל להפוך את המרכז החדש לנקי מעישון, כולל בבית הקפה, שכרגע המעשנים בו ממלאים את כל קומות המבנה בעשן לאורך כל שעות היום, כולל את המרפאה ואת גן הפעוטות.

  3. יאנוש הגב

    חובה להזמין את כל ראשי הרשות המקומיות לסיור במקום עם סיום עבודות הבנייה והעברת הפעילות לשם כיצד ראוי להתייחס להשקיע תקציבים בקהילה ובצרכי הקהילה פרס ישראל לעירית תל אביב על ההשקעה ובפרט לחבר מועצת העיר פנקס

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן