fbpx

עדן אלנה עלתה לגמר אירוויזיון 2021

אחרי שנתיים של המתנה, ובעיצומו של שבוע עצוב ומורכב, עדן אלנה סיפקה לנו רגעים קטנים של אסקפיזם וגאווה כשעלתה לגמר האירוויזיון עם השיר Set me free | "ישראל על המפה העולמית בצורה הכי חיובית שאפשר ועל זה אני גאה ומודה"
עדן אלנה

אחרי שנתיים של המתנה, ובעיצומו של שבוע עצוב ומורכב, עדן אלנה סיפקה לנו היום רגעים קטנים של אסקפיזם וגאווה כשעלתה לגמר האירוויזיון.

בתום חצי הגמר הראשון, השיר Set Me Free נכלל בעשירייה הראשונה וזכה למקום בגמר הגדול שיערך במוצאי שבת הקרובה.

“אני מאוד שמחה ומתרגשת”, מסרה עדן לעיתונאים, “תודה לכולם על התמיכה בתקופה כל כך רגישה ומורכבת למדינה. אני מאושרת להביא גאווה לישראל, לעמוד על הבמה הגדולה בעולם עם דגל ישראל זה ההישג האמיתי בשבילי. ישראל על המפה העולמית בצורה הכי חיובית שאפשר ועל זה אני גאה ומודה. אעשה את המקסימום לתת גאווה למדינה גם בגמר במוצאי שבת. חיבוק גדול לכולם”.

עדן עלתה לבמה בסביבות השעה 23:00 ונתנה ביצוע מעולה שהגיע לשיאו לקראת סוף השיר שם הפגינה עדן דיוק רב בגבוהים. עם סיום השיר הודתה עדן לקהל בעברית, ערבית, אנגלית ואמהרית.

מלבד ישראל עלו לגמר: נורווגיה, רוסיה, אזרבייג’ן, מלטה, ליטא, קפריסין, שבדיה, בלגיה ואוקראינה.

בחצי הגמר השני, שיערך ב-20 במאי, ישתתפו סן מרינו, אסטוניה, צ’כיה, יוון, אוסטריה, פולין, מולדובה, איסלנד, סרביה, גאורגיה, אלבניה, פורטוגל, בולגריה, פינלנד, לטביה, שוויץ, ודנמרק.

עשר המדינות בעלות הניקוד הגבוה ביותר בכל חצי גמר יעלו לגמר התחרות שייערך ביום שבת 22 במאי. הן יצטרפו לחמש המדינות הגדולות שמקבלות כרטיס אוטומטי לגמר – איטליה, בריטניה, גרמניה, ספרד, צרפת, והמדינה המארחת, הולנד.

“הפסקת אש” מהמציאות

אחרי שנתיים של ציפייה, תחרות האירוויזיון חזרה אלינו והעניקה לנו “הפסקת אש” של שעתיים ממגפת הקורונה והמציאות הבלתי אפשרית בה התרגלנו לחיות בשנה קצת האחרונות.

אבל אי אפשר היה להתנתק לגמרי מהמציאות הזו, עם קהל מצומצם, נאמברים שמוקלטים מראש (אוסטרליה) ואפליקציה למחיאות כפיים וירטואליות, שהזכירו לכולנו שהקורונה עדיין כאן, או לפחות עדיין באירופה.

לנו הישראלים המציאות הזו כבר נראית רחוקה מאד, ובעשרת הימים האחרונים אנחנו חיים במציאות חדשה ישנה של מלחמה. וכך, אחרי שבשנה שעברה הקורונה גנבה לעדן אלנה את התהילה, השנה היה זה המבצע ההבאי שמנע מאיתנו להתרגש כמו שצריך מהאירוויזיון. עדן נאלצה להתמודד פעם אחר פעם עם שאלות על המצב הפוליטי בישראל, ובכל פעם הצליחה להתחמק באלגנטיות.

עוד בנושא:  "הוריקן" בדרך לאירופה - צפו בשיר הישראלי לאירויזיון 2024

גם ההפגנות בעולם נגד ישראל לא פסחו על הולנד והאירוויזיון – בתחילת הערב נערכה הפגנה קטנה מחוץ לאולם בו התקיימה התחרות. הפגנה שלא באמת זכתה לתשומת לב מיוחדת, מלבד של כמה עיתונאים ששמחו לדווח על עוד הפגנה נגד ישראל.

צמצום משלחות, עיתונאים וקהל

אירוויזיון 2021 נערך לאחר שבשנה שעברה בוטלה התחרות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. בהתחשב בעובדה שאירופה עדיין נמצאת עמוק במשבר הקורונה, אירוויזיון 2021 לא נראה כמו התחרויות אותן אנחנו זוכרים מהעשור האחרון, ובטח שלא כמו התחרות שהתקיימה ב-2019 בתל אביב.

על מנת לצמצם את אפשרויות ההדבקה בנגיף קורונה, הפקת אירוויזיון 2021 נאלצה לצמצם את כמות המשתתפים בכשליש לעומת שנים קודמות, ואלפי מוזמנים, מיוצרי השירים ועד עיתונאים ובלוגרים, יצפו השנה בתחרות מהבית. אלו שיגיעו יחויבו לעבור בדיקת קורונה בכל 48 שעות, והאמנים המשתתפים לא יורשו לטייל בעיר.

על מנת לצמצם את גודל המשלחות, איגוד השידור האירופי הודיע על שינוי בתקנון ולפיו הקולות של זמרי ליווי יכולים להיות מוקלטים מראש.

גם הקהל בתחרות צומצם, ולאולם Ahoy שבו מתקיימת התחרות יכנסו רק 3,500 חובבות וחובבים, כחמישית מ-17,000 המקומות שהאולם בנוי להכיל. גם האירועים המלווים את התחרות בוטלו, וברוטרדם לא יפעל כפר אירוויזיון ולא יתקיימו מסיבות האירוויזיון המסורתיות של המשלחות השונות.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן