fbpx

סולק מפיצריה בגלל שהוא הומו, ויקבל פיצוי של 16,500 ש”ח

בקיץ שעבר הגיע סאמי קנטור לפיצריה בן יהודה 2 בירושלים, אך סולק לאחר שהמלצר ראה כי הוא לובש חולצה עם צבעי הגאווה | בחודש שעבר קיבל בית המשפט את התביעה שהגיש נגד הפיצריה ופסק לו פיצויים של 16,500 ש"ח | "גופים מפלים ייאלצו לשלם מחיר על התנהלות משפילה ופוגענית"
בןיהודה2
צילום: סאמי קנטור

בקיץ שעבר, בבוקר יום שישי שלאחר מצעד הגאווה בירושלים, הגיע סאמי קנטור, סטודנט לרבנות מארה”ב שהגיע ללמוד בירושלים, יחד עם חבריו לפיצריית “בן יהודה 2” במרכז העיר.

סאמי וחבריו התיישבו וקיבלו תפריטים, והמלצר, שהבחין כי סאמי לובש חולצה עם צבעי גאווה, שאל אותו אם הוא הומו. סאמי השיב בחיוב, ובתגובה דרש ממנו המלצר לצאת מהפיצרייה.

סאמי וחבריו ההמומים סרבו להאמין שהמלצר אכן מתכוון לדבריו, אך הוא המשיך והתעקש שיעזבו את המקום, תוך שהוא מציג להם את הדלת החוצה.

סאמי עזב את הפיצריה, צילם את המקום והעלה פוסט לעמוד הפייסבוק בו סיפר על הארוע. הפוסט זכה למאות תגובות ושיתופים ויצר סערה ברשת, בעקבותיה שלחו פעילים להט”בים מאות הודעות לפיצריה ולבעליה. בעלי הפיצריה הבהירו כי הם מגנים את המקרה וכי יערך בירור עם העובד ובמידה והדבר נכון הוא יפוטר.

החולצה שלבש סאמי | צילום: סאמי קנטור

כמה ימים לאחר מכן הגיש סאמי תביעת פיצויים נגד בעלי הפיצרייה, על פי חוק איסור אפליה במוצרים ושירותים, בסיוע המרכז הרפורמי לדת ומדינה.

בפסק דין שהתקבל בחודש שעבר קבע בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים כי על בעלי הפיצרייה לפצות את קנטור ב-16,500 שקלים.

“מדובר במקרה חמור שבו סטודנט לרבנות רפורמית שהגיע לארץ ללמוד את שנת הלימודים הראשונה סולק מפיצרייה רק בשל נטייתו המינית”, הסבירה עורכת הדין אורלי ארז לחובסקי, מנהלת המחלקה המשפטית במרכז הרפורמי לדת ומדינה, “הדבר גרם לו לתחושות קשות של עלבון והשפלה. פסק הדין מבהיר באופן חד משמעי שסירוב לתת שירות לאדם בשל נטייתו המינית הוא בלתי חוקי וכי גופים מפלים ייאלצו לשלם מחיר על התנהלות משפילה ופוגענית”.

“בוקר אחרי מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים 2018 קיבלנו תזכורת כואבת למציאות”, אמר עופר ארז, מנכ”ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה וסובלנות, “סאמי קנטור, סטודנט לרבנות מארה”ב שהגיע ללמוד בירושלים וצעד איתנו בגאווה רק שעות ספורות לפני כן- נזרק מפיצריה במרכז ירושלים בשל נטייתו המינית. אנו גאים בסאמי שלא שתק, דרש את זכויותיו ליחס הוגן, שיוויוני ומכבד ועמד מול מי שניסו לרמוס את זכויותיו. פסיקת ביהמ”ש היום, שזיכתה את סאמי ב-16,500 שקלים, היא ניצחון לכוחות של סבלנות וכבוד בין בני אדם והפסד למי שמבקשים להמשיך ולהדיר את הקהילה הגאה. הקהילה הגאה בירושלים כאן כדי להישאר – לא נתחבא ולא נשתוק יותר. אנו מברכים את סאמי ואת השותפים שלנו במרכז הרפורמי לדת ומדינה על הפסיקה החשובה. תודה לכם על הנחת אבן דרך חשובה בבניית חברה סובלנית ומקבלת יותר”.

עוד בנושא:  לראשונה בת"א - רשימה גאה עצמאית בבחירות למועצת העיר

הפוסט שהעלה סאמי לאחר המקרה:

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן