fbpx

נפרדים מהרקדן הבינלאומי איימן ספייה – “בילי אליוט” מכפר יאסיף

ספייה נחשב לאחד הרקדנים הבולטים שיצאו מהמגזר הערבי בישראל. במהלך הקריירה שלו השתתף בפסטיבלים בינלאומיים רבים, השתתף בקליפים של להקות פלסטיניות והופיע על במות נחשבות בחו"ל | ההצלחה המקצועית שלו בשילוב זהותו הגאה הפכה אותו לייחודי בחברה הפלסטינית בתחום האומנות
איימוספיה
צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב

הקהילה הערבית הגאה קיבלה בהלם את הבשורות על מותו של איימן ספייה בן ה- 29. חבריו ובני משפחתו יתאספו היום בצהרים בכפר יאסיף, משם יצעדו אל בית המשפחה לעריכת הלוויה.

ספייה, תושב כפר יאסיף, הוא רקדן בלט ומחול מודרני מוכר בארץ ובחו”ל, ונחשב לאחד הרקדנים הבולטים שיצאו מהמגזר הערבי בישראל. במהלך הקריירה שלו השתתף בפסטיבלים בינלאומיים רבים, השתתף בקליפים של להקות פלסטיניות והופיע על במות נחשבות בחו”ל.

ההצלחה המקצועית שלו בשילוב זהותו הגאה הפכה אותו לייחודי בחברה הפלסטינית בתחום האומנות, והוא זכה לכינוי “בילי אליוט מכפר יאסיף”.

מתוך עמוד הפייסבוק | צילום: Alexa papa

בתיכון התגלה ספייה כרקדן בולט והחל לרקוד בלהקת המחול הקיבוצית. בהמשך קיבל מלגת לימודים מקרן קלור ובגיל 17 עבר ללמוד בבית ספר לבלט המלכותי בלונדון.

ספייה הופיע ברחבי העולם והשתתף בקליפים ומחזות זמר, בהם “CATS” בלונדון. לאחר מספר שנים חזר לארץ ועבר להתגורר בחיפה, החל לעסוק כמורה לבלט בנצרת והעלה מופע ברמאללה.

לפני שנה השתתף ספייה בתכנית “סליחה על השאלה” בערבית, בפרק שעסק בלהט”בים ערבים. תסריטאית ובימאית התכנית, איבתיסאם מרעאנה, נפרדה מספייה בעמוד הפייסבוק שלה וכתבה: “אולי לא הכרתןם אותו בחייו, אז נא הכירו אותו כשגופתו משוטטת בים מאז יום ראשון. נתן יד על מנת לעזור לחברה בתוך המים וגל עצום סחף אותו ללב ים בעתלית. שלושה ימים, של ריקוד עם המוות ומדינה שלמה לא כותבת מילה עליו ולא מחזירה אותו הביתה לנוח. כשערבי טובע זה לא דאחקה, זו טרגדיה ממש”.

עוד בנושא:  לראשונה בת"א - רשימה גאה עצמאית בבחירות למועצת העיר

גופתו של ספייה נמצאה ביום רביעי, לאחר ארבעה ימים של חיפושים, שלטענת המשפחה והחברים לא היו מספקים.

ספייה נעלם ביום ראשון לאחר שיצא עם חבריו לשחייה בחוף הים הסמוך לעתלית, ותוך כדי שחייה הוא נעלם בים. על פי עדויות בני משפחתו של ספייה, הוא שהה בחוף יחד עם חברים ונעלם לאחר שנכנס למים על מנת להציל חברה שנסחפה במים.

“הצטערתי לשמוע על מותו של הרקדן המחונן איימן ספיה בנסיבות טראגיות”, כתב שר התרבות והספורט חילי טרופר, “זוהי אבדה גדולה לעולם הריקוד. ספיה היה מגדולי הרקדנים והגיע להישגים בולטים בכל העולם. משתתף בצער המשפחה על מותו”.

יו”ר הרשימה המשותפת איימן עודה צייץ בטוויטר ניחומים למשפחת ספייה: “מאות המתנדבים הערבים והיהודים שהגיעו לתמוך במשפחה מוכיחים שרוחו עוד אתנו”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן