fbpx

“מתרוממים באויר”- קליפ הפרודיה שחושף את האמת מאחורי השירים למצעד הגאווה

עומר אדם מאחוריך - קליפ הפרודיה של יונתן אבינועם ויוסי אזרד חושף את האמת מאחורי שירי הגאווה ועל הדרך הופך בעצמו ללהיט של גאווה 2018
מתרוממים באויר2

בכל שנה לקראת חודש יוני מופיעים הסימנים שמזכירים לנו שארועי הגאווה מתקרבים – דגלים נתלים ברחובות, ההזמנות למסיבות ממלאות לנו את הפייסבוק והקליפים הגאים של הליינים של הקהילה ממלאים לנו את הפלייליסט.

השנה, בזמן שאנחנו עדיין מחכים לשירים של הליינים השונים ולשיר הרשמי של ארועי הגאווה בתל אביב, יצא לרשת השיר “מתרוממים באוויר”, פרודיה שחושפת את האמת מאחורי תופעת הזמרים המזרחיים שמוציאים שירי גאווה.

עם מוזיקה מרימה, מילים קורעות וקריצות מדוייקות לשירי גאווה משנים קודמות, “מתרוממים באוויר” הוא פרודיה מוצלחת שעולה על מהמקור, ויכולה ללא ספק לתפוס את מקומה כשיר הגאווה של 2018.

מאחורי הקליפ עומדים הקומיקאים יונתן אבינועם ויוסי אזרד (YY COMEDY), שכתבו את המילים והלחן וגם הפיקו וביימו את הקליפ. הקול של זמר הבריתות שימי בוסה (שלא במקרה מזכיר את עומר אדם) שייך לזמר המוכשר תמיר ויצמן.

צפו בקליפ המלא: מומלץ להעביר לHD


“בתור קומיקאים שפועלים ברשת אנחנו תמיד בחיפוש אחרי רעיונות”, סיפר יוני לאתר WDG, “לפני שנה חשבתי על הנושא של זמרים מזרחיים שמקליטים שירים למצעד הגאווה, וחשבתי מה היה קורה אם היה זמר מזרחי הומופוב שמוציא שיר לגאווה רק כדי להרוויח כסף. אני לא אומר בהכרח זה מה שקורה בשירים, אבל זה די ברור שהרבה מהזמרים שמוציאים שירים למצעד הגאווה עושים את זה בשביל הכסף והפרסום”.

“כל שנה יוצא שיר עם זמר מזרחי ששר שיר למען הקהילה” מוסיף יוסי, “השתעשענו עם הרעיון איך עומר אדם למשל היה מדבר אל לירד שנדבק אליו במסיבה, ואם באמת היה עולה לו מזה, ומה בדיוק היה עולה לו. זה הצחיק אותנו נורא ובגלל שיש לנו אותו ראש החלטנו לעבוד על השיר הזה ביחד”.

“מתרוממים באוויר” הוא לא הקליפ הפרודי הראשון של השניים. צמד הקומיקאים יוצרים יחד כבר שנים קליפים הומוריסטים שזוכים לעשרות אלפי צפיות ויצרו להם קהל מעריצים נאמן שכבר מחכה לקליפ הבא.

“עוד לפני שלמדתי משחק תמיד הכל היה אצלי קשור להומור ומזיקה”, סיפר יוני לאתר WDG, “אבא שלי היה מורה למוזיקה והשילוב של הומור ומוזיקה תמיד הדליק אותי, ותמיד רציתי לשלב את שני התחומים וליצור קליפים מצחיקים”.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

“מאז ומתמיד עוד לפני שהכרתי את יוני תמיד התעסקתי בשירה ומוזיקה”, מוסיף יוסי, “הייתי כותב שירים מצחיקים על האנשים מהעבודה, ותמיד היו יוצאים לי דברים שנונים ומצחיקים. שהכרתי את יוני גיליתי ששנינו אוהבים הומור ושירה וכתיבה ויצירה, ויש לנו הומור משותף וראש ממש דומה כך שהחיבור היה מיידי”.

חיפשתם לעשות שיר לקהילה הגאה?
“כקומיקאים אנחנו לא מכוונים לקהילה מסוימת, למרות שאנחנו שייכים לקהילה ואוהבים אותה, כתבנו את זה כי זה מה שאנחנו עושים. תפסנו את הזמן והתקופה. אנחנו גם מחפשים לעשות דברים חדשים שעוד לא עשו. וזה נושא שעוד לא דובר עליו”.

הזמרים שחושבים עכשיו להוציא קליפ לגאווה צריכים לחשוש מכם?
“אנחנו חושבים שכל הקליפים הם מרימים ומדהימים ועוישם שירות מאד מאד חשוב. גם אלו שפחות מקבלים את הקהילה מתחברים יותר ברגע שהם שומעים את עדן בן זקן או עומר אדם שרים לקהילה, זה מקרב אותם לקהילה או לפחות גורם לדברים להראות הרבה יותר לגיטימיים בעיניהם. אם זה נשמע שאנחנו במחאה פה על משהו אז זה ממש ממש לא, אנחנו קומיקאים שלקחנו רעיון מגניב, השתעשענו והלכנו איתו עד הסוף”.


שירה: תמיר ויצמן | הפקה בימוי תסריט מילים ולחן: יונתן אבינועם ויוסי אזרד | צילום: פאשה קולקוב | עריכת וידאו: יונתן אבינועם | הפקה מוזיקלית: לירן חסון 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן