fbpx

משולש מסוכן – מי שיצביע לנתניהו ותומכיו, יקבל בעסקת חבילה גם שנאת להט”ב

"הקהילה שלנו לא תמיד מודבקת עד הסוף. לא תמיד אנחנו רואים דברים באותו אופן - וטוב שכך. אך הפעם עלינו להפגין חזית אחידה אל מול מה שנראה כמפלט האחרון שלנו מעתיד עגום ואף מסוכן"
נתניהוסמוטריץבןגביר
בן גביר-נתניהו-סמוטריץ | דוד דנברג | איתן פולד | CC BY-SA 3.0

הדור שלנו חי בתחושה שהעולם צועד תמיד קדימה. המהפכות החברתיות והטכנולוגיות שידע המין האנושי הביאו איתן נאורות וקדמה, ונראה לנו שהחיים שלנו הופכים קלים וברורים יותר. לאור השפל הנורא אליו הגיע העולם במלחמת העולם השנייה, רבים האמינו שהאנושות למדה את הלקח ותמנע מהפצת שנאה. נדמה היה שמגמות של שוויון צובעות את העולם. קהילת הלהט”ב יצאה מהארון ומי שיוצא נגדה היום נחשב מיושן וחשוך, אות הקלון הוסר ואנחנו “מורשים” לחיות בחופשיות בין חברינו הסיסג’נדרים והסטרייטים.

לצערנו, המציאות מוכיחה אחרת. בחסות הרשתות החברתיות, אנחנו עדים בשנים האחרונות לגל פאשיסטי שמאיים להטביע פעם נוספת את העולם. זה קורה בארה”ב: שם נצפים יותר ויותר צלבי קרס בעוד הדמוקרטיה המקומית עמדה בפני קריסה; זה קורה באירופה: בפולין למשל, שמנסה לשכתב את ההיסטוריה ולמחוק את המעורבות של העם הפולני בפשעים של הנאצים; זה קורה בברזיל, שבחרה נשיא לאומן, מיזוגן והומופוב; לצערנו, זה קורה גם בישראל.

מאחורי המתקפות על הדמוקרטיה והחירות בישראל עומד אדם אחד: נתניהו, שזוכה לתמיכה מלהט”ב רבים (אחד מהם אפילו מתארח בקואליציה שלו). על פניו נראה כי נתניהו אינו הומופוב במיוחד, הרי הוא פרסם הודעת תמיכה במצעד הגאווה בירושלים ואשתו מתחככת במלכות דראג בכל הזדמנות. אבל בפועל האיש הזה מקדם במו ידיו אג’נדה מסיתה והרסנית לקהילה.

נתניהו הוא זה שהינדס את החיבור בין סמוטריץ’, בן-גביר ומפלגת נועם. מאחורי הקלעים נתניהו הפגיש בין הצדדים ודאג לאחד אותם לסופר-מפלגה, כזאת שתעבור את אחוז החסימה

הנה כמה דוגמאות: נתניהו הוא זה שהינדס את החיבור בין סמוטריץ’, בן-גביר ומפלגת נועם. מאחורי הקלעים נתניהו הפגיש בין הצדדים ודאג לאחד אותם לסופר-מפלגה, כזאת שתעבור את אחוז החסימה. כך הוא מבטיח עוד ידיים שיצביעו בעד החוק הצרפתי שיעזור לו לחמוק ממשפט. בצד האחר של הקואליציה יושבים השותפים הטבעיים – המפלגות החרדיות. ב- 2019, לדוגמה, עלה חשש כבד במפלגות הללו שהאירוויזיון יביא את הקהילה הגאה לירושלים. הן פנו בדרישה דחופה לרה”מ והוא דחק את התחרות לגטו שלנו, תל אביב. כשזה מגיע לחקיקה, מפלגתו של נתניהו מצביעה תמיד נגדנו. גם כשהוא נעלם מהמליאה, מיקי זוהר, מאי גולן, אסנת מארק, דוד ביטן, ניר ברקת, צחי הנגבי, יריב לוין ו”השותפים הטבעיים” – דואגים להצביע נגד הצעות כמו החוק לאיסור על טיפולי המרה. ואם הייתם צריכים עוד דוגמה, הרי שתומכיו של נתניהו, אלה שאיתם הוא מקפיד להתחבק, להצטלם ולקדם – מרבים להשתמש בשפה להט”בפובית. למשל הצייצן “קפטן ג’ורג'”, שהופיע במסיבת העיתונאים של נתניהו, וצייץ בעבר על העיתונאי ברק רביד שהוא “אגזוזן נושך כריות” (ד”ש מכיתה ח’). בקיצור, נתניהו אמנם מחבק את אמיר אוחנה, אך מהווה סכנה ברורה ומידית לקהילת הלהט”ב. שלטונו מאיים לבטל כל הישג שהושג בעבר ולהחזיר אותנו לארונות- במקרה הטוב. תמיכה של להט”ב בביבי שקולה לתמיכתה של סרינה ג’וי בדיקטטורה של גלעד.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

הקהילה שלנו לא תמיד מודבקת עד הסוף. לא תמיד אנחנו רואים דברים באותו אופן – וטוב שכך. אך הפעם עלינו להפגין חזית אחידה אל מול מה שנראה כמפלט האחרון שלנו מעתיד עגום ואף מסוכן. עלינו להיות ברורים ולהשמיע קול אחד: מי שמצביע לנתניהו או למי מתומכיו- מצביע נגדנו. אנחנו רבים במספר ומוקפים באנשים שאוהבים אותנו. האינטרס שלנו משתלב בזה של שוחרי החירות בישראל. אל תתביישו לעמוד מול המשפחה והחברים ולדרוש מהם לזכור גם אתכם בקלפי: הצבעת נתניהו- הצבעת נגדי.

הם יטענו בפניכם שהסוגיה הלהט”בית לא חשובה כל כך, שהם מצביעים בשביל הביטחון והכלכלה ובגלל השמאל והתקשורת. אבל בפרפרזה לאמרה הידועה של ליידי גאגא- אי אפשר לתקוע המבורגר בלי לשחוט פרה. אי אפשר לצפות במרוץ הדראג של רופול בלי לסבול את מישל ויסאז’. מי שיצביע לנתניהו ותומכיו- יקבל בעסקת חבילה גם שנאת להט”ב וחוקים שיחזירו אותנו בזמן. אז אל תתביישו להשתמש ברשתות החברתיות (כן, גם בטיקטוק), כדי להבהיר את זה למכרים שלכם. זאת עשויה להיות ההזדמנות האחרונה שלנו- אסור לנו לפספס אותה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. יעל וקסמן הגב

    חד חלק ומדויי

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן