fbpx

מעבר לקשת – בואו לתמוך במבוגרי ומבוגרות הקהילה

פרויקט חדש של המרכז הגאה ועיריית תל אביב מבקש לחבר בין הדורות ולתמוך באלה שהיו פה הרבה לפני שהכל התחיל
מעבר לקשת

מבוגרי/ות הקהילה הן אחת השכבות החלשות בקהילה הגאה. מלבד המאפיינים המתבקשים של הגיל השלישי שלא פוסחים על וותיקי/ות הקהילה, נראה כי במקרים רבים סובלים/ות וותיקי/ות הקהילה מבדידות ומניתוק משפחתי דבר שמקשה על ההתנהלות בשגרה ואחת כמה וכמה על ההתמודדות ברגעי משבר נפשיים או בריאותיים.

פרויקט חדש של המרכז הגאה ועיריית תל אביב מבקש לראות את אלה שהיו פה הרבה לפנינו ופרצו דרך לקהילה שלמה. הפרויקט, הנושא את השם “מעבר לקשת”, הינו יוזמה ראשונה מסוגה אשר צמחה במרכז הגאה במטרה לספק ליווי בשגרה ובמקרי חירום למבוגרי/ות הקהילה ולקדם פתרונות לבנות ובני הגיל השלישי בקהילה.

היוזמה, בהובלת חבר מועצת עיריית תל אביב איתי פנקס, היא שיתוף פעולה של מלווי קבוצת הקשישים “קשת מזהב” – יואב בן ארצי ואנה טליסמן, יחד עם אביהו מיזן ויובל אגרט מהמרכז הגאה וחבר מועצת העיר מיקי גיצין.

במסגרת היוזמה יוקם מערך של מתנדבות ומתנדבים, שלאחר הכשרה מקצועית, יפנו אל חברי הקהילה הקשישים, יבקרו אותם בבתיהם ויעמדו לרשותם במקרה הצורך.

איתי פנקס | צילום: ראובן קופיצ'נסקי
איתי פנקס | צילום: ראובן קופיצ’נסקי
“הקהילה צומחת וגם מתבגרת”, אמר איתי פנקס, מוביל היוזמה, “הגיל השלישי מחכה בעתיד של כולנו אבל כאן ועכשיו החברות והחברים המבוגרים שלנו, שעברו חוויות לא פשוטות בתקופות בהן להיות להט”ב היה קשה ואפילו מסוכן, צריכים אותנו. כקהילה אנחנו מחויבים לסייע והפרויקט הזה שפיתחנו במרכז הגאה נותן את האפשרות למי שמחפשים דרך להתנדב ולעשות שינוי אמיתי בחיים של אחרים/ות שזקוקים/ות לכך”.
אופי ההתנדבות מורכב מליווי שוטף של אדם מבוגר הכולל מפגשים שבועיים וסיוע במטלות בית מורכבות, קניות, שיחה, תשלום חשבונות, טלפונים וכדומה, ליווי חד-פעמי לצורך משימה חד פעמית שאינה יכולה להתקיים בזמן הליווי השוטף, כגון: בדיקה הדורשת ליווי, הליכה לבית מרקחת, ביקור בקופ”ח, אירוע קהילתי, הליכה לביטוח לאומי וכדומה, וליווי במקרי חירום שיאפשר קבלת סיוע מיידי במקרים של פציעה (כגון נפילה בבית), מקרה אלימות, מקרה קיצוני במשפחת המבוגר/ת, ניצול, תאונת דרכים וכדומה.
המעוניינים להתנדב מוזמנים למלא את טופס ההרשמה לפרויקט
עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן