fbpx

מסעדת צ’ה צ’ה מבהירה – לא מפלים להט”בים

צהצה

בעקבות תלונות על אפליית זוגות להט”בים במסעדת צ’ה צ’ה ביפו פנו מרכז ניר כץ והמחלקה המשפטית של האגודה לברור העניין. המסעדה הגיבה והבהירה: מדובר בטעות. אנו מברכים בברכת “אהלן וסהלן” כל אדם הנכנס בשערנו ובכלל זה חברי וחברות קהילת הלהט”ב – ערבים ויהודים כאחד


צהצה


לפני כחודשיים פורסמו באמצעי התקשורת ידיעות על מסעדת צ’ה צ’ה ביפו, המסרבת לאפשר כניסה של זוגות הומואים למסעדה. על פי הפרסומים, זוגות גברים שביקשו להכנס למסעדה, סורבו בטענה שהמקום מיועד רק למשפחות וזוגות.

בעקבות הפרסומים פנו מרכז ניר כץ למאבק בלהט”בופוביה והמחלקה המשפטית של האגודה אל המסעדה בדרישה להבהרה, לפני נקיטת הליכים נוספים.

“אנו רואים בחומרה הרבה ביותר אפליה כלפי חברי הקהילה הגאה, ובראש ובראשונה מניעת כניסה ושירות”, נכתב במכתב, “אלו מזכירים תקופות אפילות בהיסטוריה בהן כניסה וקבלת שירות נאסרו על קבוצות שונות בשל אמונה דתית או צבע עור. אנו נחושים שלא לאפשר מציאות כזו במדינת ישראל. אנו פונים אליכם לבירור הדברים, ודורשים כי תצהירו באופן ברור ומפורש, בכתב, בתגובתכם אלינו, כי מסעדתכם מקבלת כל אדם ללא הבדל גזע, דת, נטייה מינית או זהות מגדרית, ובתוך כך כי לא תהיה בעתיד כל אפליה במסעדתכם כלפי זוגות הומוסקסואלים, או חברי וחברות קהילת הלהט”ב בכללותה. אנו דורשים כי תתנו הנחיות מפורשות ברוח זו לכל צוות המסעדה”.

מנהלי המסעדה הגיבו למכתב, והבהירו בתשובתם כי מדובר היה בטעות מצד אחד העובדים וכי המסעדה מברכת בשעריה כל אדם ובכלל זה חברי וחברות קהילת הלהט”ב.

“במסעדת צ’ה צ’ה אנו מקבלים בברכה את כל בני האדם- גברים ונשים, יהודים וערבים. נטייתם המינית של אורחינו אינה מעניינת אותנו. בחלק מכלי התקשורת ניסו אף לתאר כאילו זוגות גברים “רגילים” נכנסו למסעדה בעוד שזוגות גברים הומואים הודרו ממנה ועל כך אני רוצה לשאול אתכם היש לגבר בעל מינית הומוסקסואלית סימני זיהוי המאפשרים למלצרים שלי לזהותו ככזה? היש יותר הומופובי מלחשוב שיש באפשרותנו לדעת זאת??
אי ההבנה המצערת מקורה במתחם בתוך המסעדה המיועד למשפחות. ניסיון העבר מלמד אותנו שאורחינו לעיתים מתלוננים על רעשים שמקימים ילדים קטנים הבאים עם משפחותיהם למקום. אי לכך הקצאנו עבורם מתחם מיוחד לרווחתם ולרווחת שאר אורחינו. טעות נעשתה ע”י אחד מעובדנו שהתעקש לא להשיב במתחם שני גברים וזאת כמובן מבלי שהיה לו מושג על נטייתם המינית. הוא עשה זאת כאמור כי הוגדר לו החלק האמור הינו מיועד למשפחות. למרות שהציע לשני המבלים לשבת בשאר אזורי המסעדה הם התעקשו לשבת שם. המלצר טעה על כי התעקש אף הוא. בעקבות המקרה אנו הבהרנו לעובדנו כי אורח המתעקש לשבת באזור המשפחות יוכל לעשות כן.
אנו מברכים בברכת “אהלן וסהלן” כל אדם הנכנס בשערנו ובכלל זה חברי וחברות קהילת הלהט”ב- ערבים ויהודים כאחד”

עוד בנושא:  ברוח התקופה - מצעד הגאווה 2024 יצעד במתכונת מיוחדת

נתקלתם באפליה? דווחו למרכז ניר כץ על כול אירוע כדי שכל אירוע יתועד, כדי שכל אירוע יטופל.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן