fbpx

מנכ”ל משרד הרווחה תוקף את המחאה על מדיניות האימוץ: תוקפים בלי להבין

במכתב פנימי ששלח מנכ"ל משרד הרווחה לעובדיו הוא תוקף את המתנגדים לעמדת המדינה ומגנה את ההתקפות האישייות נגד עובדי המשרד. "אין לי ספק כי נחצו כל הגבולות"
צילום: גלית סבג
צילום: גלית סבג

התנצלותו של שר הרווחה על הניסוח הלקוי של עמדת המדינה בנוגע לאימוץ על ידי זוגות להט”בים לא עושה רושם על מנכ”ל משרד הרווחה, שמתקיף את המתנגדים לחוק.

במכתב פנימי ששלח אביגדור קפלן, מנכ”ל משרד הרווחה והעבודה, יצא קפלן להגנת עובדי משרד הרווחה שאחראים על ההחלטה, ונגד המתקפה של הקהילה הגאה על משרדו,

“ספק בעיני אם איש מאלו שתקפו את עמדת המדינה קרא את המסמך המפורט שהוגש לבית המשפט העליון”, כתב קפלן לעובדי משרדו, “או היו מעוניינים ללמוד את המורכבות הכרוכה בהחלטות הנוגעות למסירתם של קטינים לאימוץ, ולרדת לפרטי השיקולים העומדים בבסיס החלטות אלו קודם לתקיפת העמדה המקצועית. עמדת המשרד בסוגיה גובשה לאחר דיונים רבים במסגרת מקצועית שכל תכליתם היא דאגה לטובת הקטינים”.

במכתב התייחס קפלן גם למתקפה שכוונה נגד אורנה הירשפלד, אחראית האימוץ ומנהלת השירות למען הילד. “גם אם הסוגיה אשר בליבה של הסערה יכולה להיות נתונה במחלוקת מקצועית אין לי ספק כי נחצו כל הגבולות”, כתב, “שנות עבודתה של הירשפלד חשפו אותה לא פעם לביקורת ציבורית לא עניינית ותמיד עמדה בה. גם עיון בתשובת המדינה לבג”צ מגלה את רגישותה לסוגייה כאשר לצד ההמלצה שלא לשנות את לשון החוק מודגש כי אין להטיל דופי בהורות חד מינית וכי יש לשקול את העמדה בעתיד”.

במכתבו לא מזכיר קפלן את התנצלותו של שר הרווחה על ניסוח העמדה, שעומדת בניגוד מוחלט לכל המחקרים בנושא, ואף לא לבקשת השר לדחות בחודשיים את הדיון בבג”צ, שאמור היה להתקיים בשבוע שעבר, על מנת לשקול חדש את הדברים.

כמו כן, מתעלם מנכ”ל משרד הרווחה מהמכתב שפרסם איגוד העובדים הסוציאליים, שכמו איגודים מקצועיים אחרים בקהילת הטיפול יצא נגד עמדת המדינה ונגד המלצת השירות למען הילד וכינה אותה החלטה אבסורדית שמנוגדת לניסיון המקצועי המצטבר בתחום ולאמות המידה של העו”סים.

“אני מבין את הרצון של מנכ”ל המשרד לגבות עובדת ותיקה במשרדו אבל בשורה התחתונה – מדובר בהמשך מריחת הציבור, בניגוד לכל כללי האתיקה המקצועית”, אמר אודי לדרגור, יו”ר עמותת אבות גאים, בתגובה למכתבו של קפלן, “האם ‘הגורמים המקצועיים במשרד’ יודעים משהו שאיגוד הפסיכיאטרים, הסתדרות הפסיכולוגים, הסתדרות העובדים הסוציאליים ואיגודים מקצועיים נוספים, שסמכותם המקצועית אינה נתונה בספק, לא יודעים?”

עוד בנושא:  הפולמוס

“קפלן חוטא לתפקידו כפקיד בשירות הציבורי ומוכיח שוב שעמדת המשרד, חרף אמירותיו של השר – מוסיפה להיות עמדה להטופובית ומתנשאת”, אמרה חן אריאלי, יושבת ראש האגודה למען הלהט”ב בישראל, “הוא סבור כי ‘לא ירדנו לפרטי השיקולים’ במקום להודות שהשיקולים המדוברים היו כאלה שנובעים מתוך אפליה מובנית, כזו שאין מקומה בחברה מתוקנת בשנת 2017”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן