fbpx

מיהו באמת ה”פריק” בשנת 2017?

האמן עומרי קורש לוקח דמויות ייחודיות שאנחנו רגילים לראות כשונות וזרות, ומציג אותן כחזקות. "האש מגדירה את האינדיבידואל"
freaklikeme

תערוכה על זהות, מגדר ואשליה. כך מציג האמן עומרי קורש, 31 מכפר סבא, את תערוכתו החדשה Freaks like me.

התערוכה מתמקדת בדמויות רב גוניות בעלות ייצוגי גוף שונים, ומציגה אינטרפרטציות דיגיטליות שביצע קורש על הדמויות בניסיון להרחיב את הייצוגיים הקיימים, לשחק בין מה שנחשב לגברי ומה שנחשב לנשי, ולאתגר את הצופים בשאלה מיהו באמת ה”פריק” בשנת 2017?

“החלטתי ליצור פרויקט צילום במדיה מעורבת המדבר על דימוי הגוף ועל הגדרת המגדר, בדרך האישית בה אני רואה אותה”, מסביר קורש, “ראיתי צורך לפתח את נקודת המבט המגדרית בפרויקט הזה מכיוון שאני יושב איפשהו בין נשיות לגבריות, ועניין אותי להתמקד בנקודה זו. המקום שלי גם כאמן וגם כאדם הוא לנסות לחוות את המיניות ואת הקליפה, שהיא למעשה הגוף, בצורה טוטאלית ולנסות לתרגמה מחדש אל הצופה כמחווה של דמויות בעלות אסתטיקה דומה וקלישאתית”.

קורש, המתמחה בציור, פיסל, צילום ומדיה דיגיטלית,  בחר פרסונות רב-גוניות עם דגש על דימויי גוף שונים, כמו אורית פוקס, מלכת הדראג נונה שלאנט, הבאדי בילדרית זוכת הפרסים אולגה לדינוב, טופז ארבל ואלינה קירייב, דוגמניות המוכרות ברשת. הוא צילם אותן על פי סקיצות שהכין מראש והשתמש בשילוב של  טכניקות על מנת ליצור את האשליה המתעתעת בין הדמויות השונות שבחר לבין המראה הקלישאתי שהעניק להן.

לחצו על התמונות להגדלה:

“רציתי ליצר דמויות שהן לא סטנדרטיות, שלא באמת רואים אותן במציאות. רציתי ליצור יחודיות. בדמות שלי למשל, יצרתי את הדמות שאני הייתי רוצה להיות. הרעיון הוא ליצור את הדמות שהייתי רוצה לשאוף להיות, איך הייתי בעולם מקביל, בעצם, בעולם השני, מהו הרגיל?”

“הסיבה שבגינה קראתי לסדרה “Freaks like me” היא כי אני מרגיש לא כמו כולם”, הוא מסביר, “אני שונה, אם זה בא לידי ביטוי באמצעות המיניות שלי או התפיסה השונה שלי את העולם. לעיתים, זה לא מרגיש כשורה כשאדם מעז לא להיות כמו כולם, ההחלטה הזו מאוד מתריסה אל מול העולם סביב, וזה הקסם שאני רציתי להעביר באמצעות סדרה זו – האש המגדירה את האינדיבידואל. זה בא לידי ביטוי באמצעות הצורך העז הזה להיות אינדיבידואל הפך להיות מעין טאבו בחברה שלנו. אם אתה שונה אז אוטומטית אתה ‘פריק’, שולי – זה מה שיצרתי, דמויות שוליות, לעוסות ולמרות זאת חזקות”.

עוד בנושא:  האם אותם גברים סטרייטים או לא?

https://www.youtube.com/watch?v=Dc37hHsJ7ww

ערב הפתיחה של התערוכה יתקיים בגלריית אורלי דביר, נמל יפו 32, ב-13.7 בשעה 19:30. התערוכה תמשך 10 ימים ותנעל ב-23.7

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן