fbpx

“לצעוד נגד ההסתה”

מצעד הגאווה המתוכנן בראשון לציון נתקל בהתנגדות של חברי מועצת העיר, המסיתים נגד המצעד וחברי הקהילה | שחר הדר, פעיל גאה ודתי בעיר, חושב שגילויי ההסתה מחייבים אותנו להגיע ולצעוד במצעד בראשון לציון
פשקוויל-ראשלצ2

לפני מספר שבועות הכריזה עיריית ראשון לציון על מצעד גאווה ראשון הנתמך על ידה. המצעד, שייערך ביום שישי ה-29.6, יכלול הפנינג למען סובלנות והופעות של נסרין קדרי וכוכבים אחרים, בדומה למצעדים הנהוגים בערים אחרות כמו תל אביב, חיפה, באר שבע וירושלים. בכך מצטרפת ראשון לציון למפה הארצית של מצעדי גאווה וסובלנות לקהילה הלהט”בית.

אולם נראה שלא כולם מרוצים מההתקדמות הזו, שלושה פוליטיקאים מקומיים החליטו להתנגד בתוקף לקיום המצעד. חבר המועצה מאיר עקיבא אמר: “המצעד הנורא והאיום הזה – אין בו יותר מזוהמה, פריצות מיותרת היוצרת סלידה” ואף הצהיר שיפעל בכל הכלים המשפטיים והציבוריים כדי להוביל לביטול המצעד. גם חבר המועצה אריה כהן מתנגד בתוקף לקיום המצעד ואמר היום: “הציבור החרדי לא חשוף לזה כי הוא לא מחפש דרך לנחם את עצמו על מצבו העגום כמו הקהילה. לא נותר לי אלא להתפלל לרפואתם”.

שמואל ג’מיל, מועמד למועצת העיר ויו”ר מפלגת ‘מאמינים בראשון’ הצהיר ואמר: “אני מתכוון לפנות לחברי המועצה ולשכנע את העירייה להקצות תקציב כדי לעזור לכל האנשים האלה שמבינים שיש להם בעיה והם רוצים לטפל בה בעזרת טיפול מתאים. חוץ מזה, אני מתכוון לפנות לחברי המועצה לשכנע אותם למנוע את התועבה הזו. אני לא חושב שכולם צריכים להיחשף לדבר הזה בחוצות העיר וברחובות המרכזיים”.

גם בפורום הפופולרי “פורום תושבי ראשון לציון”, המקורב לתנועת הירוקים והצעירים, נכתבו דברים קשים כלפי הקהילה. אחת המגיבות כתבה: “האויבים שלנו מנצלים את שעת כושר שהם מפרים את דברי הבורא, הוא שלח אותם להכות אותנו, מי הביא את האיידס?” מגיב אחר כתב: “מצעד חולי נפש מגעילים”.

התוספת האחרונה לקריאות נגד המצעד הגיעה בתחילת השבוע, עם פשקווילים נגד המצעד תחת הכותרת “ראשון לתועבה?!”, הפשקווילים, החתומים על ידי ועד בתי הכנסת ורבני העיר, קראו לתושבי העיר לעשות ככל שביכולתם כדי למחות נגד מצעד.

כחובש כיפה וכאדם דתי אני דווקא מתבייש באמירותיהם האומללות של אלו שמתיימרים לייצג את הדת שלנו. היהדות היא דת פלורליסטית, סובלנית ומקבלת. מטרת המצעד אינה לפגוע ברגשותיהם של אף אחד והתוואי נקבע בשיתוף הציבור, מטרת המצעד היא להגדיל את נראות הקהילה שממשיכה לסבול גם היום מהפרות רבות של זכויותיה – היעדר נישואין, אלימות מילולית ופיזית, הפליה בעבודה והסתה נוראית דוגמת זו שנחשפנו אליה כעת.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

גם הארגונים הגאים הדתיים, חברותא ובת-קול, עומדים לצד הקהילה הגאה בראשון לציון ומחזקים את ידיה בהשמעת קולה ובהדגשת מסרים יהודיים מכבדים כמו: “חביב אדם שנברא בצלם” ו”ואהבת לרעך כמוך”. כבר הוכח מספר פעמים כי הציבור בישראל מכיל מקבל ומעודד את קהילת הלהט”ב ונשמח לתעל את התפילה של מר עקיבא לקבלה, הכלה ואהבת הזולת. ארגוני הקהילה מזמינים את מר עקיבא וכל איש ואישה, מכל קהילה דתית או אחרת, להפגש ולדבר עמנו ולפעול יחד לקירוב הלבבות וצמצום הפערים בינינו.

ח”כ מיכל רוזין (מרצ), יו”ר שותפה בשדולה הגאה, הגיבה לדבריו של יו”ר סיעת “מאמינים בראשון” בראשון לציון על מצעד הגאווה וקהילת הלהט”ב ואמרה: “נבחר ציבור שמעודד פגיעה בקהילה הגאה באמצעות טיפולי המרה, צריך לאבד את כסאו. קריאות חבר המועצה בראשון לציון מייצגות בורות מסוכנת והתערבות בוטה באורח חיים השונה מתפיסת עולמו. הגיע הזמן שהוא ודומיו יתעוררו וישכילו להבין שהאנושות, כולה, מורכבת ממגוון רחב של אנשים, כולל אנשים עם העדפות מיניות שונות. אלו אינם צריכים “עזרה” מרבנים כאלו ואחרים, אלא הכרה ושוויון זכויות כיאה במדינה דמוקרטית”. ח”כ רוזין הוסיפה: “אני מברכת על קיום המצעד בראשון לציון, וכן על הקמת וועדה גאה בעירייה ששמחתי לסייע בהקמתה. כל זה לא היה קורה ללא עבודתו המסורה של שחר הדר, יו”ר התא הגאה של מרצ בעיר. אין ספק שבזכות עבודה קשה של שנים, מצעדי הגאווה כאן כדי להשאר, וגם הקהילה הגאה. נתראה במצעד בראשון לציון”.

במסגרת הוועד הגאה של ראשון לציון בו אני חבר, מתוכננת פעילות ענפה לרווחת הקהילה הגאה. אני מזמין את כולכם להגיע ולהשתתף בחגיגת סובלנות ואהבת חינם ב- 29.6, וביחד ננצח את השנאה והחושך של הקיצוניים.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן