fbpx

למה אתה מרביץ לעצמך?

"צריך לייצר גיבורים שלא מתים בסוף הסרט. שלא מוותרים לדיכוי ולאפליה. ששוברים את הכלים, שתוקפים, שמפחידים את ההגמוניה ואת כל ההומופובים". איתמר קדושביץ קורא להבעיר את המסך
צילום: מתוך הסרט | TLVfest

להיות הומו זה נורא ואיום. אתה כל כך מסכן, אתה הולך לבית ספר וכולם שונאים אותך. אתה מקבל מכות מכולם ובנוסף להכל אתה גם שונא את עצמך. אין לך מקום בעולם כי אתה הומו. גזרת גורל נוראית שנפלה עליך. איזה חיים נוראיים יש לך. להיות הומו זה נורא ואיום ואין לך מוצא אמיתי כי הומו זה לכל החיים. וחיים של הומו זה חיים רעים. אז הפתרון היחידי שנותר לך הוא כנראה להתאבד או למות על ידי אנשים שטופי שנאה שיאכלו אותך ויגאלו אותך מייסוריך.

משום מה המסר ההומופובי להחריד הזה שכרגע כתבתי מועבר ומשוכפל בסרטים ובסרטוני וידאו שנעשו על ידי יוצרים להט״בים או על ידי בני ברית. יש שלב מסוים שהחשיפה של אנשים להומופוביה ואלימות כלפי להט״בים הופכת להיות הומופוביה בפני עצמה. יש שלב שבו צריך לצאת מהמקום של הקורבן שחוטף מכות, כי אם נשאר במקום הזה אנחנו נשמר אותו. אנחנו נתחיל להצדיק אותו.

למה אנחנו ממשיכים להרביץ לעצמנו? איך זה משרת אותנו לראות את עצמנו מסכנים ומדממים? למה אנחנו לא מתחילים לייצר ייצוגים של עצמנו ככאלה שנותנים מכות, שמתגוננים שלא מוותרים שמתנגדים. עד מתי ניתן לבריונים לכסח אותנו במציאות ועל המסך? הגיע הזמן לייצר אלימות מדומיינת חדשה (אני ללא ספק לא הראשון שאומר את זה) צריך לייצר גיבורים שלא מתים בסוף הסרט. שלא מוותרים לדיכוי ואפליה. ששוברים את הכלים, שתוקפים, שמפחידים את ההגמוניה ואת כל ההומופובים. בואו נתחיל להפחיד אותם על המסך ואז נתחיל להפחיד אותם גם במציאות. בואו נייצר לעצמו את המנהיגים שאין לנו במציאות. אולי הם יצמיחו לנו את המנהיגים החדשים. בואו נמציא אומץ חדש, התנגדות חדשה. בואו נבעיר את המסך.

טיזר טיילת from Etamar Kadushevitz on Vimeo.


אני רוצה טרנסיות שנותנות מכות לגברים שזורקים להן הערה קטנה. להט״בים ששורפים אנשים שעושים טיפולי המרה. קווירים שמסתובבים ברחובות ומגייסים ילדים לעולם שבו הם לא חייבים לעמוד בהגדרות מגדריות שפוגעות בהם. אני אפילו רוצה נשים שנותנות מכות לגברים הומואים שמפלים אותן. בואו נגרש את החושך, בכוח. אם נמשיך להיות נחמדים שום דבר לא ישתנה.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

אז בבקשה. בואו נתקדם מהסרטים על תיכוניסטים אובדניים ועל אלימות. בואו נתחיל להילחם. כי אנחנו כבר לא שם. אנחנו להט״בים חזקים וחזקות עם הרבה כוח ועם המון רצון לשנות את המדינה הזאת ואת העולם הזה. אנחנו אוהבים את החיים ורוצים לחיות. יש לנו חברים טובים ואנחנו לא לבד. אז בואו נתחיל להראות את זה. נראה להם שאסור להתעסק איתנו ונתחיל להרביץ להם במקום להרביץ לעצמנו.

“טיילת” | יום חמישי בשעה 17:00 | מקבץ קצרים ד’ בתחרות הישראלית

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן