fbpx

“יכול להיות שגם אלוהים הוא קצת הומו, או קצת לסבית?”

אלי ישי תמך בדברי הסתה נגד להט"בים שנאמרו על ידי מנהיגו הרוחני ונאלץ להתמודד עם שאלות קשות של עודד בן עמי - "אולי אלוהים הוא קצת הומו וקצת לסבית?" | מתמודד יש עתיד, עידן רול, הגיש תלונה במשטרה נגד דברי הרב ובתגובה ארגנה קבוצת חרדים הפגנה תחת ביתו
אליישי
צילום: צילום מסך ערוץ 12

יו”ר מפלגת יחד, אלי ישי, ממשיך לעסוק במרץ בנושא הבוער ביותר על סדר יומו – הקהילה הגאה.

אחרי שהתנער מקמפיין “אבא ואבא” שעלה בחודש האחרון, נחשף בתחילת השבוע סרטון של מנהיגו הרוחני של אלי ישי, הרב מאיר מאזוז, בו מתבטא הרב נגד הומואים ולסביות, כשלצידו יושב ישי.

“מה רוצים הפושעים האלה?”, אמר הרב מאזוז בסרטון, “לעשות ברית הזוגיות, לעשות נישואין של אבא ואבא ואימא ואימא משוגעים אלה, אוי להם, אוי ואבוי להם, יום אחד יתברר כמה מחלות באים מזה. יש מחלות שמצאו להם פיתרון אבל יש מחלות שלא מגלים מיד אבל גם בלי מחלות אתם הורסים את עם ישראל”.

הסרטון, שנחשף בתכנית “המהדורה המרכזית” הביא לגל של ביקורת על אלי ישי.

אלי ישי הגיב לביקורת ואמר בתכניתו של עודד בן עמי: “הרב אמר דברי תורה ולא יתנצל על מה שכתוב בתורה. הם בני אדם ואין לי שום שנאה לאף אדם. יש לי אהבה לכל יהודי ויהודי. ‘ואהבת לרעך כמוך’. יחד עם זאת, אני באמת מרחם עליהם בצורה אמיתית. כואב לי. אני מאמין שהם היו רוצים להיות כמו כולם. אני מאמין שלא היית רוצה בן או נכד במצב כזה. כולנו היינו רוצים את כולם בריאים ונורמליים לחלוטין. אני פשוט מרחם. לא שונא, לא מקניט. פשוט מרחם וכואב את מה שהם עוברים”.

עודד בן עמי ניסה להקשות עליו ושאל אותו: “בתורה כתוב שאלוהים ברא את האדם בצלמו, אז יכול להיות שגם אלוהים הוא קצת הומו, או קצת לסבית?”. ישי שנבהל מהשאלה איים לעזוב את האולפן אך הראיון המשיך. לאחר הראיון התנצל ישי בפני תומכיו על שלא הגיב בחומרה ועזב את האולפן, והבטיח כי לא יתראיין יותר אצל עודד בן עמי עד שבן עמי לא “יבקש סליחה מבורא עולם”.

מפגינים תחת ביתו של עידן רול

בתגובה לסרטון, הגיש עידן רול, מועמד יש עתיד לכנסת, תלונה במשטרה נגד הרב מאזוז. בתגובה ארגנה קבוצה של תומכי הרב הפגנה תחת ביתו של רול.

עוד בנושא:  מצעד הגאווה בירושלים פתח את חודש הגאווה בישראל

“כשהרב מאזוז קורא לנו פושעים ומפיצי מחלות זו הסתה”, כתב עידן רול, “הסתה שמכשירה את הקרקע למקרה האלימות הבא נגד הקהילה הגאה. לכן הגשתי תלונה נגדו במשטרה. באתי חושך לגרש ולא הפשקוויל ולא ההפגנה שארגנתם לי אתמול בערב מתחת לבית יעצרו אותי”.

במפלגת העבודה הגיבו לדברים והזכירו את תכניתם למניעת הסתה מפי אנשי דת, המהווה חלק מתכנית 24 החוקים למרחב בטוח ושוויון של מפלגת העבודה למען קהילת הלהט”ב.

“לאור ההסתה המכוערת שהרימה את ראשה, מפלגת העבודה מציעה תכנית חקיקה מקיפה להפסקת ההסתה, הכוללת ביטול ההיתר לציטוט דברי דת בעבירת ההסתה לגזענות, ביטול התקצוב הממשלתי לכל איש דת המסית לגזענות, הקלת התנאים להגשת כתבי אישום נגד רבנים המסיתים לגזענות והכללת נטייה מינית ומגדר בעבירת ההסתה לגזענות”.

ארגוני הקהילה הדתית הגאה החליטו לענות לדבריו של הרב מאזוז בכרזה משלהם, תוך שהם מחדדים את המשמעות האמיתית של המשפט ממגילת אסתר, “לך כנוס את היהודים”, בו נעשה שימוש בכרזה הקוראת להפגין נגד נציג יש עתיד, ומזכירים כי הפרשנות למשפט היא כינוס העם המפולג לצורך אחדות.

“ותאמר אסתר להשיב אל מרדכי, לך כנוס את כל היהודים הנמצאים בשושן.“ (אסתר ד). בימים אלו, שבהם קולות חשוכים מוצאים להם במות להסית על גביהן ולקרוא קריאות נגד חלקים שלמים מהעם, אנחנו בקהילה הדתית הגאה נדרשים להזכיר שלא זה הדרך. דווקא יצירת הפילוג בעם, ההדרה של אוכלוסיות מתוכו, הן אלה שעלולות להוביל אותו לאבדון. בימים כאלה חשוב להשמיע את קולן של האחדות והקבלה, קולו של עם ישראל השלם.

”ואין אתה מוצא ימים קשין שהיו ישראל באפילה ויושבין בחשך ובצרה כאותן הימים שהיו בימי המן, שאמר לאחשורוש ’ישנו עם אחד מפוזר ומפורד‘. כיון שידעה אסתר, התחילה לומר למרדכי ’לך כנוס את כל היהודים‘.“ (מדרש תהילים כב).

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. גיל הגב

    שאלה מצויינת של עודד בן עמי והזדמנות מצויינת להזכיר שמפלגת העבודה היא היחידה שמציעה 24 חוקים לקידום הקהילה כולל חוקים נגד הסתה

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן