fbpx

יוצר רחוב סומסום מאשר: “כתבתי את אריק ובנץ כזוג מאוהב”

יוצר הדמויות אריק ובנץ סיפר בראיון כי ביסס את מערכת היחסים בין הדמויות על מערכת היחסים שלו עם בן זוגו באותה התקופה | יוצרי הסדרה עדיין מתעקשים כי אריק ובנץ הם רק חברים טובים, ואין להם נטייה מינית
אריק ובנץ| See-ming Lee | CC BY-SA 2.0
אריק ובנץ, כבר לא סוד | See-ming Lee | CC BY-SA 2.0

ההשערות בנוגע לטיב היחסים בין אריק ובנץ, זוג הבובות המנהלות חיים משותפים ברחוב סומסום, נעו במהלך השנים מחברות אפלטונית ועד זוגיות חמה ואוהבת. במשך כל השנים ניסו המעריצים הלהט”בים למצוא בפרקי התכנית הוכחות לכך שאכן מדובר בזוג, ואילו מהצד השני ניסו אחרים להפריך השערות אלו, שלדעתם פגעו בצופי הסדרה התמימים והצעירים.

השבוע שם מארק זלצמן, אחד מיוצרי הסדרה, סוף לשמועות, כשסיפר כי היחסים בין אריק ובנץ הם אכן יחסי זוגיות, המבוססים על מערכת היחסים שלו עם העורך ארנולד גלסמן.

“כשכתבתי את אריק ובנץ, הם תמיד היו בעיני זוג גאה. זה לא היה מתוך אג’נדה מסוימת, פשוט לא הייתה לי שום דרך אחרת לחבר ביניהם”, אמר מארק זלצמן בראיון שפורסם ביום שלישי במגזין Queerty, “אני לא חושב שהייתי יודע לכתוב אותם בדרך אחרת מלבד כזוג אוהב”.

זלצמן סיפר כי בתקופה בה התחיל לעבוד ברחוב סומסום ככותב, הוא כבר יצא עם גלסמן, והקשר ביניהם יצר את ההשראה לדמויות ולמערכת היחסים ביניהן, כאשר הוא עצמו הזדהה יותר עם דמותו של אריק, ואילו בן זוגו היה בנץ.

זלצמן סיפר כי מעולם לא גילה את המידע הזה לכותב הראשי של תכנית הטלוויזיה, מה שכנראה מסביר את תגובת הרשת לחדשות המרעישות. חברת ההפקות המפיקה את התכנית הכחישה את הפרסומים לפיהם אריק ובנץ הם זוג אוהב והסבירה כי זוג הבובות הם “החברים הכי טובים”, והתעקשה כי, כמו בובות אחרות, “אין להם נטייה מינית”.

זו לא הפעם הראשונה שמפיקי התכנית מנסים להתנער ממיתוג הדמויות כדמויות גאות. החברה פרסמה הצהרה דומה כבר בשנת 2011 כשחוק השוויון בנישואין הגיע לניו יורק, לאחר שמאות חתמו על עצומה הקוראת לבובות לצאת מהארון. בהצהרה הסבירו מפיקי התכנית כי אריק ובנץ הם שתי דמויות גבריות שחיות יחד, ולמרות השמועות שהן מאוהבות, מדובר ב “חברים הכי טובים” ולא יותר. “למרות שהם מזוהים כדמויות זכריות ויש להם תכונות ומאפיינים אנושיים רבים (כמו רוב החבובות ברחוב סומסום), הם עדיין בובות ואין להם נטייה מינית”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

אך למרות המאמצים, אף הצהרה לא יכולה לערער את האמונה שאריק ובנץ הם יותר מסתם ידידים. בשנת 2013, המגזין “ניו יורקר” הציג בשער שלו תמונה של זוג הבובות מחובקות על הספה, כשהן צופות בחדשות על החלטתו של בית המשפט העליון בנושא השוויון בנישואים. הבובות אפילו כיכבו בפרשייה תקשורתית ומשפטית בשנת 2015, לאחר שמאפייה בצפון אירלנד סירבה לאפות עוגה בדמותן עם הכיתוב “תומכים בשוויון בנישואים”, שכן היא מפרה את “הערכים והאמונות הנוצריים” של האופים.

הראיון עם זלצמן מאשר באופן סופי את כל ההשערות בנוגע ליחסים בין אריק ובנץ, והופך אותם רשמית לזוג הגאה הכי ותיק על מסך הטלוויזיה.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. עין קווירית על קולנוע הגב

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן