fbpx

חודש הגאווה: עלייה של 165% בפרסומי השנאה ברשת כלפי הקהילה הגאה

ניטור השיח ברשת במהלך חודש הגאווה מצא כי כמעט שליש מהשיח על הקהילה במהלך חודש הגאווה היה פוגעני | 17% מהשיח הפוגעני כלל קללות וכינויים כלפי קהילת הלהט"ב, 3% מהשיח כלל ביטויים קשים הכוללים קריאה לאלימות כלפי הקהילה
hacker-4031973_640
pixabay | cc0

האגודה למען הלהט”ב פרסמה היום את דו”ח השנאה לחודש יוני 2019. אשר נערך על ידי חברת VIGO, וניטר את השיח ברשת בחודש יוני, חודש הגאווה, בהשוואה לחודשים קודמים.

נתוני הדו”ח מצביעים על עלייה של 165% בפרסומים הלהט”בופובים בחודש הגאווה, לעומת בחודש שקדם לו – בעוד שבחודש מאי היו 1,043 פרסומים פוגעניים כלפי הקהילה הגאה, בחודש יוני היו 2,775 פרסומים. במהלך החודש התקיימו 9,150 שיחות על קהילת הלהט”ב ברשתות החברתיות, כאשר כמעט שליש מכלל השיח על הקהילה היה פוגעני (2,775 פרסומים) וקרוב ל70% מכלל השיח היה חיובי/ניטרלי.

בהשוואה לשנה שעברה ניתן לראות עלייה משמעותית בפרסומים פוגעניים: בעוד שלאורך חודש יוני אשתקד נמצאו 990 פוסטים פוגעניים כלפי חברי הקהילה הגאה, בחודש יוני השנה נמצאה עלייה של כמעט 100% עם 1,870 פוסטים פוגעניים.

בדו”ח נמצא כי רוב השיח הפוגעני נכתב בעיקרו על ידי גברים (66%), כאשר במחצית מהשיח הפוגעני כונו להט”בים “חוטאים”, “חולי נפש”, ו”סוטים”.

17% מהשיח הפוגעני כלל קללות וכינויים כלפי קהילת הלהט”ב, כשלמעלה מ-50% ממנו הופנה כלפי הומואים.

3% מהשיח כלל ביטויים קשים הכוללים קריאה לאלימות כלפי הקהילה כאשר 60% מהתכנים הנ”ל נכתבו כלפי הומואים, ו-25% כלפי קהילת הטרנס.

עוד בנושא:  עשתה היסטוריה: שילה ויינברג היא חברת המועצה הטרנסית הראשונה בישראל

שיח השנאה ומצעדי הגאווה

בנוסף, הדו”ח בחן את כמות הפוסטים והתגובות פוגעניות לפי מצעדי הגאווה בערים הגדולות. נמצא כי שיא השיח הפוגעני בא לידי ביטוי בימי המצעדים בירושלים ות”א, כאשר יום המצעד בירושלים מוביל בהיקף השיח הפוגעני עם 616 פרסומים ולאחריו המצעד בת”א עם 510 פרסומים פוגעניים.  גם בימים שלאחר המצעד בתל אביב נרשמה כמות גבוהה של הסתה כלפי הקהילה, זאת, למשל, בעקבות תצלום השוטר בהאנגר 11, ביקורת על משתתפי המצעד על הותרת לכלוך בעיר ומקרה בו נצפה צועד מניח תפילין בזמן המצעד.

עוד נמצא כי השיח הפוגעני כלפי הקהילה בעקבות המצעדים בחיפה ובאר שבע היה נמוך ותפס 3% בלבד מכלל השיח בחודש יוני. אחת הסיבות לכך היא היקף הסיקור הגבוה לו זכו מצעדים בת”א ובירושלים ביחס למצעדים בב”ש וחיפה. נראה כי בעוד המצעד בתל אביב מתקבל כבר כעובדה קיימת, בירושלים המצעד ממשיך לעורר שיח פוגעני מעצם קיומו.


בדו”ח נבחנו גם הזירות הבולטות של פרסומים להט”בופובים, כאשר טוויטר היא זירת השיח המובילה בהיקף השיח הפוגעני כלפי הקהילה (34%), גם בשל משתמשי רשת ספציפיים שכתבו בתדירות גבוהה נגד קהילת הלהט”ב בתקופת המחקר. פייסבוק אחריה עם 31% מתוך היקף השיח הפוגעני, לאחר מכן טוקבקים (14%), פורומים (12%), אינסטרגם (6%) ויוטיוב (3%).

“אירועי הגאווה שהתקיימו השנה בכל רחבי הארץ בתמיכה אדירה של רוב החברה הישראלית, קידמו אותנו עוד צעד אל עבר השוויון אבל גם העירו קולות חשוכים”, אמר אוהד חזקי, מנכ”ל האגודה למען הלהט”ב, “לא נעבור בשתיקה על אירועי השנאה והאלימות ונמשיך לסייע לכל מי שנפגע על רקע נטייתו המינית וזהותו המגדרית, דרך מרכז הדיווח של האגודה וכלל הכלים שעומדים ברשותנו. בשנה האחרונה הקמנו את התוכנית למניעת בריונות בשיתוף איגוד האינטנרנט והקרן לנוער בסיכון של הביטוח הלאומי שפועלת רבות על מנת לשנות את השיח ולייצר שינוי. נמשיך להיאבק, לצעוד ולהשמיע את קולנו בכל מקום ובכל זמן, בגאווה ובאהבה”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן