fbpx

חבר שנשאר גם אחרי שהזמן עבר

ספר חדש מבקש להנגיש את ההתמודדות עם אבדן של בעל חיים קרוב ולסייע בתיווך הנושא לילדים | "ההכרה שברגע שניתן מקום לרגשות שלנו, נוכל באמת לעשות תהליך של פרידה. ברגע שלא נפחד כל כך מהמוות נבין שהוא חלק מהחיים וסביבנו כל הזמן"
DSC00070
pexels | cc0

אבדן של חיית מחמד עלול להיות חוויה קשה, במיוחד עבור ילדים המתקשים להבין את מושג המוות, אך גם עבור אנשים בוגרים שקושרים את נפשם בנפשה של חיית המחמד.

ד”ר מיכל קירשנר, דוקטור לנוירוביולוגיה ומאלפת כלבים, כתבה ספר ילדים העוסק בפרידה מחיית מחמד ונועד לתווך את הנושא לילדים.

“הספר נכתב בעקבות חוויה של הכלבה האישית שלי”, מסבירה ד”ר קירשנר, “כמו כל הורה טוב הלכתי לחפש ספר שמסביר איך להסביר לילדים את המצב הזה, ולא מצאתי. הבנתי שצריך להיות ספר כזה, וישבתי לכתוב ולאייר, ועכשיו הוא מוכן רק ממתין להדפסה”.

לצורך הוצאת הספר לאור יצאה מיכל לגיוס המונים. בדיוק ביום בו העלתה את ההדסטארט נאלצו היא ובת זוגה להרדים את הכלבה השנייה שלהן. הפעם היא כבר הייתה מוכנה יותר לשיחה עם שני ילדיה.

“אני חושבת שנקודת הפתיחה היא שמוות זה חלק מהחיים. גם כשקשה לנו לדבר על זה ולהיות במקום העצוב הזה, ישנה תחושה של הקלה ברגע שאנחנו נותנים לזה מקום ומבינים שהקשר עם חיית המחמד תמיד יישאר. זה לא משהו שיעלם גם כשבעל החיים לא יהיה נוכח פיזית, הנפש שלו תמיד נשארת איתנו באיזה שהוא מקום. כשאתה עושה הפרדה בן הגוף לנפש אפשר להבין שהגוף הזדקן או חלה והיה צריך ללכת, אבל הנפש נשארת. אין לה תאריך תפוגה”.

למרות שהוא כתוב כספר ילדים, העצות בספר מיועדות לילדים ולמבוגרים כאחד.

“הקושי להתמודד על האובדן קיים בכל הגילאים, אתה נפרד ממישהו שהנפש שלו והנפש שלך קשורים ביחד. זה יכול להיות חתול, כלב, ארנב או שרקן. גם אצל בני אדם מוות הוא חלק מהחיים וצריך לתת לו את המקום והזמן”.

מלבד אילוף כלבים, ד”ר קירשנר מעבירה חוגים ופעילויות במסגרות חינוך שונות.

“לילדים זה דבר מאד חשוב כי הרבה פעמים חיית המחמד היא כמו חבר, והם מספרים לה סודות שהם לא מספרים אפילו להורים. פתאום כשחיית המחמד הזו כבר לא נמצאת זה מאד מפחיד. מה יהיה עם הסוד שלי? לאן הוא יגיע?.

הדבר החשוב ביותר הוא לתת לנושא הזה מקום ולא להסתיר או לטשטש. אין צורך בסיפורים כמו ‘הוא עלה לשמיים והוא מלאך עכשיו. תחשבו על ילד שחושב שסבתא שלו עכשיו בשמיים, זה נורא מפחיד אותו. ומה אם היא תיפול?”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן