fbpx

חברות הפרלמנט הפולני צבעו בצבעי הגאווה את השבעתו של הנשיא הלהט”בפוב

חבורת הפרלמנט הפולני ממפלגות האופוזיציה בחרו להגיע להשבעתו של הנשיא אנדז'יי דודא בשמלות צבעוניות שיוצרות יחד את דגל הגאווה, כמחאה על מדיניותו הלהט"בפובית של הנשיא הנבחר | "מחווה נוגעת ללב ביום עצוב מאד לקהילה הגאה בפולין"
השבעתנשיאפולין4
צילום: מתוך טוויטר

ביום חמישי (6.8) בבוקר, לאחר קמפיין להט”בפובי במיוחד, הושבע אנדז’יי דודא כנשיא פולין.

לאות הזדהות עם הלהט”בים המותקפים על ידי הנשיא, וכדרך להזכיר לנשיא הנבחר כי עדיין ישנם אנשים בפרלמנט הפולני שדואגים לזכויות הלהט”בים,  בחרו חברות וחברי פרלמנט מקואליצית מפלגות השמאל במדינה להראות את תמיכתם בקהילה בצורה מקורית ביותר.

חברות הפרלמנט הגיעו לטקס השבעותו של אנדז’יי דודא כשהן לבושות בשמלות צבעוניות בצבעי הקשת היוצרות יחד את דגל הגאווה. בנוסף, עטתה כל אחת מהן מסיכת פנים הצבעי דגל הגאווה.

חברי וחברות הפרלמנט התיישבו לפי סדר הצבעים במספר שורות נפרדות, ויצרו באמצעות בגדיהן דגל גאווה גדול שבלט באולם ושימש כרקע לדבריו של הנשיא הלהט”בפוב.

“נשיא פולין צריך להגן על זכויותיהם של כל האזרחים”, כתבה בטוויטר מגדה ביג’ט, אחת מחברי הפרלמנט המפגינים ממפלגת רזם.

המחווה המקורית של חברות הפרלמנט זכתה לתגובות אוהדות מכל רחבי העולם – מלהט”בים פולנים שהודו להן על המחווה ועד לבעלי ברית מחוץ למדינה שהיללו אותן על שהביאו ואת הנראות הלהט”בית להשבעתו של הנשיא הלהט”בפוב.

“עבורי זה היה מסר חזק שלא שכחו אותנו”, אמרה מגדה דרופק, פעילה להט”בית מקרקוב, “זו הייתה מחווה נוגעת ללב ביום עצוב מאד לקהילה הגאה בפולין. אני יודעת שהשנים הקרובות יהיו קשות עבור הקהילה שלנו אבל לא נוותר”.



דודא נבחר בחודש שעבר לנשיא לאחר קמפיין להט”בפובי במיוחד בו השתלח בנישואים חד מיניים והבטיח לאסור על זוגות מאותו המין לאמץ ילדים. לאורך כל קמפיין הבחירות ניסה אנדז’יי דודא למשוך את קולותיהם של לאומנים דתיים ואנשי הימיןה קיצוני באמצעות רדיפה מתמשכת של קהילת הלהט”ב, שהתגברה ככל שהתקרבו הבחירות. במהלך הקמפיין טען דודה בין השאר שלהט”בים אינם אנשים אלא אידיאולוגיה מסוכנת יותר מהקומוניזם.

גם פוליטיקאים נוספים מהמחנה של דודה השמיעו קריאות קשות, בהם סגן יו”ר מפלגת השלטון שכתב כי “פולין בלי להט”ב זה הדבר היפה ביותר”. חבר פרלמנט וסף, שנמנה עם צוות הקמפיין של דודה הצהיר כי להט”בים אינם שווים ל”אנשים נורמלים”.

הצלחתו האלקטורלית של דודא ניפצה את תקוותם וחלומם של להט”בים בכל רחבי פולין, שרבים מהם כבר הודיעו על רצונם לעזוב את פולין בתקווה לחיים טובים יותר בחו”ל.

עוד בנושא:  מנטע ועד כריסטינה - כל מה שמחכה לכם באירועי יורו פרייד במלטה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. עוז הגב

    מגניב, יפהפה ועוצמתי / נוקב !

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן