fbpx

זלמן שושי הלך לעולמו בגיל 68

גופתו של זלמן וינדר, הידוע בכינויו זלמן שושי, נמצאה הבוקר בדירתו בתל אבי
זלמן שושי
זלמן שושי | צילום: אמיר תכלת | CC BY-SA 2.5

גופתו של זלמן שושי נמצאה הבוקר על ידי המשטרה בדירה בה התגורר ברחוב הירקון בתל אביב. להערכת המשטרה הוא נפטר לפני מספר ימים, ונמצא לאחר שחבריו הבחינו בהעדרו והודיעו על כך למשטרה.

הוא נולד בשנת 1948 בצפת, בן יחיד להורים ניצולי שואה. על פי ספרו האוטוביוגרפי “כל הזלמן בשושי”, חווה ילדות קשה ואלימות מצד אימו שהייתה חולה בסכיזופרניה, מה שלדבריו הביא אותו לעסוק בזנות מגיל צעיר.

זלמן שושי נחשב לאייקון בקרב הקהילה הגאה וגם בציבור הכללי. השם שלו שימש פעמים רבות כשם נרדף לקהילה, ולעיתים רבות אף שימש כשם גנאי. הוא היה אחד הראשונים שטשטשו את הגבולות בין המגדרים, כשנהג ללבוש בגדי נשים, ונחשב עד היום לפורץ דרך בצורה בה בחר להציג את עצמו, להגדיר את עצמו ולדרוש מאנשים להתייחס אליו, בימים בהם המודעות להגדרה המגדרית הייתה כמעט ולא קיימת.

זלמן שושי היה ידוע בקרב הקהילה הגאה בעיסוקו כזונה ממין זכר, ובמשך שנים שימש כאחת התחנות בסיורים הליליים של העיתונאי בוקי נאה, וסיפר לרבים על עברו הקשה וחייו בזנות. “פעם הייתי המלכה של תל אביב והייתי עושה עשרת אלפים לירות בלילה”, סיפר, “לא חסכתי כי לא חשבתי שאגיע למצב של היום … בלי שיניים … היום אני ערום”.

בהמשך הפך לפנים של מאבקים חברתיים רבים, ביניהם המאבק נגד פדופיליה בזנות, המאבק באיידס והמאבק למיסוד הזנות. לדבריו, כילד שעבר התעללות והדרדר לזנות, הוא יודע בדיוק מהן התוצאות ההרסניות של פדופיליה וניצול מיני של ילדים על ידי גברים, והמלחמה בתופעה הייתה אחת ממטרות חייו.

בשנים האחרונות הדרדר מצבו הבריאותי בעקבות מחלת הסכרת בה חלה. הוא אושפז לעיתים קרובות בבית החולים. מצבו הפיזי והנפשי הותיר אותו חסר כל והוא נאלץ להתקיים מקצבת ביטוח לאומי.

עדיין לא פורסם מועד ההלוויה.

עוד בנושא:  אהבה שווה - תערוכת צילומי זוגות להט"ב ביום חתונתם

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן