fbpx

זו הסביבה שקובעת

בריאיון מיוחד עם שחר גרמבק, היזם של ארגון LGBTech, הוא מספר מה הניע אותו להתחיל בפעילות, מדוע חשוב שחברות ייצרו סביבת עבודה מגוונת ומכילה, וכיצד זה תורם לרווחת העובדים – ולשורת הרווח | נירה מיכאל
דהמרקרLGBTECH
סר רונלד כהן, שגריר אנגליה בישראל, שחר גרמבק ופעילי LGBTech | צילום: סטיבן ווינסטון

כאשר שחר גרמבק יצא מהארון, לפני כעשר שנים, הוא עבד באחת מחברות ההיי-טק הגדולות בארץ. עד אז כולם הכירו אותו ואת אישתו, והיציאה מהארון במקום העבודה עוררה לא מעט חששות. “עבדתי בחברה של 1,000 עובדים והכרתי הומו אחד בלבד בחברה. היה חסר לי עם מי לדבר על הקשיים שהתמודדתי איתם. לא הייתה אז מדיניות ברורה של החברה ביחס לעובדים להט”ביים. היה לי חשש אם היציאה שלי מהארון תפגע ביכולת שלי להתקדם בחברה, למשל, והאם החברה תכיר בזוגיות שתהיה לי בעתיד עם גבר, כשם שהיא הכירה בזוגיות שלי עם אשתי לשעבר”.

את ההתמודדות הזו עבר גרמבק בהתחלה עם עצמו, וככל שגבר הצורך שלו לדבר עם אנשים שעברו תהליך דומה, הוא יזם מפגש של להט”בים, כולם עובדים בחברות גדולות, כדי לדבר, לחלוק ולעזור זה לזה. ההצלחה של המפגשים הגבירה את התיאבון, וכך באה לעולם ארגון LGBTech, ארגון ראשון מסוגו בישראל המקדם גיוון והכלה של הקהילה הגאה במקומות עבודה.

העתיד נראה ורוד

הפעילות של LGBTech מתחלקת לשני תחומים עיקריים. הראשון הוא העצמה של העובדים הלהט”ביים בחברות השונות, וזאת דרך ארבעה מפגשי נטוורקינג המתקיימים במהלך השנה. באירועים אלו לוקחים חלק בכירים בחברות בעולם, המביאים את הסיפורים והניסיון שלהם למפגש. בין השאר לקחו חלק מנכ”ל בריטיש פטרוליום הבריטית וראש ממלשת לוקסמבורג. “דרך הסיפור שלהם הם מראים כי אפשר להיות מי שאתה וגם להצליח בעשייה העסקית”, מסביר גרמבק.

במסגרת הפעילות למען הקהילה לקח הארגון חלק בהקמת קרן מלגות לטרנסים עבור לימודי השכלה גבוהה, בשיתוף פעולה עם עמותת מעברים. “בשלב שבו מרבית האנשים לומדים באוניברסיטה, אנשים טרנסים לפעמים מתמודדים עם אתגרים שאינם מאפשרים להם להתפנות ללימודים. המטרה של הקרן היא לאפשר להם ללמוד כדי להשתלב בשוק התעסוקה”.

תחום הפעילות השני הוא עם החברות עצמן. לדברי גרמבק, בהרבה מקרים יש לחברות דעה חיובית על הקהילה אבל הם לא יודעים מה זה אומר ליצור סביבת עבודה מקבלת ומכילה. “כאן אנו נכנסים לתמונה, במטרה לעזור ללמוד את הנושא, להסביר מה הערך שיש בזה עבור החברה ועבור העובדים שלה”.

במסגרת הפעילות הזו החברה חותמת על אמנה, Israel Diversity Standard, שבה היא מצהירה כי היא תומכת בעקרונות מסויימים של גיוון והכלה של העובדים הלהט”ביים שלה. “יש לאמנה ערך מבחינת הנראות והחתימה מעבירה מסר לכלל עובדי החברה”. לאחר מכן, בהתאם לרצון ולצורך, מציעה LGBTech לחברה תוכנית הכוללת הצעות לפעולות שהם יכולים לעשות, כדי ליצור הלכה למעשה סביבת עבודה מקבלת ומכילה. הליווי של LGBTech הוא לטווח ארוך, כאשר בכל שנה הם מציעים לחברה הצעות שונות, מהן היא בוחרת את אלו שהיא רוצה ליישם, וכן מספקים הכשרות למנהלים ומשאבי אנוש.

בין החברות הרבות שחתמו על האמנה עד היום ניתן למצוא את משרד עורכי הדין ERM, אינטל, מיקרוסופט, Dell ,IBM ,Wework נטורל אינטלג’נס, והפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. “בתעשיית ההיי-טק יש יותר מודעות לחשיבות הנושא, והם מהווים סוג של פורצי הדרך”.

להצטרפות לאמנה ישנה חשיבות כפולה. “קודם כל, זה הדבר הנכון לעשות”, אומר גרמבק. “למנהלי החברות שאומרים לי שהם צריכים לוודא כי זה תורם לשורת הרווח, אני מציג מחקרים המראים כי חברות הדוגלות בסביבה מגוונת ומכילה הן רווחיות ב-20-30 אחוז יותר ביחס לחברות שאינן מקפידות על כך. במקביל, שביעות הרצון של העובדים הלהט”ביים באותן חברות גבוה ב-30% ביחס לעובדים בחברות אחרות, והם יותר פרודוקטיביים, שכן הם לא עסוקים בהסתתרות או מתמודדים עם תחושה לא נעימה בסביבת העבודה שלהם”. ״נוסף על כך, בתחרות על הטאלנטים בשוק התעסוקה, חברות נדרשות להיות יותר אטרקטיביות במטרה למשוך עובדים, וסביבת עבודה פתוחה היא דרך טובה לעשות זאת”.

במסגרת הפעילות שלה, LGBTech מובילה את פורום ראשי התאים הגאים של 50 החברות בישראל, בהן פועל תא גאה.

גרמבק אומר כי ההבנה של חשיבות הנושא גדולה מאי פעם, אבל זה עוד לא הגיע לשלב שבו זה מתורגם לפעילות. “זה ייקח עוד קצת זמן, אבל אין ספק שזה הכיוון. אני רואה מה קורה במדינות כמו אנגליה, קנדה וארצות הברית, ויודע כי במוקדם או במאוחר, עוד ועוד חברות יפעלו בנושא כדי ליצור סביבה מגוונת ומכילה עבור עובדי הלהט”בים”.

לורד בראון – מנכ״ל BP לשעבר | צילום: בן קלמר

מאחדים כוחות

בשנה וחצי האחרונות החלה להתגבש ההבנה בקרב הפועלים בתחום, כי יש צורך להגביר את החיבור של המגזר העסקי לקהילה הגאה. לכן חברו האגודה למען הלהט”ב וארגון LGBTech, שבראשה עומד שחר גרמבק. “עם LGBTech כשותפים ויחד עם קואליציית שותפות הכוללת ארגונים מהקהילה הגאה, נביא לאימפקט משמעותי בקרב המגזר העסקי. האימפקט כבר בא לידי ביטוי בכניסתנו לשאלון דירוג מעלה 2020 ובמושב בנושא הקהילה הגאה והמגזר העסקי בכנס הבינלאומי של מעלה. אנחנו רק צוברים תאוצה”, אומר אוראל שיינין, מנהל מחלקת אחריות תאגידית באגודה. גרמבק מוסיף ואומר כי “שיתוף הפעולה תפס תאוצה תוך כדי מחאת השוויון בקיץ 2018 למען הקהילה הגאה: עזרנו לגייס את המסה הראשונית של חברות שהתגייסו למחאה שיזמה האגודה. ראינו גל עצום של חברות ועסקים התומכים בקהילה, והחלטנו שאיחוד המשאבים שלנו יאפשר לנו להגיע ביתר קלות לחברות ולארגונים, וליצור ערך משותף לעסקים ולקהילה”.

שיתוף הפעולה בא לידי ביטוי ביצירת תקנון אחד לכלל העסקים, קטנים או גדולים, הנמצא בתהליכי השלמה בימים אלו. זאת לצד שירות זהה, אשר יוצע לכל סוגי העסקים תוך ביצוע ההתאמות הרלבנטיות. לדברי שיינין, “כל עסק אשר יפנה אלינו יוכל ליהנות מסל שירותים מגוון בתחום. אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו, ולעשות את הדבר הנכון לחברה ולעסק”.


פורסם במוסף הכלכלה הגאה של The Marker ואתר WDG. לצפיה במגזין המלא

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן