fbpx

ה-TLVfest מביא את הפסטיבלים הבינלאומיים לת”א

במסגרת פסטיבל הקולנוע הגאה ה-14 שיתקיים ב-5-16.6 בסינמטק ת"א, יוצגו עשרות סרטים שטרם נחשפו בארץ, ביניהם סרטים רבים מפסטיבלים ברלין, סאנדנס, טרייבקה, רוטרדם ו SXSW
פסטיבלים

פסטיבל הקולנוע הגאה ה-14 ימשיך גם השנה להציג תכנית בינלאומית עשירה המורכבת מסרטים שטרם נחשפו בארץ – אם בהפצה מסחרית ואם בפסטיבלים אחרים, ביניהם סרטים רבים מפסטיבלים שהתקיימו בחודשים האחרונים ביניהם: ברלין, סאנדנס, טרייבקה, רוטרדם ו SXSW. בפסטיבל יוצגו 63 פיצ’רים עלילתיים ותיעודיים ו- 75 סרטים קצרים מ- 30 מדינות שונות.

בין הסרטים ששה מגיעים מפסטיבל ברלין 2019:

סיפור קצר מהפלנטה הירוקה” הארגנטינאי של סנטיאגו לוזה שזכה בפרס ה Teddy לסרט הטוב ביותר וגם בפרס איגוד המבקרים הארגנטינאים בפסטיבל BAFICI המביא את סיפורה של צעירה טרנסג’נדרית היוצאת למסע עם חייזר שסבתה המנוחה טיפלה בו. “מפלצות” הרומני של מריוס אולטיאנו זכה בפרס הסרט הטוב ביותר במסגרת הפורום מתאר התפרקות מערכת יחסים בשלוש מערכות. “מהפכניות במטבח” של הבימאית מאיה גאלוס היה סרט הפתיחה של הקטגוריה הקוּלִינַרִית ומביא אל המסך את סיפורן של השפיות המובילות בעולם לצד כאלו בראשית דרכן. “כלב נובח על הירח” הסיני הוא סרטה של הבמאית ליסה זי זיאנג שגם זכה בפרס חבר השופטים בתחרות ה Teddy מביא למסך הגדול סאגה משפחתית מורכבת המתרחשת במהלך תקופות שונות ויוצרת פסיפס בעל ממדים ורבדים החושפים כרוניקה של משפחה סינית לאורך השנים. “הפרח הכחול של נובאליס” הברזילאי של הבימאים גוסטבו וינאגרה ורודריגו קרנינו. מתרחש בדירה צנועה בסאו פאולו והוא הזמנה אינטימית לתוך עולמו של המשורר מרסלו דיוריו החושף יקום רב שכבתי של מציאות ופנטסיה בהשראת יצירותיו של נובאליס.  “חברי המשפחה” קומדיה ארגנטינאית יוצאת דופן על אח ואחות המתמודדים עם העבר ובוחנים את הגבולות האישים שלהם תוך מבט אל העתיד, כאשר הם מגיעים לפזר את האפר של אמם בחוף הים בעיירת הולדתם ונתקעים בעיירה נגד רצונם.

מפסטיבל סאנדנס 2019 יגיע הסרט “כאן זה לא ברלין” המקסיקני של הבמאי הארי סאמה מתרחש בשנת 1986 מביא את סיפורם של קרלוס וגרה בני ה -17 פחות מתעניינים באליפות העולם בכדורגל ומעדיפים לבלות במועדון לילה אנדרגראונדי – האצטקה ולבדוק את נזילותם המינית.

מפסטיבל טרייבקה 2019 יגיע הסרט הזוכה בפרס חביב הקהל, “המסע לדרום”, בבימויו של דויד צ’ארלס רודריגז, לאחר בחירתו של טראמפ לנשיאות ארה”ב ב -2016 התחזקו הקולות הלהט”בופובים בדרום ארה”ב ונעשו ניסיונות לחוקק חוקים מפלים כלפי הקהילה הגאה במדינות שונות בדרום. בתגובה לכך מקהלת הגייז של סן פרנסיסקו, יוצאת למסע הופעות ברחבי דרום ארה”ב במטרה לקדם מסר של אהבה וקבלה.

מפסטיבל SXSW 2019 יגיע הזוכה פרס בחירת הקהל, “הגן העזוב” עם קאסט המורכב מעל 50 שחקנים ואנשי צוות טרנסג’נדרס, הבמאי פלביו אלווס. יצירה עצמאית מרגשת ועוצמתית על המציאות הקשה בארה”ב תחת המשטר הטרנסופובי של טראמפ והימין הקיצוני.

מפסטיבל רוטרדם 2019 יגיעו מספר סרטים:

“פאביאנה” הברזילאי של הבמאית ברונה לבוזיסייר על נהגת משאית בשם פאביאנה, שעובדת במשך 30 שנה כבישים המהירים של ברזיל. העובדה שהיא טרנסג’נדרית אינה משפיעה על חיי הנוודים שלה. עכשיו, כשהיא מתקרבת לגיל הפרישה, היא מבינה שחייה עומדים להשתנות באופן דרסטי.

“בנות האש” הארגנטינאי של הבמאית אלברטינה קארי על שתי מאהבות לשעבר המתאחדות אחרי זמן רב שלא ראו אחת את השנייה. אחת רוצה לצלם סרט פורנו, השנייה רוצה לבקר את המשפחה שלה. הן מחליטות לנסוע יחד ולטייל בדרום ארגנטינה עם אישה שהן פגשו אחרי בילוי לילי  מפתיע. השלישיה הפוליאמורית יוצאת למסע דרך הנופים המרהיבים של דרום ארגנטינה ובדרך הן פוגשות נשים אחרות, כל אחת עם הסיפור האישי שלה.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

“הזכרונות של גופי” מאינדונזיה של הבימאי גארין נגרוהו שהוקרן גם בפסטיבל ונציה ובוסאן בשנת 2018. הוא יצירה החוגגת את העושר התרבותי העממי של ארץ מורכבת בעלת היסטוריה של טראומות, כולן חבויות בתוך גופו של גיבור הסרט ג’ונו. קולנוע מסעיר ויוצא דופן המתאר מסע התבגרות ובניית זהות של ילד משולי החברה עד בגרותו.

סרט נוסף שמגיע מפסטיבל ונציה “חוסה” מגיע מגואטמלה שגם זכה בפרס האריה הקווירי. סיפורו של צעיר בן 19 החי בשכונה ענייה בגואטמלה סיטי המתאהב בפועל בניין שהגיע מהכפר אל העיר הגדולה. הבמאי לי צ’אנג מביא אל המסך הגדול נקודת מבט מקורית ויוצאת דופן על ארץ שכמעט ולא נוצרים בה סרטים.

עוד מונציה מגיע “קאדו” האינדונזי של הבימאי אדיטה אחמד שזכה פרס הסרט הקצר הטוב ביותר פסטיבל ונציה 2018, והיה מועמד לפרס הסרט הקצר הטוב ביותר בפסטיבל סאנדנס 2019.

מפסטיבל טורונטו 2018 “ההשלכות” של הבימאי דרקו סטנטה מגיע מסלובניה ומתאר את החיים הקשוחים במרכז מעצר לנוער עברייני. יצירת הביכורים רבת העוצמה ועוצרת הנשימה זכתה בפרס הסרט הטוב ביותר, פרס בחירת הקהל, פרס הבימוי, פרס השחקן הראשי ופרס לשחקן משנה בפסטיבל לסרטי קולנוע וטלוויזיה בסלובניה 2018.

“ספרי זאת לדבורים” של הבמאית אנאבל ג’נקל היא דרמה רומנטית תקופתית בכיכובה של זוכת האוסקר אנה פקווין (הפסנתר, דם אמיתי, משבריסטית) על רופאה צעירה החוזרת להתגורר בבית הוריה אותו ירשה בעיירת הולדתה הקטנה, הכפרית והשמרנית בבריטניה מפגש עם אם צעירה ידליק ניצוצות בין שתי הנשים ויגרום להן להתמודד מול אי סובלנות ואלימות של תושבי העיירה.

עוד סרטים בולטים:

“כרמן ולולה” הספרדי של הבימאית ארנטשה אצ’באריה המביא את סיפור אהבתן של שתי נערות בשכונה של צוענים, שהוקרן בפסטיבל קאן 2018 – Directors’ Fortnight.

סרט הביכורים האוסטרי Nevrland של גרגור שמיידינגר הוקרן בפסטיבל הסרטים מקס אופלס 2019 – פרס התגלית לשחקן סיימון פרוהווירט ופרס חבר השופטים הצעיר לבמאי. יצירה שהיא טריפ ויזואלי עוצר נשימה, מטורף לחלוטין שלא מיועד לבעלי עצבים חלשים.

“סוקרטס” סרט הברזילאי זוכה הפרסים של הבמאי אלכס מוראטו שזכה על סרט זה בפרס תגלית השנה בתחרות Spirit Awards היוקרתית, על נער הומלס גיי בסאו פאולו.

“החיים הסודיים של מונטגומרי קליפט” בסרט תיעודי זה האחיין רוברט קליפט והילרי דמון בוחנים בקפדנות את הסיפורים שהרכיבו את חייו של השחקן ומרכיבים מחדש את זהותו כביסקסואל.

“מחפשים בית באמריקה – סיפורם של פליטים להטבים” של במאי סרטי התעודה החשוב טום שפרד ( Scout’s Honor, Whiz Kids), המביא אל המסך הגדול ארבעה פרופילים של פליטים להט”בים שהגיעו לסן פרנסיסקו כדי להציל את חייהם מהמדינות ה שבה הם גדלו וחיו. סובחי (סוריה), ג’וניור נשא HIV שאמו אשת כמורה (קונגו) והזוג הלסבי מרי וצ’יאן (אנגולה).

“נסיעה אחת במונית” הסרט התיעודי החזק ממקסיקו של הבימאי סי.קיי מאק, הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בגוודלחרה וזכה בפרס הסרט הטוב ביותר. חייו של אריק השתנו לחלוטין לפני כעשור. ביום הולדתו ה-17, כאשר הוא חזר מבילוי, הוא עלה על מונית ואותה נסיעה שינתה לחלוטין את חייו כאשר הנהג ושני אנשים נוספים תקפו אותו מינית. במשך עשור לא סיפר לבני משפחתו או חבריו הקרובים מה קרה לו באותו לילה. לאחר עשר שנים של שתיקה, אריק יוצא למסע כדי להחזיר לעצמו את חייו ולשנות את העולם סביבו.


פרטים מלאים על מועדי ההקרנה ורכישת הכרטיסים באתר הפסטיבל 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן