fbpx

השתתפו בסקר המקיף ביותר אודות הקהילה הגאה בישראל

חוקרי המחלקה לתקשורת באוניברסיטת בן גוריון והמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת קולומביה מזמינים אתכם.ן להשתתף בסקר המקיף ביותר אודות הקהילה הגאה בישראל בשיתוף ארגוני הקהילה | "ככל שיותר אנשים יימלאו את הסקר במלואו, כך נוכל ליצור גוף ידע מחקרי שיענה על שאלות רבות שעדיין אין לנו תשובה עליהן"
diversity
DiversityGilberto A. Viciedo | CC BY-NC 2.0

הקהילה הגאה משגשגת ופורחת מיום ליום. עם זאת, יש לנו בהחלט מקום להשתפר ולגדול כיחידים וכקהילה. מחקרים מראים שחברי הקהילה הלהטבא”קית (לסביות, הומואים, ביסקסואלים/ות, טרנסג’נדרים/ות, אינטרסקס, א-מיניים/ות, קווירים/ות ומתלבטים/ות) מתמודדים עם אתגרים רבים כגון אפליה ויחס לא הוגן, דחיה חברתית ומשפחתית ואף אלימות. אתגרים ומכשולים אלה עלולים לפגוע ברווחתנו כלהטבא”קים. מחקרים נוספים מדווחים כי למרות האתגרים הרבים המוצבים בפנינו כלהטבא”קים, אנחנו מצליחים להתגבר עליהם ולהמשיך לשגשג. כנראה שאנחנו אנשים מיוחדים.

עד כה, מחקרים מועטים נערכו בישראל אודות הקהילה הגאה. אנחנו זקוקים וצמאים לידע מחקרי שיאפשר לנו ללמוד לעומק על האתגרים והמכשולים העומדים בפני חברי הקהילה הלהטבא”קית, כמו גם גורמי החוסן הנפשי והתמיכה שלהםן.

זו הסיבה ששני החוקרים מהקהילה הלהטבא”קית בישראל, ד”ר נדב (נדיוש) ענתבי-גרושקה וד”ר אבי מרציאנו גילבורד, החליטו להרים את הכפפה ולפתח סקר מחקרי – סקר הקהילה הגאה של 2018 – שמתמקד בנושאים שונים הקשורים לחוויות של חברי הקהילה הגאה. הם שואפים להגיע למדגם רחב ומגוון ככל האפשר של קהילת הלהטבא”ק בישראל, כולל אוכלוסיות שלא תמיד מקבלות ביטוי במחקרים דומים, כמו אוכלוסיית הטרנס, הבי, והקוויר בישראל.

להשתתפות בסקר לחצו כאן

סקר הקהילה הגאה מתמקד בכמה נושאים מרכזיים:
פילוח דמוגרפי של הקהילה הגאה – לדוגמה, כמה מהלהטבא”קים בישראל נמצאים במערכת יחסים פתוחה או פוליאמורית
שימוש בטכנולוגיה – כגון פייסבוק, אתרים ואפליקציות המיועדות להיכרויות (אטרף, גריינדר, שידייט) ואתרי פורנו
אפליה על בסיס גורמים שונים – כגון נטיה מינית, זהות מגדרית, מוצא אתני/עדתי, משקל, בפלטפורמות אונליין ואופליין שונות
התנהגות מינית
דימוי גוף
רווחה נפשית
חוזקות וגורמי תמיכה חברתית

“ככל שיותר אנשים יימלאו את הסקר במלואו, כך נוכל ליצור גוף ידע מחקרי שיענה על שאלות רבות שעדיין אין לנו תשובה עליהן”,  מסבירים ד”ר ענתבי-גרושקה וד”ר מרציאנו גילבורד ל-WDG, “לדוגמה, באמצעות סקר הקהילה הגאה נוכל לענות על שאלות כמו: אילו גורמים משפיעים על דימוי הגוף של להטבא”קים בישראל? אילו סוגי אפליה חווים להטבא”קים בישראל—ברשת ומחוצה לה? איך שימוש בטכנולוגיה משפיע על הבריאות הנפשית, המינית והפיזית של להטבא”קים בישראל? מהן החוזקות והסיבות שלאורן להטבא”קים רבים משגשים ופורחים בישראל למרות האתגרים הרבים המוצבים בפניהםן? ושאלות רבות אחרות”.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

אבל ד”ר ענתבי-גרושקה וד”ר מרציאנו גילבורד אינם מסתפקים באיסוף ידע מחקרי. הם רואים בסקר הקהילה הגאה פעילות אקטיביסטית וחברתית. מכיוון ששניהם שייכים לקהילה הגאה, עתידה ורווחתה של הקהילה הגאה הן בראש סדר העדיפויות שלהם, ומהווה חלק בלתי נפרד מעשייתם החברתית/אקטיביסטית, כמו גם המחקרית.

“אנחנו מאמינים שלידע מחקרי היכולת לקדם שינוי חברתי חיובי, ולכן היה לנו חשוב מאוד לשתף פעולה עם ארגוני הקהילה הגאה. הארגונים הרבים בקהילה המדהימה שלנו הם אלה שמפתחים תוכניות ייעודיות במטרה להפוך את הקהילה הגאה לחזקה ומשגשגת יותר שעונה על הצרכים של כל חברותיה וחבריה. אנחנו שמחים שארגוני מפתח בקהילה שלנו שותפים להתלהבות שלנו מהסקר שכן בעזרתו נוכל ללמוד על הצרכים של חברי הקהילה ומה עלינו לעשות כדי לענות על צרכים אלה”.

סקר הקהילה הגאה הוא הסקר הראשון בישראל שנערך אודות הקהילה הלהטבא”קית בשיתוף רוב ארגוני הקהילה, כולל האגודה למען הלהט”ב, חוש”ן – חינוך ושינוי, איגי – ארגון הנוער הגאה, הוועד למלחמה באיידס, הבית הפתוח בירושלים, מעברים – למען הקהילה הטרנסית, המרכז הגאה, חברותא – הומואים דתיים, בת קול – לסביות דתיות, האחווה הסטודנטיאלית הגאה, קל”א – קהילה להט”בית אתיופית, בשלה – נשים לסביות בגיל השלישי, הבית הגאה בבאר שבע, החזית הגאה, קבוצת הדובים בפייסבוק, קבוצת הבי-פאן-פולי, וכמובן גם אנחנו – מערכת WDG.

המחקר נערך במסגרת המחלקה לתקשורת באוניברסיטת בן גוריון והמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת קולומביה, ואושר על ידי ועדת האתיקה של המחלקה לתקשורת באוניברסיטת בן גוריון.

ד”ר ענתבי-גרושקה וד”ר מרציאנו גילבורד מזמינים אתכםן להשתתף בסקר הקהילה הגדול של 2018 ולסייע להם לאסוף מידע חיוני במטרה לשפר את רווחת הקהילה הגאה. ואם זה לא מספיק, אז הנה עוד סיבה למלא את הסקר: עשרים שוברי מתנה על סך 100 ₪ כל אחד יוגרלו בין העונים/ות על השאלון במלואו.

אתם/ן מוזמנים/ות להקליק על הקישור ולקחת חלק במחקר שכן השאלון יהיה זמין לזמן מוגבל. מילוי השאלון במלואו ייארך בין 20-25 דקות.

להשתתפות בסקר לחצו כאן


רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן