fbpx

השחיתו שלטי גאווה וקראו: “לא יהיה פה מצעד גאווה. ימותו, ימח הזכר שלהם”

 שלטי חוצות המקדמים את ארועי הגאווה בנתניה הושחתו בעיר יום אחר יום. הוונדליסטים העלו סרטון לרשת בו הם מתעדים את ההשחתה וקוראים: "לא יהיה פה מצעד גאווה. ימותו, ימח הזכר שלהם" | מעיריית נתניה נמסר: "אקט אלים וראוי לכל גינוי והוקעה. נדאג שגורמי האכיפה יטפלו בעניין באופן המחמיר ביותר"
שלטיגאווהנתניה2021

במהלך השבוע האחרון נתלו בעיר נתניה מספר שלטי חוצות עם הכיתוב “גם לך יש מקום בעיר!”. השלטים, שמומנו על ידי חברי “גאווה בנתניה”, נועדו לקדם את אירועי הגאווה בעיר ולייצר נראות להט”בית לקראת המצעד שיתקיים בה ביום שישי ה-18.6.

אך תוך פחות מ-24 שעות לאחר שניתלו, הושחת אחד השלטים ורוסס בגרפיטי עם המילה בושה.

אך הלהט”בפובים המתגוררים בעיר לא הסתפקו בריסוס השלטים, והלילה יצאו כמה מהם וצבעו את שלטי החוצות על מנת למחוק אותם לגמרי. פעולות הונדליזם תועדו על ידי המשחיתים עצמם והועלו לרשת. בסרטון שהפיצו המשחיתים ניתן לשמוע אותם בבירור מקללים ומאיימים על חברי הקהילה בעיר.

“יש לנו את עיר הקודש”, מכריז הצלם, בעודו מעודד את חברו לצבוע את השלט, “אוי ואבוי אם מישהו ייתן להם לעשות משהו בעיר הזאתי. לא יהיה פה מצעד גאווה. ימותו, ימח הזכר שלהם”


עוד בנושא:  מנטע ועד כריסטינה - כל מה שמחכה לכם באירועי יורו פרייד במלטה

זהו אינו האיום הראשון שמקבלים חברי הקהילה הגאה בנתניה מאז פרסום השלטים. בפוסט שעלה בפייסבוק על ידי אחד מתושבי העיר נכתב: “מקוללים. מה השילוט הזה על חשבוננו? מקווה שיהיה צלף טוב בגג של מלון כרמל שלא יצעדו יותר על הרגליים. נבלות בגללם הצרות שלנו. עופו לאמסטרדם”.

פרטי המפרסם הועברו למשטרה והוא נעצר ונחקר ושוחרר לאחר שתיקן את התגובה, הורחק מכלל אירועי הגאווה ונבדק שאין לו רקע פלילי. החיפוש אחר הגורמים אשר ביצעו את השחתת השלטים עדיין נמשך.

החלום הפך לחלום בלהות

בעקבות המקרה פנו חברי “גאווה בנתניה” לראשת העיר מרים פיירברג בדרישה לפעול נגד המשחיתים, ולסייע לקבוצה בתליית דגלי גאווה בעיר.

“זהו מעשה נתעב המעודד אלימות ודה-לגיטימציה לכלל חברי וחברות הקהילה הגאה בעיר”, אמר ניר חן, רכז קבוצת “גאווה בנתניה” המארגנת את האירוע, “אנו מצפות מהעירייה לנקוט בצעדים אשר יבהירו את עמדתה בנושא – ולהדגיש את תמיכתה בעיקר בחודש חשוב זה , חודש הגאווה, לרבות תליית דגלי גאווה ברחבי העיר, כמו שעשו עיריות ורשויות רבות ברחבי הארץ”.

בעקבות השחתת השלט, ולאחר שחברת שילוט החוצות הסכימה לתלות שלט חדש ללא עלות למעט עלות ההדפסה, יצאה הקהילה הגאה בנתניה בקמפיין תרומות מהיר על מנת להספיק ולתלות שלט חדש במקום השלט שהושחת, וכן לרכוש שלט נוסף, עוד לפני מצעד הגאווה שיערך בעיר בשבוע הבא.

“החלום שלי שיהיה שלט חוצות ענק, שיכירו אותנו, שיראו אותנו, שיצעדו איתנו ונוכל להרגיש שגם לנו, כמו לכל האנשים, יש מקום בעיר”, הסביר ניר חן, “אתמול החלום הפך לחלום בלהות. אני מפחד ללכת עם בן הזוג שלי בטיילת בנתניה ושמישהו שאולי גדלתי איתו בגן ושונא אותי ייפגע בי כי הוא לא רוצה אותי כאן”.

מעירית נתניה נמסר בתגובה: “חודש הגאווה החל במדינת ישראל מצוין גם השנה בנתניה במגוון אירועים, המאפשרים את גיוון וריבוי הדעות, התפיסות ואורחות החיים. לצערנו, אנו מגלים כי קיים קומץ הבוחר לפעול באופן מסית ומבזה, תוך הפעלת אלימות כלפי אוכלוסיות שלמות, שבחרו לחיות אחרת. מבחינתנו מדובר באקט אלים לכל דבר ועניין וראוי לכל גינוי והוקעה ואנו נדאג שגורמי האכיפה יטפלו בעניין באופן המחמיר ביותר. אנו חיים במדינה דמוקרטית המאפשרת לכל אחד מאיתנו לחיות את חייו, אך לא ניתן לקומץ קיצוני לזרוע פחד, להטיל אימה ולשלול זכויות של אנשים. האקט הפוגעני והאלים, השחתת פרסומי הקהילה הלהטבית, אינו משקף את הלך הרוח של העיר. אנו יכולים לא להסכים, לבחור אחרת, ועדיין ללמוד לחיות בשלום, בדיוק כפי שאנו עושים בכבוד הדדי ובהכלה. אנו מאחלים שתהיה זו שבת של שלום ואחדות, כי רק במחויבות חברתית עמוקה זה יגיע מתוכנו”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן