fbpx

מכתב איומים הושאר ברכבן של זוג נשים בירושלים, והקהילה בעיר יצאה למתקפה

מכתבי איומים שהוכנסו לרכבן של זוג נשים בירושלים הובילו לגל של מחאה גאה ברחובות העיר, שהחל בתליית דגלים וימשך בעצרת נשיקות שתתקיים במוצ"ש הקרוב | "בירושלים של 2020 לא נסכים ללכת בפחד ברחוב רק בגלל מי שאנחנו"
רחביה4

הקרב על הרב – רחוב הרב ברלין הנמצא בשכונת רחביה, בלב האזור החילוני של ירושלים, הפך בשבוע האחרון למרכזו של ויכוח על הנראות הלהט”בית בשכונה, שהחל בפשע שנאה נגד זוג נשים המתגורר ברחוב.

הסיפור החל ביום שני, כאשר מתנדבת בבית הפתוח ובת זוגה גילו במושב האחורי של רכבם שני דפים מודפסים המכילים מילות שנאה ואיומים כלפיהן כזוג לסביות.

על דף אחד נכתב: “לסביות לא ברחוב הרב ברלין, פרסום פרטיכם ותצלומים בפייס”. ועל דף נוסף נכתב: “לסביות = תועבה”.

“ביום שני האחרון הזדעזענו לגלות במושב האחורי של הרכב שני דפים מודפסים המכילים מילות שנאה, נאצה ואיומים כלפינו כזוג לסביות”, סיפרו השתיים, “אנחנו גרות באיזור מקבל וליברלי ובחיים לא חשבנו שניתקל בכזה גילוי מזויע של להט”בפוביה. העיר הזאת היא בית עבורנו והתאכזבנו עמוקות לגלות שאנחנו לא רצויות בבית שלנו. לרגע הרגשנו שאנחנו קצת פחות אוהבות את ירושלים. אנחנו לא מוכנות לתת לאנשים חשוכים ושפלים לגרום לנו ללכת בראש מורכן ברחוב. בירושלים של 2020 לא נסכים ללכת בפחד ברחוב רק בגלל מי שאנחנו”.

צילום הדפים שהושארו ברכבן של הזוג שטף את הרשת והניע פעילות להט”ביות מהשכונה לצאת לפעולת נגד ולתלות לאורך הרחוב וברחובות הסמוכים שלטים הקוראים לאהבת חינם.

“לצערי הרב לא עברה שעה מאז שתלינו את השלטים וקרעו אותם ברחוב האר”י (בעזה וברב ברלין נשארו)”, סיפרה אחת הפעילות, “ממש מתסכל אבל אנחנו מתכננים להמשיך להדפיס ולתלות עוד השבוע ונשמח לכל הצטרפות וחיזוק”.

הפעילות הירושלמיות סירבו לוותר ובשעות הלילה יצאו שוב לרחובות השכונה ותלו דגלי גאווה ושלטים נוספים. אך במהלך החג הוסרו והושחתו עשרות דגלי הגאווה שנתלו ברחוב הרב ברלין שבשכונת רחביה החילונית. על פי עדויות התושבים, הדגלים החלו להעלם באופן הדרגתי ועד לצהרי היום לא נשאר ברחוב דגל אחד תלוי. הדגלים שהוסרו נקרעו ונזרקו לפחים שלאורך הרחוב.

בנוסף, יזמו הפעילות מפגן נשיקות שיתקיים במוצאי שבת הקרוב, בשעה 21:00. המפגן יתחיל ברחוב עזה מול בית ראש הממשלה, ויסתיים בהצטלבות רחובות עזה וברלין.

עוד בנושא:  להרים את דגל ירושלים

מארגון בת קול – נשים לטב”קיות דתיות נמסר: “אנו מזועזעות מפשע השנאה המפורש כנגד מי שרק רוצות לחיות את חייהן בעיר ירושלים. לא ייתכן כי דבר כזה יעבור בשתיקה אנו קוראות למשטרת ישראל לעשות כל מאמץ למצוא את הפוגע. אנו כמובן מלוות את הנשים ודואגות כי לא יאונה להן כל רע לא ייתכן שבשנת 2020 יפחדו שתי נשים שלא עשו רע לאף אחד ללכת יחד ברחוב שבו הן גרות רק בגלל הזהות המינית שלהן. פריצה לאוטו היא עברה פלילית והשלטים אלו משקפים שנאה טהורה כלפי כל מי שהוא אחר”.

“tנו מזועזעים מגל האלימות נגד להט”בים השוטף את ירושלים”, מסר ערן גלובוס, יו”ר שותף של הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, “הוגשה תלונה במשטרה ואנו מצפים ממנה למצות את הדין עם מי שמטרידים ומאיימים על זוג נשים בגלל נטייתן המינית. בטחונם של חברי וחברות הקהילה אינן הפקר!”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן