fbpx

“הרגשתי מובלעת בתוך ההכללה”. פעילי קהילה עונים לגל אוחובסקי

"הרוסים הכי שונאים את ההומואים והטרנסים", אמר גל אוחובסקי בתכנית "שי בשידור" בערוץ 10, ושוב הרתיח את חברי הקהילה הגאה. אנה טליסמן וארתור שני, פעילים גאים יוצאי ברה"מ,  החליטו לענות לו
gal2

gal


deot_anna

 

עו”ס אנה טליסמן. עובדת סוציאלית במרכז הגאה-גן מאיר

היום קיבלתי מכמה מקורות את התמונה מערוץ 10 עם ציטוט מתוך ראיון של גל אוחובסקי. כלהט”בית דוברת רוסית, כעובדת סוציאלית המתמחה בנושא וגם כפעילה חברתית נגד תופעות הומופוביה בקהילת דוברי רוסית, לא הרגשתי נתמכת ברגע זה. הרגשתי מובלעת בתוך ההכללה. ואם גל אוחובסקי מזכיר את המגזר הדתי, במהלך שנים רבות של הקריירה שלי הודרכתי על ידי מדריכות ממגזר הדתי – התמיכה שלהן בדרך שלי הייתה יקרה ובלתי נשכחת.

בכל אוכלוסייה יש תופעות פסולות כמו אלימות במשפחה, ניצול מיני וגם הומופוביה. ישנן אוכלוסיות שמתמודדות עם מחלות איידס או שחפת. ולדעתי זה מסוכן להגדיר את האוכלוסיות האלה כחולות. עלינו להפנות את מירב משאבינו על מנת לקרב לבבות, להשקיע בטיפול המקדם את קבלת האחר ואת השיוויון בכל האוכלוסיות ללא יוצא מן הכלל.
אנחנו צריכים להתייחס למיעוט כפול ומשולש: חיים עם תופעות להט”בופוביה בקרב קהילה דוברת רוסית בארץ ועם רוסופוביה של הקהילה הלהט”בית. בכל מגזר יש להתמודד עם גזענות והיא, לצערנו, קיימת בכל מגזר.

יחד עם פעילות ופעילים אחרים, עולות וותיקים מחבר העמים, אנו עושות ומשקיעים מאמצים רבים על מנת לשנות לטובה את היחס לאוכלוסיה הגאה ובשנים האחרונות אנחנו מרגישות ומרגישים שינוי לטובה גם בקרב נציגים ציבוריים, כמו ח”כ לשעבר נינו אבסדזה וח”כ הנוכחית קסניה סבטלובה. גם בערוצי תקשורת בשפה הרוסית ישנו שיפור ניכר.

זה הזמן לתמוך ולהשקיע יותר באוכלוסיית דוברי רוסית בארץ, שתוכל ליהנות ממשאבים שוויוניים גם בטיפול בהומופוביה.

בעוד שבוע וחצי, ב-13 ו-14 לינואר יתקיים אירוע שמציין עשור של פעילות ואקטיביזם דוברי רוסית שהתחיל באגודת להט”ב והמשיך במרכז הגאה. זו הזדמנות לכל אדם בעל רצון טוב ובמיוחד לכל אחת ואחד ששואף לטובת הקהילה הגאה להכיר יותר יוצאי חבר העמים הלהט”בים. יותר מנשמח לראות את גל אוחובסקי ואת אנשי ציבור אחרים מגיעים לשמוע עלינו בפאנל שיתקיים לכבוד האירוע ולדבר בשולחנות עגולים אחרי כן.


 

deot_artur

עו”ד ארתור שני,  יועץ החקיקה והתקשורת של ח”כ קסניה סבטלובה

היי גל אוחובסקי.
שמעתי את דבריך האוויליים, בפעם המי יודע כמה, הפעם כלפי דוברי הרוסית בישראל, ואני מגנה ומוקיע את הדברים בכל תוקף כיוצא גאה של העלייה האדירה מברה”מ לשעבר!

מדובר כאן במקרה קלאסי שחוזר על עצמו, של התנשאות על קבוצות אחרות באוכלוסייה. לא עשית אף דבר יצרני אחד בחייך, ובכל זאת המלכת את עצמך על דעת עצמך כיו”ר ארגון הגג של הלהט”ב בישראל. והתקשורת, אשר לחלקים ממנה אתה מחובר היטב, נותנת לדברי הבלע והרהב שלך במה.

אז תן לי להציג לך עובדות (למרות שזה לא מעניין אותך) על פני לרלרת מיותרת, שלצערנו ניתנת לך הבמה בעבורה: קהילת דוברי הרוסית בישראל משתלבת יותר ויותר בתוך החברה הישראלית, ולמען האמת, חברת הכנסת היחידה שצעדה יחד עם כולם במצעד הגאווה בירושלים, מטרים ספורים מממקום רציחתה ע”י בן בליעל של שירה בנקי ז”ל, היא חברת הכנסת קסניה סבטלובה. היא אף הגישה ותמכה בכמה וכמה הצעות חוק בנושאים להט”בים. ונחש מה? מדובר בנציגת קהילת יוצאי ברה”מ לשעבר הכי פופולרית בכנסת בתוך המגזר (אתה יודע, לרגל ה”נובי גוד” גם אצלנו עושים סקרים כאלו ואחרים…).

כל ההערות, ההכפשות וכל מה שעומד מאחורי דבריך אלו דעות קדומות שרצות בראש מלא הדעות הקדומות שלך ושל חבריך. העניין הוא שהמציאות טופחת על פניכם בכל יום. יש ח”כ הומו מהליכוד בעוד שנציגי קהילת הלהט”ב במפלגות אחרות, נמצאים במקום לא ריאלי. אני יודע שזה קשה כשלוקחים לילד שאתה את הסוכרייה מהפה. ההגמוניה נעימה ומתגמלת- והנה היא מתמוגגת ונעלמת מיום ליום, וטוב שכך!

מאחל לנו שנת 2016 טובה יותר, שנוכל כולנו לראות את מעלות חברינו ולא את חסרונותיהם. 2016 עם פחות אלימות, פחות להט”בפוביה, פחות מיזוגניה ושוביניזם ופחות ופחות שנאה על שלל גווניה. ושכל אחד מאיתנו, הנמנה בחלקו על מיעוט כזה ו/או אחר, יחשוב לפני שהוא פותח את הפה, מה הוא היה מרגיש אילו היו אומרים את אותם הדברים עליו.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן